Što je značilo misliti maleno?
“Think Small” - Volkswagen Beetle
O kojem automobilu je riječ?
Kao što jedva možete vidjeti s prikazanog plakata, radi se o kultnom automobilu dvadesetog stoljeća, Volkswagen Bubi.
Kada je kreirana reklama?
Predstavljena je 1959. godine u Sjedinjenim Američkim Državama.
Tko je osmislio reklamu?
Reklamna agencija DDB (Doyle, Dane, Bernbach) bila je odgovorna za kreaciju reklame, konkretno, copywriter Julien Koenig.
Koja je priča iza kulisa?
U vremenu nakon 2. svjetskog rata, prodaja automobila u SAD-u rapidno je rasla te je Volkswagen odlučio popularizirati Bubu na tom tržištu. Problem se nalazio u činjenici da se Buba proizvodila u pogonu koji je nastao u vrijeme Nacističke Njemačke. Zbog toga je bilo nužno napraviti efikasnu kampanju koja bi izbrisala povezanost Bube i nacističke Njemačke.
Zašto je posebna (Cool)?
AdAge, izdavač koji se primarno fokusira na vijesti iz marketinške i oglašivačke industrije, proglasio je “Think Small” najboljom reklamnom kampanjom u 20. stoljeću.
Oglašavanje u autoindustriji tog doba primarno je bilo fokusirano na isticanje prednosti automobila koje bi nerijetko ostavljale dojam knjige znanstvene fantastike. Također, u to doba američki automobili bili su veliki i snažni kako bi se njihovi vlasnici istaknuli u društvu. Buba nije imala ništa od toga.
Kampanja “Think Small” prva je reklama na kojoj se nalazi velika količina praznog prostora te je cilj bio čitatelja fokusirati na automobil. Također, revolucionarna je činjenica da su na nekim reklamama veliki dio prostora posvetili potpuno negativnim aspektima Bube - “Presenting America’s slowest fastback.” ili “Lemon.” jednako kao i u tekstu podno slike i naslova, gdje su napisali “The Volkswagen missed the boat.”.
Negativne riječi bile su svojevrsna “udica” kojom bi se potencijalni kupac upecao na reklamu te nastavio čitati tekst u kojemu su objašnjene sve prednosti malog i čudnog Europskog automobila. Reklame su tada bile puuuno drugačije nego danas - ljudi su ih stvarno čitali.
Buba je, za razliku od većine američkih automobila, bila primarno prijevozno sredstvo prihvatljive cijene te se upravo zbog toga pokrenula kampanja u kojoj se ističu i prednosti i mane narodnog automobila za svakog čovjeka.