Kada je “S” još značio benzin.
Audi S5 Sportback
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Na prvi pogled ovo je još jedan Audi A5 Sportback sa “S-Line” (čitaj sline) paketom opreme kakvog posjeduje vaš susjed. No, situacija je “S”loženija jer je danas pred nama pravi S model - Audi S5 Sportback Quattro.
Koje je boje i veličine?
S5 Sportback duži je od Coupe-a 10-ak cm te je dimenzijama sličan Audiju A4. Boja koju Audi naziva Daytona Gray tj. tamno siva metalik, bila bi i naš izbor jer nimalo ne odaje da se radi o sportskom modelu. Također, ono što nam se svidjelo je činjenica da nema Black Optic paket koji sav krom “pretvara” u crno jer mu ovi kromirani detalji i auspusi stoje odlično.
Kakva su svjetla?
Najbolja koja ste mogli naručiti - Matrix LED s dinamičkim žmigavcima sprijeda i straga što u prijevodu znači da ih ostavite na “Auto” i ostatak prepustite pametnoj tehnologiji. Audi je uvijek bio pionir u svjetlosnoj tehnologiji pa tako ni na ovom automobilu ne nedostaje inovacija.
Kakvi su kotači?
19’’ s 5 krakova u kombinaciji svijetlo i tamno sive. Po opisu bi mogli zaključiti da su poznate “Rotor” felge u pitanju, ali nisu, ove se ne viđaju baš toliko često što im daje dodatnu čar.
Hvata li poglede?
Jednako koliko i “obična A5-ica”, ali 4 auspuha straga mogla bi privući koji pogled viška.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
U Audiju S5 standardno “dobijete” sportska sjedala, ali nadoplata donosi sjedala s integriranim naslonima za glavu, rombastim dizajnom i “S” oznakom. Siva sjedala u našem primjerku pun su pogodak, a za one još hrabrije postoji i opcija crvenih. Podesiva su u mnogo smjerova, uključujući bočnu i lumbalnu potporu, pritom, imaju dvije memorije za vozača i suvozača uz naravno, masažu. Volan je standardno Audijev s bijelim koncem i još jednom “S” oznakom, a usmena predaja kaže da ne možete dobiti grijanje volana uz “odrezani” volan - prioriteti vlasnika/vlasnice su evidentni! Ručica mjenjača je elektronska, diskretna i ima korisnu dodatnu svrhu koju ćemo spomenuti kasnije.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Na središnjoj konzoli pored mjenjača nalazi se posebno namijenjeno mjesto za vaš ključ kako ne bi svaki put bili u dilemi gdje ćete ga staviti. Ispred su 2 držača za čaše u koje ćete ugurati čak i tvrdoglavije boce, a taj pretinac je ujedno i diskretno osvijetljen. Pretinci u vratima uobičajene su veličine, kao i pretinac za rukavice gdje već standardno kod Audija dio prostora krade CD/DVD-player. Ispod središnjeg naslona za ruke nalazi se pretinac gdje možete odložiti mobitel na bežični punjač kako vas ne bi ometao tijekom vožnje, a ovaj auto ima i pretinac koji nas najviše veseli, a riječ je o malom pretincu lijevo od volana gdje možete sakriti sve vaše sitnice.
Što ima zanimljivo od opreme?
Ovo je jedan od rijetkih primjeraka u Hrvatskoj koji zaista zaslužuje epitet “full oprema” jer ova izjava, za promjenu, sadrži istinu u sebi. Kada sjednete u ovaj S5, osim već spomenutih MATRIX svjetala, primijetit ćete panoramski krov, trozonsku automatsku klimu, adaptivni tempomat, nadzor mrtvog kuta, parkirne senzore s 360 kamerama, automatsko parkiranje te toliko izostavljeni Autohold. Funkcija autoholda je jednostavna, a neizmjerno korisna te ide otprilike ovako: zaustavite se na semaforu, maknete nogu s kočnice i, vidi vraga, automobil stoji dok god ponovo ne pritisnete papučicu gasa. Vjerojatno se čudite zašto od svih razvikanijih gadgeta toliko pozornosti pridajemo jednom tako priprostom, ali prvo probajte živjeti s njim pa bez njega, te nas tek onda osuđujte. Za vas ostale kojima ovo uopće nije kul tu je ambijentalno osvjetljenje koje u par klikova interijer pretvara u striptiz klub iz osamdesetih. Grijani vjetrobran za nesretnike bez garaže. Bežični punjač za one koji zaboravljaju kablove poput nas. Grijana stražnja sjedala za zahtjevne klince te grijanje volana jer, zašto ne? I da ne zaboravimo, vašu omiljenu radio stanicu ili glazbu slušat ćete kroz Bang & Olufsen zvučnike.
Za kraj smo ostavili vjerojatno jedan od najbizarnijih komada opreme kada uzmemo u obzir da se radi o sportskom Audiju. Ne, to nije nekakav samovozeći sustav ili bilo što slično, riječ je o električnoj kuki za vuču. Da, ako želite, svojim S5 jurit ćete i vući prikolicu, no sumnjamo da će se u njoj pronaći građevinski materijal… eventualno kod 6. vlasnika.
Situacija u prtljažniku?
Prilikom “testiranja” pojavio se interesantan komentar da je gepek od S5 70% funkcionalnosti gepeka od Octavie. Šalu na stranu, nećemo o litrama, ali s obzirom na to da ovaj auto ima 5. vrata, preglednost i stavljanje stvari u prtljažnik je uvelike olakšano u usporedbi s limuzinama.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi?
Nalazi se na vrhu središnjeg grebena, u pitanju je veći ekran u ponudi. Grafike su dobre rezolucije i vrlo jasne, no, već sada svi konkurenti na tržištu nude bolje prikaze od ovog. Ispod ekrana nalazi se klimatizacija koja je odlično izvedena u obliku kotačića unutar kojih je display na kojima piše temperatura te seta tipki. Podno toga nalazimo još dugmadi koje ćete često koristiti, poput Drive Selecta, Start-stop gumba, ESP-a , automatskog parkiranja i senzora te na kraju, gumba kojim možete ugasiti spomenuti ekran u sredini.
Kako se koristi?
Koristi se putem intuitivnog kotačića ispred mjenjača jer, touchscreen je došao tek s faceliftom. Taj kotačić također služi kao touchpad prilikom upisivanja destinacije u navigaciji kako ne biste skidali pogled s ceste. Trebamo pohvaliti dizajn mjenjača jer, s obzirom na to da je elektronski pa je stalno u istoj poziciji, služi i kao oslonac za ruku prilikom upravljanja multimedijom. Na raspolaganju vam je jedan glavni meni iz kojeg možete doći do svih traženih funkcija, a dostupna su i 4 prečaca za telefon, radio, navigaciju i media. Ispred tog kotačića nalazi se 8 tipki gdje možete spremiti vaše omiljene radio stanice kao favorite.
Kako se mogu povezati?
Apple CarPlay i Android Auto dostupni su ako se spojite žicom kao dio Audi Smartphone Interface-a. Osim toga, na raspolaganju vam je Wi-Fi, ako umetnete SIM karticu te AUX priključak. Dostupna su 2 USB priključka no pripazite jer vam je jedan samo za punjenje vašeg uređaja, a drugi služi za povezivanje putem navedenih sistema.
(Ne)obična instrument tabla?
Audijev virtualni cockpit, dodali su dodatni “sportski” ekran za brzinomjer kako bi ljudi na vašem Instagram story-u vidjeli da niste u nekom “običnom” Audiju - osim ako imate “tipa” za kodiranje.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Twin-turbo benzinski V6 motor s 350 ks. Ako otvorite konfigurator, vidjet ćete da aktualni Audi S5 na europskom tržištu dolazi s dizelskim motorom, dok su u Americi nasreću i dalje zadržali benzinca.
Što mijenja brzine?
Nije DSG, nego automatik s 8 brzina.
Koliko troši?
Bez natjeravanja, naša skromna procjena je oko 12 litara.
Koliko je ekološki?
170 grama CO2 na 100 km.
Pogon je na…?
Sva četiri kotača - Quattro, nisu vam ostavili puno izbora.
DOJAVE IZA VOLANA
Kod ovog auta jako je teško naći stvari koje nisu dobre. Počevši od poduljeg popisa dodatne opreme gdje smo čak i uz dobro poznavanje Audijeve ponude trebali dobro razmisliti što ovom Audiju nedostaje. Uz svu tu opremu, garantiramo da vam u nijednom trenutku neće pasti na pamet neka sitnica koja vam fali. Vjerujemo da ćete se suzdržavati od lansiranja na svakom semaforu te smo sigurni kako ćete prilikom paljenja teško sakriti osmijeh kada čujete zvuk motora.
Kako se ponaša na cesti? Na autocesti je stabilan, pri višim brzinama imate osjećaj da se vozite 30-40 km/h sporije, u gradu ćete ga lako uparkirati zbog 360 kamera, ali uz jaču nogu na gasu sigurno ćete primijetiti kako se potrošnja udaljava od spomenutih 12 litara. Na magistrali je zapravo najveći gušt u vožnji jer osim 350 ks koje ćete sigurno iskoristiti, prilikom izlazaka iz zavoja vidjet ćete što to znači jači auto s pogonom na sve kotače.
Kad smo ga toliko nahvalili, treba napomenuti kako ovo ni nije najjača verzija Audija A5 već postoji i Audi RS5 s još 100 ks više, ali stvarno smatramo da nije potreban, čak i kada novac nije faktor. RS5 je puno upadljiviji te gubite dozu diskrecije i luksuza za snagu koje vam sigurno neće faliti u Audiju S5.
Vjerujemo kako je promjena iz benzinskog u dizelski S5 opravdana iz nekog aspekta i da je taj auto sigurno odličan, pogotovo imajući u vidu još veći okretni moment, ali teško je zamisliti kako taj okretni moment ostavlja jači dojam na vas od V6 benzinca. Dovodi se u pitanje koliko se isplati “ići” na dizelski S5 s 350 ks kada je 286 ks u Audiju A5 50 TDI i više nego dovoljno snage za tu karoseriju.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koliko košta?
Bolje je pitanje koliko će vas koštati kašnjenje jer ste vozili dvolitrenog dizelaša.