Nepoderiv 1.9 Caddy Maxi

Mokar san svakog obrtnika

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas vozimo Volkswagen Caddy Maxi 1.9 TDI. Ako živite pod kamenom i niste čuli za Caddy, riječ je o jednom od najpopularnijih manjih gospodarskih vozila, a vjerujemo da veliki dio mitske popularnosti ova generacija duguje 1.9 dizelašu koji je poznat kao nepoderiv. Kruže priče kako će prije Joža Manolić umrijeti nego 1.9 TDI izdahnuti.

Koje je boje i veličine?

Maxi u dužini mjeri sitno ispod 5 metara, tj. nekakvih 40 cm više od standardne inačice Caddyja. Što se boje tiče, ona je u tonovima. Branici su evidentno crni, dok je limarija u 100 nijansi crvene. Što zbog sunca, što zbog činjenice da neki paneli izgledaju kao da su ih Riki i Krešo krečili u garaži. Na kraju krajeva, je li vam to zaista bitno prilikom transporta s jednog radnog mjesta na drugo ili tijekom prijevoza strojeva? Znamo da nije.

Kakva su svjetla?

Halogena, naravno. Zamislite samo da na gradilištu ili u radioni date malom od miješalice ključeve kako bi preparkirao Caddyja, a on ga uparkira direkt u radni stol. E pa halogeni far kupujete na kiosku, a LED naručujete iz Njemačke, a od tamo je sve skupo.

Kakvi su kotači?

Čelični, bijele boje. Iskreno, preferirali bi crne, a u isto vrijeme sumnjamo da je netko bojom u spreju bojao felge, no, na kraju krajeva to je dobar dokaz da se boja prima. Možete ih farbati u zelenu ili žutu ako si poželite.

Hvata li poglede?

Kada stavite drvene grede u tovarni prostor ili na krov, krpa u 101. nijansi crvene na kraju greda uhvatit će poglede svih savjesnih vozača u okolini.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Pogled na sjedala i centralnu konzolu Caddyja podsjetit će vas na interijer gradskog autobusa, a najviše će se isticati kreativan uzorak na tkanini na sjedalima. Udobnost također nije daleko od klupe u parku, dok je činjenica da sjedalo baš i ne ide previše u nazad pomalo ograničavajuća za one iznad prosječno visoke. Volan, kao što možete i sami vidjeti je potpuno lišen tehnologije i značajki te je izrađen od predivnog gumenog materijala koji će se prije ili kasnije početi trusiti po rukama. Ručica mjenjača jednostavno postoji i sigurni smo da će služiti kao dobar naslon za ruku.

Gdje mogu pospremiti stvari?

S obzirom na to da se radi o vozilu koje je osmišljeno za gospodarsku upotrebu, ne treba iznenaditi broj pretinaca koji se nalaze u kabini. Pretinci se nalaze između sjedala, ispod radija i ispred mjenjača, a u blizini je i pepeljara koja je obvezna oprema ovakvog automobila. Također, direktno pod šajbom su i dva ‘pladnja’ u koje ćete odlagati papire, radne naloge i kemijske olovke, skupa s upaljačem i kutijom omiljene vam ovisnosti. Za sve ono što želite sakriti od javnosti dostupan je i pretinac u krovu koji je vrlo prostran te će bez problema držati bocu vode i gablec.

Što ima zanimljivo od opreme?

Apsolutno ništa. Možemo eventualno navesti što od opreme postoji. Klimatizacija, radio, tipka za Traction control, maglenke i trubu. Već dugo nismo vozili automobil s manje sadržaja. Jednako tako se već dugo nismo tako dobro zabavili testiranjem automobila.

Tovarni prostor?

Stražnji dio Caddyja u dužini mjeri oko 2500 mm, dok u najužoj točci u širini ima 1170 mm, a bočna vrata otvaraju se do 700 mm. Većini vas ovo neće puno značiti, ali tko zna, zna. Ove 3 dimenzije dovoljne su vam da zaključite da Caddy ove generacije u teoriji neće moći transportirati više od jedne Euro palete. U nuždi bi potencijalno mogli manevriranjem unutar tovarnog prostora ugurati dvije, ali jednako manevriranje trebat će vam i da ih izvadite.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Bolje pitanje je - ‘Koja multimedija?’ Caddy ima JVC radio koji će vas služiti sasvim dobro i u skladu s realnim potrebama obrtnika ili vozača. Ako se pak motivirani za Android ekran, niz je aftermarket opcija koje će zadovoljiti i najzahtjevnije.

Kako se mogu povezati?

Povezivanje se svodi na to koliko ste spremni uložiti u audio sustav. Što skuplji kupite, to je više opcija povezivanja. Za punjenje mobitela ili bilo kojeg drugog uređaja tu je ‘upaljač’.

(Ne)obična instrument tabla?

Tabla je obična da običnija ne može biti. Toliko je obična da nema niti prikaz temperature vode. Kao mikro zanimljivost možemo navesti činjenicu da se obrtomjer množi sa 100, a ne s 1000 kao kod svih novijih Volkswagena. Ako se ne varamo, ovaj prikaz okretaja ima još samo Škoda.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

1.9 litreni dizelaš sa 105 konjskih snaga koji već pomalo nosi mitski status. Rijeko kada prilikom istraživanja detalja pogonskog sklopa naiđemo na toliko riječi hvale za motor. Naravno, bilo bi suludo reći da je savršen i da nitko nema problema s njim, ali ako ga usporedimo s velikom većinom motora na tržištu, ovo je jedan od sigurnijih izbora. Također, već i kratki pogled po oglasnicima dokazuje da 200, 300 ili 400 tisuća kilometara na ovom motoru nije nikakav problem. Mjenjač je ručni s 5 brzina, a pogon samo na prednje kotače. Pogon na sve kotače bio je dostupan, ali treba li vam zaista za svakodnevnu gradsku upotrebu?

Što nam kaže rezervoar?

U Maxija utočit ćete 60 litara dizela, a s punim rezervoarom mogli bi prijeći čak i do 1000 km u relativno idealnim uvjetima.

DOJAVE IZA VOLANA

Volkswagen Caddy definicija je dostavnog vozila. Nije ovdje riječ samo o izgledu, motorizaciji ili dizajnu, već i činjenici da samim ulaskom u vozilo mijenjate ćud i postajete pomalo nervozan, agresivan i ljut vozač. Za volanom gospodarskog Caddyja uvijek vam se žuri, svi ispred vas su spori ma koliko god oni preko ograničenja vozili. Neovisno o tome jeste ili niste pušač, pepeljara vam postaje najbolji prijatelj, a lijeva ruka obavezno mora biti van vozila te se povremeno dizati i spuštati ovisno o situaciji u prometu. Otprilike nešto kao i kod vozača BMW-a. Vozite li privatno Toyotu, Škodu ili Hondu, čim sjednete u BMW krkan u vama prevlada. Također, u Caddyju se papiri ispod šajbe sami stvaraju, sjedalo jede kemijske te ih nikada nemate dovoljno, a pretinac iznad vozača i suvozača mala je crna rupa. Nikada ne znate što se tamo može stvoriti.

Šalu na stranu, Caddy se vozi iznimno lako i jednostavno te ćete već i nakon par kilometara imati osjećaja za vozilo jednako kao i za odnos kvačilo-gas. Sadržaj samog vozila ne može vam oduzimati pažnju jer istog jednostavno nema. Upravo iz tog razloga nas ni ne čudi činjenica da se vozači ovakvih vozila prepuste ovisnostima.

Na kraju krajeva, kada uzmete cijeli automobil, njegove prednosti i mnogobrojne nedostatke u obzir, shvatite da ćete bolje vozilo za vaš obrt ili dostavu teško naći. Jednostavan, pouzdan, popravljiv, prostran i izdržljiv. Što vam više treba?


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Alternative kada je riječ o servisnoj mreži, dostupnosti dijelova ili pouzdanosti baš i nema, a sličnu svrhu mogu ispunjavati Fiat Doblo Jutlo, Renault Kangoo, Mercedes Citan, Ford Transit i Citroen Berlingo.

Koliko košta?

Potpuno očekivano ovaj vrući Caddy ekspresno se prodao, ali na linku niže uvijek ćete naći barem nekoliko Caddyja u svakom trenutku.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Next
Next

Zastrašujuć Golf R