THE Range Rover
Zvonili ste, milorde?
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Pod ruke nam je napokon došao onaj “pravi” Range Rover i to u najjačem, ‘Autobiography’, paketu opreme. Testirani primjerak proizveden je 2017. godine što znači da je riječ o 4. generaciji kultnog automobila, a prešao je tek nešto sitno iznad 150 tisuća kilometara. “Ma, tek se razradio…”, rekli bi neki.
Koje je boje i veličine?
S otvorenim retrovizorima širok je gotovo kao i prometna traka (2.22 m), a tek milimetar mu fali do pet metara duljine. Rijetko u tekstovima spominjemo visinu automobila, no ne nailazimo često na automobile koji su visoki kao i mi (1.84 m). S obzirom na to da nas je kiša pratila jedan dio testa, bili smo primorani poslužiti se luksuzima auto garaža te, vjerujte nam, 3 puta provjeravate u kojoj ste postavci zračnog ovjesa pri ulasku u samu garažu. Također, s obzirom na to da je ovaj Range opremljen panoramskim krovom, u slučaju da zagrebete po stropu, uvijek možete iz komfora interijera uživati u pogledu drapanja krova. Boja je metalik crna i stoji mu sasvim solidno. Range je teško očekivati u bilo kojoj drugoj boji jer je ipak većina potencijalnih vlasnika svu kreativnost potrošila u donošenju jako važnih odluka na radnim mjestima.
Kakva su svjetla?
Činjenica da su prednji farovi kombinacija Bi-Xenon projektora s LED dnevnim svjetlima pomalo nas je razočarala jer smo na ovakvom automobilu očekivali zadnji krik svjetlosne tehnologije. Srećom, svjetlosni potpis dnevnih svjetala je postojan, a straga je sve LED pa recimo da bi mu bili spremni to oprostiti. Land Rover je već iduće godine (2018.) naLEDio svojim zaposlenicima da unaprijede farove što su oni i učinili.
Kakvi su kotači?
Kada Range Rovera gledate kao cjelinu nikada ne biste rekli da leži na ogromnim kotačima, ali istina je potpuno suprotna. Ovdje je riječ o poprilično velikim 22” felgama. Prava riječ za opisati spomenute je - masivnost. Ista ta masivnost još više dolazi do izražaja kada zavirite ispod podnice prtljažnika i vidite rezervni kotač u njegovoj punoj veličini. Vlasnici Range Rovera nemaju vremena čekati vučnu službu, oni imaju vozača koji će im u najkraćem vremenu promijeniti kotač.
Hvata li poglede?
Jedine poglede koje ne hvata su oni ‘s visoka’ jer ste definitivno među najvišim sudionicima prometa.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Kroz cijeli interijer proteže se mekana koža i drvo. Gdje god bacite pogled, a da se moglo obložiti kožom, tamo se i nalazi. Sjedala su električno podesiva u mali milijun smjerova te posjeduju grijanje i ventilaciju. Uz ova sjedala vašoj stražnjici nikada neće biti neugodno. Volan je u tonu s ostatkom interijera te zaslužuje pohvale za kombinaciju kože i drveta. Ručica mjenjača u klasičnom smislu riječi ne postoji, već se radi o kotačiću. Kada se Range Rover upali i uzbudi zbog vašeg prisustva, iz središnje konzole izađe maleni kotačić čijim okretanjem se odabire P, R, N ili D/S. Vjerujemo da je takvo rješenje zabavno u prvim tjednima korištenja, ali vjerojatno nakon nekog vremena poželite normalnu ručicu.
Ponajbolji dio interijera su mekani tepisi kojih se ne bi posramili ni neki bolji hoteli, a u slučaju da se poslovni ručak pretvori u večernju zabavu znajte da ćete uvijek moći ubiti oko na mekanom tepihu i relativno ravnom podu kod stražnjih sjedala.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Malenog pretinca pored volana nema, ali zato postoje čak dva glovebox-a koji se otvaraju pritiskom na gumb. U prednjim vratima ispod naslona za ruku postoje pretinci solidne veličine koji mogu poslužiti za kišobrane. Ispod centralnog naslona za ruku klasičnog pretinca nema jer njegovo mjesto zauzima frižider kako bi bili sigurni da Moet nikada neće biti topao. Tu su naravno i pretinci za čaše, uobičajeni pretinci u vratima i nekolicina mjesta za odlaganje straga.
Što ima zanimljivo od opreme?
Kao što smo već ranije spomenuli paket opreme Autobiography najjači je koji se mogao uzeti na Range Roveru i sadrži jako puno stavaka. Kao najbitnije istaknuli bi četverozonsku klimu od kojih je svaka zona automatska, sva četiri grijana i ventilirana sjedala i salva sustava za pomoć u vožnji. Nezaobilazan dio opreme ovog automobila je zračni ovjes kojim kontrolirate visinu automobila te vaš status kralja ceste. Naravno, tu su i uobičajenije stvari poput panoramskog krova, navigacije, 360 kamere, dvostrukih zaštita od sunca (slika 4), niz terenskih funkcija…
Situacija na stražnjoj klupi?
Mjesta nema koliko bi čovjek očekivao od automobila ove klase, ali straga je situacija iznimno komforna i luksuzna. Lijevi i desni putnik imaju vlastitu zonu klimatizacije i mogu birati između grijanja i ventilacije sjedala. U naslonima prednjih sjedala nalaze se multifunkcionalni ekrani koje baš i ne možemo istaknuti kao jako pozitivan aspekt ovog automobila. Naravno, sama činjenica da ekrani postoje je sjajna, ali funkcionalnosti nisu na pretjerano visokoj razini te vam treba tečaj kako biste se uopće naučili koristiti njima. Nama se najviše sviđalo kada je na njima bio samo Land Rover logo jer tako uvijek znamo da smo kupili luksuzan automobil.
Prtljažnik?
Vrata prtljažnika sastoje se od dva dijela od kojih se oba otvaraju i zatvaraju na struju. Tepih nije 100% isti kao i u ostatku interijera, ali poprilično smo sigurni da je bolji od onog koji u dnevnoj sobi ima većina nas. S lijeve i desne strane nalaze se šine u koje možete postaviti metalni razdjelnik ili nekakav komad tkanine koji će pokušati razdvajati teret. Što se litara tiče, tu smo negdje oko 900.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija Range Rovera nalazi se sprijeda na središnjem grebenu i straga u naslonima za glavu prvog reda sjedala. Koristi se kombinacijom dugmića za prečace i dodirom, a straga upotrebom daljinskog ako se sjetite zamijeniti baterije. Grafika i brzina pripadaju u prošlu generaciju, ali barem ne nedostaje raznih funkcionalnosti. Sustav je vjerujemo najslabija karika cijelog automobila. Pomalo je kompliciran, izbornici i raspodjela je neintuitivna, dijagonala je skromna, a kao uvredu na osobnoj razini smatramo činjenicu da ne zna za Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Hrvatsku, Makedoniju, Srbiju ili Sloveniju.
Zanimljivosti?
Ako pažljivo pogledate treću fotografiju primijetit ćete da su u Range Roveru zaboravili ‘90e godine prošlog stoljeća te kada birate državu za upotrebu televizije kao opciju vam nudi bivšu Jugoslaviju. Ovu omašku ćemo pripisati britanskom nestašluku, ali sada nam je jasno zašto se ‘Ćaća’ odlučio za BMW serije 7, a ne Range Rover. Da je znao za slušalice kojima može ušutkati sve oko sebe i daljinski kojim može ugasiti sve nevaljale emisije, vozio bi ga i danas.
Kako se mogu povezati?
Apple CarPlaya i Android Auta nema, ali prisutna je nekolicina USB utora, AUX i Bluetooth. Straga su činčevi pa se pripremite za sate uživanja u starim PlayStation igricama.
(Ne)obična instrument tabla?
Range Rover jedan je od prvih automobila koji je dolazio opremljen digitalnim cajgerima. Konfigurabilnost je na razini analognih, ali vjerujemo da su izgledali prilično futuristički kada je ovaj automobil tek izašao. Čak ni danas nisu odviše zastarjeli, barem dizajnom pa će ljubitelji ‘klasičnih’ cajgera svakako će biti zadovoljni.
TEHNIČKI PREGLED
Motor, mjenjač, pogon?
Testirani primjerak pogonjen je osnovnim V6 dizelašem s 258 konja i solidnih 600 Nm okretnog momenta kojem pomaže 8-brzinski automatik. Pogon je na sva četiri kotača, a kontrolira se kotačićem na sredinšnjoj konzoli, poznatijem pod nazivom all-terrain system. Da ne ulazimo u detalje, okretanjem kotačića dajete vašem Range Roveru do znanja na kakvoj podlozi se vozite te on shodno tome prilagođava razne mehaničke komponente kako nikada ne bi zapeli na putu do važnog sastanka.
Što nam kaže rezervoar?
U njega stane 86L običnog, premium ili, ako ste hrabri, plavog dizela. Potrošnja se kreće oko 10 litara što je sasvim solidno za jednu veliku kutiju na kotačima.
DOJAVE IZA VOLANA
Kada se prvi puta popnete u Range Rovera počinjete shvaćati zašto ga ljudi kupuju i hvale. Vozačka pozicija je izvrsna kao i preglednost. Sama visina daje vam osjećaj da ste iznad ostalog prometa, a tome pridonosi i odlična zvučna izolacija. Range Rover jedan je od rijetkih automobila gdje je savršeno pogođena visina vrata tako da na njima možete ugodno odmarati lijevu ruku. Također, jedna od stvari s kojom smo se prvi puta susreli kod modernog automobila jest djelomično drveni volan. Moramo reći da je to nešto zaista fantastično. Servo, naravno, značajno olakšava posao, ali ugođaj motanja drvenog volana dodaje posebnu čar ovom komadu starog britanskog luksuza.
Vozne karakteristike su u odnosu na konkurenciju prilično slične, iako se na neki neopisiv način Range Rover vozi drugačije, što nam se i sviđa. Snage ima dovoljno, no ono što na prvu iznenadi je hod kočnica koji je dosta dugačak pa smo prvih par kočenja mislili da su nas napustile. Držanje ceste je usporedivo s manjim plovilom, ali to je bilo očekivano kao i visoka razina udobnosti unatoč velikim kotačima.
Sasvim logično, nije sve savršeno u ni kod Britanaca. Osim pomalo zastarjelog multimedijskog sustava želimo spomenuti da se koža na jednom (1) mjestu potrošila malo više nego bi očekivali, jednako kao i krom na par mjesta na eksterijeru. Krom je nešto što se vrlo lako riješi te ne bi pretjerano razbijali glavu oko toga.
Do sada nam nije bilo jasno u čemu je posebnost Range Rovera, ali nakon ovog testa shvaćamo da se gotovo u nijednom automobilu ne spajaju kult, status i osjećaj na cesti kao u THE Range Roveru, a uostalom, zar ste sumnjali u ukus Kraljice Elizabete kada je za svoj automobil odabrala upravo The Range Rover.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi alternative?
Jedine prave alternative THE Range Roveru su Mercedes-Benz GLS i BMW X7, a ako vam novac nije problem Rolls Royce Cullinan. Sve su to odlični automobili, ali nijedan nema kult i pedigre kao Range Rover.
Koliko košta?
Kupovina ovog primjerka iziskuje 65 000 EUR što vam dođe na oko 6300 EUR/m2 ili kao kvadrat novogradnje u Zagrebu.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…