IzGLAncan, eleGLAntan i GLAmurozan.
Mercedes-Benz GLA 200CDI Urban
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Ispred vas i nas nalazi se Mercedes GLA 200CDI u Urban paketu opreme.
Koje je boje i veličine?
Metalik sive ili kako naše prometne dozvole kažu, “siva - s efektom”. O gabaritima ovog auta dalo bi se raspravljati danima. Hečbek ili Crossover? Iako je povišen i minimalno veći od A-klase, a dizajnom se više uklapa među Hatchback-ove, Mercedes ga je odlučio svrstati u SUV segment.
Kakva su svjetla?
Radije bi preskočili ovo pitanje. Čudi nas kako se naručitelj ovog automobila nije odlučio za ksenon, to bi bilo puno bolje rješenje od halogenki za ovaj automobil. No, barem ste bez velikih briga kada ode žarulja.
Kakvi su kotači?
Felge mu jako dobro stoje te zaista mislimo da preko 18”, koje su na našem primjerku, nema smisla tražiti. Eventualno se spustiti zoll niže za zimu.
Hvata li poglede?
Kada je bio nov, zasigurno je.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
“Mnoge ljude kada su prvi put sjeli u automobil iznenadila je udobnost sjedala.” - riječi su vlasnika. S time se bez pogovora možemo složiti. Takozvana “bucket” sjedala su ne samo udobna već i atraktivna, u našem slučaju izvedena u kombinaciji kože i tkanine. Kožni volan te uobičajena poluga mjenjača odrađeni su Mercedesovski. Kvalitetno i jednostavno za korištenje.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Auti kod kojih to ne očekujemo nas najviše iznenade u pogledu pretinaca. U GLA vam neće faliti prostora za pospremiti stvarčice. Središnja konzola, držači za čase, pretinac na poziciji gdje se inače nalazi mjenjač i još jedan pretinac direktno ispod klime. Poveći glovebox i manji pretinac na stražnjem djelu središnje konzole, uz naravno uobičajene pretince u vratima. Ono što ćemo mu zamjeriti jest nedostatak mrežica na pozadini sjedala, no bolje da Mercedes uštedi na tome, nego na stvarima koje su zaista bitne.
Što ima zanimljivo od opreme?
Testirani model prema paketu opreme nalazi se odmah ispod AMG-line modela. Valja istaknuti stavke poput AutoHolda ili opcije automatskog parkiranja koje i dan danas ne nalazimo na nekim modelima. Što se ostatka opreme tiče, auto vas upozorava na sudar, a prilikom parkiranja pomažu prednji i stražnji parking senzori. Navigacija je tu za lakši pronalazak destinacije, a tempomat za komforniju vožnju na autocesti.
Situacija u prtljažniku?
Zbog Hatchback dizajna vozila veličina prtljažnika je nešto manja nego kod konkurencije. Duplo dno je poveće i u njega ćete moći od suputnika sakriti mnogo stvari.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi?
Multimedia se nalazi na vrhu središnjeg grebena te zbog toga nećete morati micati pogled s ceste da bi upravljali opcijama. Ekran je skromne dijagonale od 14,7 cm te su prikaz slike i grafike pomalo zastarjeli. No, fokus ovog automobila tako i tako nije multimedija već činjenica da vozite Mercedes.
Kako se koristi?
Iako ekran gabaritima nije najveći, Mercedes nam je odlučio to refundirati tako što nam je dao čak tri mjesta gdje možemo upravljati sa stvarima na ekranu. Tipke na volanu koje omogućavaju osnovne funkcionalnosti, kotačić na središnjoj konzoli koji je ujedno i najbolja opcija upravljanja i za kraj, tipke ispod ekrana. Među tom nakupinom tipki ispod ekrana nalaze se brojevi putem kojih osim promjene radio stanice možete i utipkati broj telefona. Auto industrija je imala proslavu u trenutku kad je Mercedes odlučio izbaciti tu potpuno besmislenu funkcionalnost iz svojih vozila.
Kako se mogu povezati?
Bluetooth kao glavna i najbolja opcija, funkcionira za glazbu i telefoniranje. Također postoji opcija povezivanja žicom, ali su funkcionalnosti jednake kao i kod Bluetootha.
(Ne)obična instrument tabla?
Osim što je neobično teška za fotografirati, nije tako neobična. Dva moderna cajgera i između njih ekran koji nudi veliku količinu funkcionalnosti poput informacija o navigaciji, telefona, multimedie, putnog računala, tlaka u gumama…
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Ovaj Mercedes pokreće 2.1 litreni dizelski agregat koji se nalazio u Mercedesima od A-klase do CLS-a. U našem slučaju snaga iznosi 136 konjskih snaga.
Što mijenja brzine?
Automatik s čak dva kvačila i 7 brzina, jer kome trebaju 3 kvačila?
Koliko troši?
7 litara. Vlasnik nam je dokazao podatak na temelju preko 4000 kilometara koji su preko 90% gradska vožnja. Preporučujemo vlasnika za testiranje potrošnje na novim vozilima, neće vas razočarati.
Koliko je ekološki?
EURO 6 norma, to je sve što je bitno.
Pogon je na…?
Prednje kotače, nismo sigurni da je potrošnja od 7 litara moguća na 4Matic modelu.
DOJAVE IZA VOLANA
Prva stvar koju ćete primijetiti u trenutku kada sjednete za volan jesu sjedala. Sjedili smo u nizu automobila i bez sumnje možemo reći da su ovo jedna od udobnijih. Tvrdoća volana nalazi se negdje u prosjeku, a hod papučice gasa je malo duži. Tijekom vožnje na autocesti auto je stabilan i ugodan za voziti. Dostići ćete 130km/h bez muke i velikog planiranja svakog pretjecanja. S obzirom na činjenicu da se radi o blago povišenom autu koji nije osmišljen za “dinamičnu” vožnju moramo istaknuti da mu magistrala nije najbolji prijatelj, ali se u niti jednom trenutku nismo osjećali ugroženo ili u velikom nedostatku snage. Zamjerku mu nalazimo u poprilično bučnom motoru, što je očekivano s obzirom na to da je riječ o motoru starije tehnologije.
U gradu se snalazi odlično, dovoljno širok da vam ležeći policajci ne uzdrmaju bubrege, a dovoljno uzak da stane u svaki parking. Uz malo težu nogu stizat ćete na svoje odredište i prije nego ste planirali, a nećete premašiti ograničenje brzine.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koliko košta?
Cijena za testirani primjerak jest 25 500€.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…