Sì, sì! Crvena je pravi izbor.
Alfa Romeo Stelvio Essential VS QV
Alfa Romeo Stelvio - jedan od čak dva automobila u trenutnoj ponudi Alfa Romeo automobila. Idemo pogledati kako to (dobro) izgleda kada talijan napravi SUV i kaj se to nudi u konfiguratoru kod najslabijeg paketa opreme (Essential) i najjače verzije - Quadrifoglio.
POGLED IZVANA
Da, ova lijepa (iako nemetalik) crvena boja besplatna je na Stelviu QV, iako bi crvena trebala biti dostupna na svakoj Alfi bez nadoplate. Alfa Romeo Stelvio Essential bez nadoplate dolazi jedino u bijeloj nemetalik boji, tako da svakako preporučujemo nadoplatu od 3648 kn kako bi vaša Alfa postala crvena.
Ono što najviše upada u oči su kotači, kod Essentiala veličine 17’’, a kod QV-a veličine 19’’ standardno (to je ujedno i jedina veličina). 18’’ bi izgledalo pristojno, ali ovih 17’’ stvarno izgleda neprimjereno. Interesantno je da na “običnom” Stelviu možete nadoplatiti sve do 20’’, a na QV je 19’’ jedina (i dovoljna) dostupna veličina kotača (prikazanih na slici - dostupni još u crnoj boji - možete birati boju kočionih čeljusti).
Također, možete uočiti kako Essential dolazi s već povijesnim (za ovaj segment vozila) halogenim svjetlima, a QV standardno s BiXenon prednjim svjetlima.
E da, ne smijemo zaboraviti djetelinu s četiri lista (Quadrifoglio) na boku koja je simbol Alfinih sportskih modela!
Ajde probat ćemo tu preskočiti komentiranje tih malih kotača… dva auspuha na bijeloj, 4 na crvenoj. 80 ks po auspuhu na bijeloj, 127,5 ks po auspuhu na crvenoj ak’ je nekog briga. Vjerojatno nije. Zanimljivo je da su ispušne cijevi na QV malo pod kutem, puno bolje nego da su dosadno njemački ravne. Oba imaju antenu, oba imaju stražnji brisač, parking senzore…
Fun fact - Stelvio ne možete kupiti u crnoj boji. Ova “službenjak” bijela nije ni dostupna na QV, već samo biserno bijela pored ostalih crvenih, sivih i plavih s dubokoumnim imenima.
POGLED IZNUTRA
Objektivno, obje Alfa imaju prekrasan volan, razlika je u sitnicama - o detaljima ćemo kasnije kad je volan u fokusu. Osim stvari koje ćemo spomenuti dolje, naše stručno oko uočilo je kako QV nema prednje maglenke, obje imaju dvozonsku klimu, a QV ima aluminijske papučice, kožu na središnjoj konzoli i Harman Kardon zvučnike.
Lijepi volan lijevo i lijepi volan desno. Nepotreban karbon i alcantara desno ako se nas pita, ali gumb je fora. Cajgeri su isti, a oni s oštrijim vidom uočit će djetelinu desno. Aluminijske papučice su također u kadru, ali to smo već spomenuli.
Ista dvozonska automatska klima na jednom i na drugom modelu. Infotainment nije isti - manji je veličine 6,5’’ s radiom, bluetoothom, mp3 i AUX-IN ulazom (bez navigacije).
Veći krasi ekran od 8,8’’ koji, osim funkcionalnosti navedenih kod osnovnog, nudi navigaciju, DAB radio, Apple CarPlay i Android Auto.
Na Essentialu možete birati (bez nadoplate) između crne tkanine i crne tkanine u kombinaciji sa smeđom techno kožom. Situacija kod QV-a je koža-alcantara u crnoj, crnoj, crnoj, crnoj ili crnoj boji - mijenja se boja središnje konzole. Šteta da ne nude neku lijepu konjak smeđu, pasala bi jako dobro. Pohvale za Alfa Romeo znak u naslonu za glavu na oba modela.
Probat ćemo ne pisati ponovno previše o kotačima. Na Quadrifogliu su prekrasni i ovih 19’’ mu paše ko’ budali šamar, ali ako uzimate Essential obećajte nam da ćete nadoplatiti barem za 18’’.
OPREMA
“Brojač prijeđenih kilometara”, “Tepisi” i “Stražnja svjetla” - da, to je navedeno kao stavka opreme i kod jednog i kod drugog. Giuseppe stvarno nije znao kako drugačije popuniti prostor.
Osim klasičnih “sportskih” stvari koje QV ima poput aluminijskih papučica, komandi upravljača na volanu i upravljač s karbonskim i alcantara detaljima, standardno dobijete još dosta korisne opreme. To uključuje - keyless entry & go, kamera za vožnju unazad, upozorenje pri mijenjanju voznog traka, upozorenje za mrtvi kut, adaptivni tempomat i električni prtljažnik.
Ono što ne dobijete, a očekivali bi za auto koji košta više od 100.000 € i ima više od 500 ks - električna sjedala, grijanje sjedala i ono najbitnije, KIT za pušače.
Kod Essentiala je u standardnoj opremi za pohvalu upozorenje za mrtvi kut, električni prtljažnik i… to bi bilo to. Mogli su barem prednje parking senzore staviti bez nadoplate.
TEHNIČKI PREGLED
Za početak, ako se planirate igrati po konfiguratoru, jedna napomena za početak - cijene su bez trošarina.
Alfa Romeo Stelvio u Essential opremi, sa 2.2. JTDM motorom od 160 ks i stražnjim pogonom košta 363.555 kn. Za 379.662 kn možete dobiti benzinca s 200 ks i 4x4 pogonom, stoga smatramo da se ta nadoplata od 16-ak tisuća kuna isplati.
Stelvio Quadrifoglio sa 2.9 V6 Bi-Turbo motorom i 510 ks skratit će vas za 863.655 ks.
Postoji tu još dosta kombinacija motorizacije, ali naš izbor definitivno bi bio 2.0 benzinac s 4x4 pogonom i 280 ks za 430.080 kn. Skoro 300 konja trebalo bi biti i više nego dovoljno, a teško je opravdati skoro duplu nadoplatu do QV-a….
Konfigurirajte svog
klikom na…