DUSTER pametniji, kupili bi ga.

Dacia Duster Essential VS Proud


Nedavno, u testu Alfa Romeo Giulie spomenuli smo kako se Alfa ne kupuje razumom, već srcem. Danas je u pitanju automobil koji se u 99.9% slučajeva kupuje razumom (pohvale iznimkama) i cilj ovog članka je pokazati koliko “puno” automobila možete dobiti za razumne novce. Nadamo se da ćemo vas uvjeriti kako Duster nije isključivo nešto u čemu HGSS spašava zalutale češke državljane na planinama.

POGLED IZVANA

Izvana će čak i nezainteresirani u automobile lako uočiti razlike, čak i pomisliti da se radi o dva potpuno različita automobila. Jedina sličnost iz ovog kuta su rešetka i svjetla, što nas je začudilo, ali samo govori o tome da Duster i u najslabijem paketu opreme dolazi s dobrim svjetlima.

Essential dolazi na 16’’ čeličnim kotačima koje čak ni ne pokušavaju sakriti ratkapama, dok Proud dolazi na 17’’ felgama sa simpatičnom plavom kapicom umjesto uobičajene.

Naravno, nismo spomenuli boju - na Proud paketu opreme osim bijele, možete odabrati i tamnoplavu bez nadoplate i to bi bio naš odabir. Na Essential-u je samo bijela boja bez nadoplate, a plastika na cijelom automobilu je poprilično neugledna.

Na Proudu je navedena crna plastika zamijenjena obojenom plastikom.

Što se sigurnosti tiče, Essential nema maglenke.

Straga nastavljamo u istom lajtmotivu kao i naprijed - malo kroma na auspuhu, detalj na D stupu kojeg ne možemo dešifrirati i stražnji branik od ljepše plastike. Također, Proud ima zatamnjena stakla, kvake u boji karoserije i dodatnu naljepnicu na boku koja će Duster učiniti interesantnijim mlađoj publici. Krovni nosači su dvobojni i branded!

POGLED IZNUTRA

Iako se u ovom zrcalnom prikazu čini da su razlike minimalne, tu malo nekaj plave boje itd., u nastavku u detaljima usporedit ćemo funkcionalnosti. Ono kaj se ne vidi na slici, Dacia Duster u Essential opremi ima gumeni volan ne namješta, kako po visini, tako ni po dubini. Ako stavite aftermarket radio u Proud-a, imat ćete one super kontrole iza volana kaj su pokupili od brata Renoa.

Najveća razlika u interijeru je Infotainment. Točnije, nepostojanje istog kod Essential paketa opreme jer su Dacijini inženjeri smatrali kako Infotainment nije neophodna stavka u automobilu. Kod Dustera Proud imaju se čime ponositi, jer Infotainment osim s AndroidAuto, dolazi s navigacijom u standardnoj opremi!

Plavi detalji na vratima i kvake u boji. Čak smo uočili malo šava u ponosnom Dusteru na vratima što stvarno nismo očekivali. I da, kad su već podizači prozora u kadru, u Essentialu ćete straga dizati i spuštati prozore na žgance.

Razlika u klimi - ručna vs. automatska s jednom zonom. Drago nam je da je vrijeme kada se može kupiti automobil bez klime iza nas. Ako poželite grijanje sjedala, možete ga dobiti u Proud-u, ali je riječ o nadoplati.

Zadnji detalj koji ćemo spomenuti - Essential nema retrovizore na struju. Možda se čini bezazleno, ali bilo tko ako je vozio auto bez retrovizora na struju i, ne daj bože, dijelio ga s nekim, znati će koliko gimnastike zahtijevaju retrovizori bez struje.

TEHNIČKI PREGLED

Ponuda motora u Essential Dusteru kreće od 1.0 benzinca ili, navedenog benzinca u kombinaciji s plinom. To je ujedno i jedini motor koji možete odabrati na Essential Dusteru koji, kao što mu i ime navodi, nudi samo ono nužno - prijevoz od točke A do točke B. Pohvale za mjenjač sa 6 brzina.

Proud dolazi s jednim motorom u ponudi, benzincem od 130 ks koji su sasvim adekvatni za auto ovih gabarita.

Osim navedenih benzinaca, u Comfort i Prestige opremi dostupni su dizelaši sa 115 ks na kojima je moguće nadoplatiti za 4x4 pogon. U Comfort opremi dizelaš sa 115 ks, 4x4 pogonom i ručnim mjenjačem košta 155.900 kn i ne pada nam na pamet bolja vrijednost za novac na tržištu ukoliko vam je 4x4 pogon od presudne važnosti.


Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Ovo je čovjek koji je…

Next
Next

Uzmite jaču, boli vas Cupra!