Neki još dan danas taksiraju njime.
Mercedes-Benz W124 200D
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Automobil čiji je razvoj predstavljao početak modernog automobila. Automobil dizajniran gotovo bez kompromisa. Automobil koji je kroz životni vijek postao ono što danas zovemo E-klasa. Naša 200D inačica proizvedena je 1986. u Njemačkoj.
Koliko je prešao?
Kako je vlasnik ovog primjerka rekao, a vjerujemo da bi i ostali vlasnici - “Ma prešao je oko 300 tisuća, tek se razradio motor”.
U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?
Ovaj primjerak u svijetlo zelenoj boji istih je gabarita kao i suvremena C-klasa. Sve je u odličnom stanju i originalno, osim audio sustava, kotača i ručice mjenjača. Vlasnik je čak uspio “iskopati” i originalnu kutiju prve pomoći koja je došla s automobilom prije 35 godina, no sumnjamo da bi vam danas bila od koristi u slučaju nužde.
Kakva su svjetla?
Kockasta, rebrasta i prepoznatljiva. Svijetle odlično za svoje godine, no ništa manje nismo ni očekivali.
Kakvi su kotači?
Jedina stvar koju bi promijenili na ovom automobilu su kotači, s obzirom na to da mu po našem dojmu bolje stoje mjesečarke. Na ovom primjerku kotači su dimenzija 185/65R15, posuđeni sa starijih Mercedesa.
Hvata li poglede?
Vlasnik nam se žali da ga zaustavljaju razni posjetitelji benzinskih postaja kako bi porazgovarali s njim.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Kroz cijeli interijer ovog automobila provlači se jedna stvar - trajnost. Volan je po današnjim standardima poveći, ali u to doba bila je to normalnija dimenzija. Sjedala su udobna i gotovo da se na njima i ne vide godine koje nose. Ručica mjenjača je naknadno ugrađena iz modela 190 te, iako smo uvijek za originalnost, ovo rješenje se odlično uklapa u interijer. Daleko najbolja stvar cijelog interijera je miris koji možete osjetiti isključivo u starim automobilima ili stanovima te ga je nemoguće replicirati danas.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Nigdje posebno zanimljivo. Moderni pretinci poput džepova u prednjim vratima i dosta dubokog pretinca ispred suvozača su prisutni. Pepeljare su posvuda pa ako kojim slučajem cigarete nisu za vas u njih ćete strpati svakakve sitnice.
Što ima zanimljivo od opreme?
Zanimljivo je da su putnički prozori na kurblu, a krovni prozor u potpunosti na struju. Lijevi retrovizor podešava se ručno dok se desni podešava na struju. Osim različitog načina podešavanja, zanimljivo je da je desni retrovizor različite veličine u usporedbi s lijevim. Servo i ABS koje danas uzimamo zdravo za gotovo, također su prisutni u ovom automobilu. Klime nema, ali ovo je ionako automobil za otvoriti prozor, staviti ruku van i uživati u laganoj vožnji.
Situacija u prtljažniku?
Kada bi mogao govoriti, ovaj prtljažnik pričao bi nam priče satima.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Relativno miran i tih dizelaš s četiri cilindra koji vam stavlja na raspolaganje 71 konjsku snagu. Ići ćete sporo, ali vječno.
Što mijenja brzine?
Vi, konstantno u potrazi za snagom kroz 4 brzine.
Koliko troši?
Prosječno sedam litara dizela, lož ulja, ulja iz friteze…
Gdje ga mogu održavati?
Bilo gdje u cijeloj Europi.
Ima li dijelova?
Mehaničkih uvijek, ali pokoji komad interijera može vam stvarati problem.
Koji su potencijalni problemi?
Da će vam se žuriti negdje i onda ćete shvatiti da vam je potrebno više od 18 sekundi da bi dostigli 100 km/h.
Pogon je na…?
Zadnje kotače, no fun fact je da je Mercedes 124 bio automobil na kojem je Mercedes prvi put predstavio svoj 4Matic pogon.
ZANIMLJIVOSTI
Što je značio za svoje razdoblje?
Ovo je bio početak “modernog” executive automobila zbog raznih inovacija u domeni sigurnosti i efikasnosti.
Može li se voziti svaki dan?
Provozajte se manje urbanim dijelovima Hrvatske i sami otkrijte.
Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?
Po kvaliteti, inovativnosti i kultu apsolutno ništa. Pravno gledano to bi bila E-Klasa.
Koliko je rijedak?
Neki ga još koriste kao Taxi vozilo… 400, 420, 500 i 60 AMG već su gotovo izumrli ili se skrivaju po privatnim kolekcijama.
DOJAVE IZA VOLANA
Prvo što osjetite, prije samog pokretanja automobila miris je sjedala na kojima se više od 30 godina skupljalo iskustvo, kilometri i znoj vozača. No to je jedan ugodan nostalgični miris koji će vas obuzeti. Zatim se zavalite u sjedala koja ni po čemu nisu manje ugodna od današnjih sjedala u limuzinama, dapače, čak su i udobnija.
Od ponuđene 4 brzine, većinu vremena ćete provoditi u 2. brzini kako ne bi ostali bez snage. Kvačilo je mekano, gas je tvrđi, a prilikom pritiska imati ćete osjećaj da gurate automobil. Nemojte se začuditi ako vam cajgeri zaplešu u vožnji, nije to kvar, mehanika je u pitanju. Od 70 konjskih snaga ne možete očekivati puno i trebat će vam puno napora da dođete do konkretnih brzina, ali to se od ovog auta ni ne očekuje. Vlasnik kaže da zadatke na autocesti odrađuje skladno pri brzini od 120 km/h. Za najbolje iskustvo na magistrali, savjetujemo laganiju vožnju uz ruku kroz prozor i uživanje u krajoliku, bez natjeravanja od zavoja do zavoja.
U zimskim mjesecima predlažemo povećan oprez prilikom ulaska u zavoje jer ovaj automobil nema skoro nikakva sigurnosna pomagala, a ni vreće cementa u gepeku nisu na odmet kako ne bi zaplivali kada ne treba.
ZA ENTUZIJASTE
Koliko košta?
Prosječne cijene za ovakve modele, u pristojnom stanju su od 1500 do 3000 eura.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…