Električna odMAZDA.

Mazda MX-30 e-Skyactiv

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Zanimljiv i nekonvencionalan pokušaj ulaska Mazde na tržište električnih automobila.

Koje je boje i veličine?

Radi boljeg dojma veličine reći ćemo ovako:

  • 11 cm je duža od VW Golfa

  • 30 cm kraća od Škode Octavije

  • Gotovo iste duljine kao i Mercedes A-Klasa

Boja je arktičko bijela i stvarno odlično paše uz crne plastične branike, pragove i “spojler”. Do sada nam je crvena boja bila pojam Mazdi, ali ovom autu zaista loše stoji crvena boja, tako da bi bijela bila izbor svaki put.

Kakva su svjetla?

Sve je LED tehnologija što je već postao standard industrije. Specifičnost ove Mazde jest dizajn prednjeg kraja i način integracije svjetala u prednju masku. Trodimenzionalna maska i svjetla najprepoznatljiviji su element ovog automobila te ujedno i onaj koji ga ističe u masi.

Kakvi su kotači?

Potpuno električni automobili obično dolaze opremljeni čudnim “eko” kotačima koji pospješuju aerodinamiku, a izgledaju kao tacne iz caffe barova. Za ove ne znamo jesu li išta aerodinamičniji od ostalih, ali izgledaju puno bolje od konkurentskih.

Hvata li poglede?

Manje od očekivanog, ali mislimo da su tome razlog nečujnost elektromotora i ne tako upadljiva boja.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Inicijalni dojam unutrašnjosti je moderno, drukčije i naravno ekološki. Proizvođači znaju pretjerati naglašavanjem ekoloških strana svojeg vozila, no to nije slučaj kod Mazde MX-30. Volan je obložen kožom i po našem neobjektivnom viđenju jedan je od oku najugodnijih volana u industriji. Uz to što su Mazdini volani atraktivni, također su i multifunkcionalni. Kožu nalazimo i na ručici mjenjača, koja ima jednostavan i gladak rad. Presvlake na sjedalima su izrađene od recikliranih plastičnih boca, ali ni po čemu se ne razlikuju od tkanina u ostalim automobilima.

Ako ste odlučili malo varati, pa gledate slike prije teksta, sigurno vam nije jasno što je to žuto-smeđe na središnjoj konzoli (Hint: slika 3 u gridu). Radi se o plutu. Ako ne želimo biti bezobrazni i reći da je plutu mjesto u boci, možemo li bar posumnjati u njegovu dugoročnu izdrživost?

Gdje mogu pospremiti stvari?

Na mnogobrojna cool mjesta. U pretinac ispod središnjeg naslona za ruku kojem možete pristupiti otvaranjem poklopca ili pomicanjem plutenih pokrova. Spušteni pluteni pokrovi služe kao mjesto za odložiti mobitel, a podignuti otkrivaju držače za čaše. Ako nešto želite staviti na manje vidljivo mjesto tu je pretinac iza ekrana klime ili mala ladica lijevo od volana. Naravno kao i u svakom današnjem automobilu i u ovom imate džepove u vratima i pretinac ispred suvozača.

Što ima zanimljivo od opreme?

Prisutni su gotovo svi sustavi pomoći vozaču poput adaptivnog tempomata i nadzora mrtvog kuta. Iz nekog nama nepoznatog razloga ova Mazda je opremljena sustavom za pokretanje bez ključa, ali ne i sustavom za ulazak bez istog. Najzanimljivija stavka opreme je zapravo unutar navigacijskog sustava koji glasovnim upozorenjem ističe kameru za nadzor brzine kada joj se približavate kao i činjenicu da vozite iznad ograničenja brzine. Usto, želimo spomenuti jedno-zonsku digitalnu klimu za koju smatramo da je jedno od boljih ekranskih klimatizacija na tržištu i brisače koji u sebi imaju integrirane mlaznice za tekućinu što nam uvijek izmami osmijeh na lice.

Za kraj valja istaknuti najveći party-piece ovog cijelog auta, suicide vrata. U prijevodu, vrata Mazde MX-30 otvaraju se na isti način kao kod Rolls-Royce Phantoma ili kao kod Mitsubishi L200 pickupa. Za sve one koji planiraju komentirati kako to nisu prava suicide vrata jer nemaju B-stup, popijte si malo Liqui Moly-ja, bit će vam bolje.

Situacija u prtljažniku?

Prilično obična za jedan ovako neobičan automobil, no upamtite da možete pospremiti 15 litara bademovog mlijeka više, nego u Golf 8.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Generalno nam se sviđa jednostavnost i funkcionalnost multimedijskog sustava. Pozicija na vrhu središnjeg grebena je odlična i gotovo da uopće ne odvraća pozornost prilikom upotrebe. Jedina mana koju bi istaknuli jest činjenica da je sam ekran udubljen u greben te se zbog toga nekad ne vidi cijeli sadržaj.

Kako se koristi?

Za razliku od klimatizacije kojom se upravlja dodirom, za ostatak multimedije zadužen je dobar stari kotačić s fizičkim tipkama. Ako vam je on predaleko uvijek se možete poslužiti onima na volanu ili ako ste od stranih jezika, glasovnim naredbama.

Kako se mogu povezati?

Radio signal možete primati s FM/AM/DAB antenom. Mobitel možete spojiti na gotovo bilo koji način osim ako želite koristiti Apple CarPlay ili Android Auto… u tom slučaju žicu zaboraviti ne smijete.

(Ne)obična instrument tabla?

Savršena kombinacija digitalnog i analognog, a i Heads-up ekran nije za bacit’.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

143 električara koji će vas pogurati do 140 km/h… trebalo bi svima biti dosta, ali znamo da nije.

Što mijenja brzine?

Električari su uvijek u istoj brzini.

Koliko troši?

Nemamo još osjećaja za kilovat sate, zdravoseljački rečeno možete preć’ 200 km po punjenju.

Koliko je ekološki?

Dok je na cesti, sigurno je, a za proizvodnju ne znamo.

Pogon je na…?

Električari imaju samo dvije prednje noge.

DOJAVE IZA VOLANA

Naše druženje s ovom Mazdom je isključivo bilo na gradskim prometnicama. Inače automobile volimo isprobati i na drugim lokacijama, no grad je ovom automobilu prirodni teren jer mu je maksimalna brzina ograničena, a i domet nije dovoljan za doći ni do Zadra.

Sad kad smo istaknuli ta dva velika slona u sobi možemo se pozabaviti svim ostalim pozitivnim stranama. Ugodno smo iznenađeni svime što ovaj automobil pruža… vrlo je udoban i odlično se vozi, gotovo kao “prava” Mazda. Ubrzanja i okretnost su više nego dobri za gradske situacije, a i domet je dovoljan da budete na punjenu jednom tjedno ako se ne vozite puno i daleko. Još jedan veliki plus su sigurnosni sustavi koji nisu intruzivni kao u nekim automobilima, a i moramo još jednom spomenuti navigaciju koja glasovno upozorava na prisutnost kamera za brzinu - odličan način da sačuvate novce u džepu i potrošite ih na humus i tofu.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Ova Mazda je trenutno dostupna za kratkoročni ili dugoročni najam, a za više informacije najbolje da se obratite Last minute RENT A CAR-u.

Gdje ga mogu probati?

 

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Veći A3 ili manji Q5?

Next
Next

Neki još dan danas taksiraju njime.