Buba u talijanskom odijelu

Volkswagen Karmann Ghia

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Projekt dvaju Šefova - talijanske Dizajnerske kuće Ghia i njemačkog proizvođača Karmanna. Jedan od najljepših automobila ikad proizvedenih, VW Karmann Ghia Coupe.

Koliko je prešao?

S obzirom na to da brojač prijeđenih milja ima samo pet znamenki, točan odgovor na ovo pitanje vam ne možemo dati, ali piše 99 912 milja… još malo pa će opet od nule krenuti.

U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?

Restauriranom. Veličinu možete pojmiti tek kada stanete pored njega, riječ je o zaista malom crnom coupeu pored kojeg moderni VW Golf izgleda kao ogromno vozilo.

Kakva su svjetla?

Farovi su nostalgično okrugli s kromiranim obrubom. Stop svjetla su crvena, uska i elegantna, a ono što je zanimljivo za 40 godina star automobil jest da ima 2 svjetla za rikverc, što je olakšanje za one s OKP-om.

Kakvi su kotači?

Kao stvoreni za ovaj automobil - ne znamo jesu li “periodno” ispravni, ali nama se sviđaju.

Hvata li poglede?

Već smo spomenuli da je auto prekrasan tako da nedvojbeno hvata, a pohvale onima koji i znaju u što gledaju.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sve u ovom automobilu je maleno i čini se skučeno. Sjedala su udobna i ulegnut će te u njih prilikom sjedanja, ali zato ne pružaju nikakvu bočnu potporu. Volan je omanji i mogli bi ga nazvati sportskim te nam je drago što je takav jer da je originalan vrlo vjerojatno ne bi uspjeli ni sjesti za njega. Ručica mjenjača je sportskom “Hurst” stilu. Tko zna zna, tko ne zna sada će naučiti(klikni LINK).

Gdje mogu pospremiti stvari?

U pretinac ispred suvozača koji je “pod ključem” ili u kožne džepove u vratima. Prije 40-ak godina u ovakvom autu nitko nije previše razmišljao o prostoru za pospremanje stvari jer nitko nije posjedovao puno stvari. Ako baš imate nešto veliko što morate pospremiti u interijer za to služe stražnji tzv. sicevi na koje možete sjesti isključivo ako ste lik iz Gulliverovih putovanja.

Što ima zanimljivo od opreme?

Ova rečenica je ovdje isključivo kako ne bi ostala bijela praznina jer opreme, čak i za tadašnje standarde, jednostavno nema. Osim ako u opremu ne ubrojite “čudne” poluge pored ručne kočnice. Obje služe za grijanje, ljeva za interijer, a desna za odleđivanje vjetrobrana.

Situacija u prtljažniku?

Prtljažnik vam je uvijek popunjen motorom, ali zato stvari idu u takozvani frunk. U njega će vam stati dovoljno za vikend s vašom boljom polovicom ili njenom prijateljicom 😉.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Bubin četverocilindrični motor s dva karburatora i karakterističnim zvukom. Kažemo karakterističnim jer motor ima zračno hlađenje i daje čak 49 konja.

Što mijenja brzine?

Vi, ručicom kojom upravljate s četiri brzine.

Koliko troši?

Svaki konjić popije skoro dva deci’ benzina na 100 kilometara.

Gdje ga mogu održavati?

Na svaki vaš upit mehaničaru može li raditi na ovom automobilu dobiti će te odgovor “Naravno” jer će mehaničar s druge strane slušalice jedino čuti riječ Volkswagen. Kada se pojavite i on shvati da je riječ o Karmann Ghia-i okrenuti će ploču.

Ima li dijelova?

Mehanički će se lako pronaći, no za karoserijske popravke morate imati pravog Savanta u telefonskom imeniku.

Koji su potencijalni problemi?

Neke sitne karoserijske bubice dok je pogonski sklop pouzdan.

Pogon je na…?

Stražnje kotače koje na cestu, umjesto vreća cementa, pritišće motor.

ZANIMLJIVOSTI

Što je značio za svoje razdoblje?

Ovaj ljepotan bio je senzacija i ubrzo je postao najuvoženiji automobil u Ameriku. Pokazao je da prekrasan “sportski” automobil ne mora biti skup i kompliciran.

Može li se voziti svaki dan?

Morali biste ga uistinu voljeti.

Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?

… nažalost ništa slično danas nema u VW-ovoj ponudi.

Koliko je rijedak?

U Europi je oduvijek bio, a u Amerikama ih je sve teže i teže pronaći u stanju vrijednom “spašavanja”

DOJAVE IZA VOLANA

Nismo ga vozili. Možemo sada ovdje napisati stotine raznih isprika, no činjenica je da je bio iznimno vruć ljetni dan u gužvovitom centru Zagreba. Pozitivno je što smo barem čuli kako odlično zvuči i kako izgleda dok se vozi. Vlasnik kaže da putovanje na more odrađuje bez problema i s guštom, a i navodno maksimalna brzina je 160 km/h… kažemo navodno jer to sigurno nismo čuli od vlasnika.


ZA ENTUZIJASTE

Koliko košta?

Ovisi gdje tražite, ali ovaj primjerak vrijedi više od 20 tisuća eura što je za jednog očuvanog oldtimera mala suma novaca. Karmann Ghia je uspješno održala svoju priuštivost, no cijene rastu iz godine u godinu.

Kako ga mogu nabaviti?

Pronjuškajte Oldtimer sekcijom oglasnika i možda pronađete kojega, ali sumnjamo…

Previous
Previous

Córdoba ili putovanje u Córdobu?

Next
Next

Veći A3 ili manji Q5?