Córdoba ili putovanje u Córdobu?

Seat Córdoba 1.9 SDi

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Više je odgovora na ovo pitanje. Brat Seat Ibize, nećak VW pola ili sestrična Škodi Fabiji. Ako do sada niste shvatili o kojem automobilu je riječ, radi se o Seat Córdobi iz 2004. godine.

Koje je boje i veličine?

Dečki iz benda Hladno Pivo nikada nisu vidjeli ovaj automobil jer da jesu, ne bi napisali hit “Nije sve tako sivo”. Šalu na stranu, nije sve tako sivo na ovoj gradskoj, 4,28 metara dugoj limuzini. Prvi vlasnik očito nije odabrao stavku opreme “Kvake i retrovizori u boji vozila” jer je vjerojatno htio “razbiti” sivilo.

Kakva su svjetla?

Klasične halogenke su sveprisutne, no dizajn je sve samo ne običan. Malo nas podsjeća na crnilo koje ljepši spol stavlja oko očiju, pa mogu podsjećati na risove..

Ipak, dizajn ove Córdobe kao i svih tadašnjih Seata potpisuje Walter de’Silva te vjerujemo da je imao utjecaja i na dizajn svjetala.

Kakvi su kotači?

Okrugli i sivi. Nekada je centralni dio krasio Seatov logo, ali izblijedio je kao i popularnost čeličnih kotača od 14” s ratkapama.

Hvata li poglede?

200w.gif

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Ono što nije sivo je crno, a ono što nije plastično je od tkanine ili gume. Volan je gumeni, sjedala su od crno sive tkanine, a ručica mjenjača je plastična i iz nekog nepoznatog razloga se zaista svidjela našem dragom kolegi Neni (klikom ćete saznati kakve stvari se još sviđaju Neni…). Nema se puno više reći o njima osim da služe svojoj svrsi.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Za pohvalu je što Córdoba ima pretinac pored volana koji danas nedostaje puno skupljim vozilima. Središnjeg naslona za ruku nema pa tako ni pretinca ispod njega. Onaj ispred suvozača je prisutan i veći je nego biste očekivali, a tu su i džepovi u vratima.

Što ima zanimljivo od opreme?

Ako ga usporedimo s današnjim pandanima, nema ništa zanimljivo, no ako u usporedbu stavimo tadašnju konkurenciju… ni tada nema ništa. Dio onog esencijalnog je tu. Prednji prozori su na struju, a imate i ABS. Zadnji su na žgance što ne bi bio veliki problem da automobil ima klimu jer biste onda bar mogli napraviti propuh. Zanimljiv komad opreme i jedino oružje protiv sunca su vam štitnici kojih je čak tri. Treći je malen i nalazi se iznad središnjeg retrovizora. Vrlo pametno, a jeftino rješenje.

Situacija u prtljažniku?

Odlična za putovanje u Córdobu s četiri prijatelja/prijateljice kojima je ruksak dovoljan.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Ako se vozite u Córdobi nalazi se na središnjem grebenu, ali kada ostavite svog limenog ljubimca u “lošem kvartu” možete ju lijepo ponijeti sa sobom te tako spriječiti kradljivce multimedijskih uređaja. Uzevši u obzir činjenicu da je spomenuta vrsta vjerojatno pred izumiranjem, ako već nije i u potpunosti izumrla.

Kako se koristi?

Vi, kao vlasnik vozila će te ju koristiti sitnim gumbićima koji vam omogućavaju promjenu radio stanica i spremanje istih. Kradljivci će ju koristiti za poslovanje.

Kako se mogu povezati?

Kupovinom drugog multimedijskog uređaja.

(Ne)obična instrument tabla?

Na prvu izgleda obično, ali onda primijetite da Vam nešto fali. To nešto je ekran za koji je ostavljeno prostora, ali nikad nije ugrađen. Da je spomenuti malo dublji tretirali bi ga kao pretinac.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Nepoderivi i slabašni dizelaš bez turbine. Ne kvari se jer se nema što pokvariti, ali to će vas koštati u snazi koja je opasnih 64 konja. Opasnih za preticanje, je l’…

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač s pet brzina koji stalno morate “bacati u nižu”.

Koliko troši?

Čuli smo svakakve mitove, ali realna brojka je oko 5 litara na 100 kilometara.

Koliko je ekološki?

Čađa iz auspuha daje nam za posumnjati da čak možda ni ne vjeruje u klimatske promjene.

Pogon je na…?

Prednje kotačiće.

DOJAVE IZA VOLANA

Brojka od 47 kW u prometnoj knjižici može vam naslutiti kako će izgledati vožnja Seat Cordobe. Desna noga će vam konstantno biti u treningu kako ne bi neugodno gledali u centralni retrovizor u strahu da usporavate promet. Šalu na stranu, iako je dizelaš bez turbine preslab, auto se vrlo ugodno vozi i mjenjač je čak i nakon ozbiljnijeg broja kilometara ugodniji za šaltanje od nekih novih automobila.

Postizanje ozbiljnijih brzina izazov je i za najbolje vozače, prestizanje na autoputu ćete odraditi, no za magistralu ne možemo garantirati. Eventualno ako je ispred vas traktor.
Ovaj automobil preporučili bi svakome kome treba auto za otići od točke A do točke B i oprema nije presudna. Manjak ozbiljnijeg multimedijskog sustava ostavlja vam mogućnosti za razne aftermarket opcije koje možete prilagoditi vašim željama i potrebama.

Ono što bi ipak moglo predstavljati problem je što auto nema… klimu. Ne automatsku, ne dvozonsku, nego ju jednostavno nema. Na manjim brzinama možda ćete uhvatiti koje nalete vjetra kroz prozor, ali pri većim brzinama puhanje i buka će vas ipak natjerati da zatvorite prozor, a onda ste prepušteni sami sebi i sve češćim toplinskim valovima.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Pošto smo okovani pandemijom ovo je sigurniji izbor za potrošiti 14 900 HRK.

Gdje ga mogu probati?

 

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Klasa iznad svega, ali…

Next
Next

Buba u talijanskom odijelu