Klasa iznad svega, ali…

Mercedes-Benz S-klasa 350d 4MATIC

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Najnovije i najbolje rješenje za VIP osobe. Perjanica Mercedesove ponude, sada već kultna S-klasa.

Koje je boje i veličine?

Zadnjih godina svjedočimo raznim kombinacijama boja u svim klasama automobila, no ovaj Mercedes drži se tradicije te ponosno nosi executive metalik crnu boju. Kao i svaki automobil današnjice S-klasa je također narasla i sada je duga 5,3 metra, gotovo kao prosječno parkirno mjesto.

Kakva su svjetla?

Za ovu klasu već standardni Matrix Multibeam LED farovi sprijeda i stop svjetla s prilagodljivom jačinom straga. Zanimljiva su opcionalna digitalna svjetla kojima naš model nažalost nije bio opremljen. Projekcija znakova po tunelima na autocesti A1 bila bi zasigurno zabavna aktivnost.

Kakvi su kotači?

Naš primjerak vozio se na “standardnim” AMG-Line kotačima za koje smo već ustvrdili da nam se sviđaju, ali ono što je zanimljivo napomenuti je činjenica da su prednji kotači uži u odnosu na zadnje. 255/45 naspram 285/40 dok je veličina ista za sve - 19”.

Hvata li poglede?

Riječ je o najnovijem modelu pa hvata svačije poglede, no s vremenom će se to smanjiti.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedalima S-Klase bi se dao posvetiti cijeli paragraf teksta, no mi ćemo spomenuti ono bitno:

  • Prava koža - DA

  • Grijanje sjedala - DA

  • Ventiliranje sjedala - DA

  • Električno podesiva - DA

  • Masaža - Nažalost ne…

Zašto nema masaže? Nije ni nama jasno, ali navikli smo da se u njemačkim automobilima svašta treba nadoplatiti. Čak i bez masaže moramo istaknuti da su stvarno jedna od najudobnijih sjedala na tržištu i drago nam je što nisu sportska i profilirana. Volan je dio AMG paketa opreme i za njega možemo reći da je OK, multifunkcionalan je, ali smatramo da bi u ovom automobilu volan trebao biti malo “profinjeniji”, pokoji trag drva ne bi mu škodio. Osim toga, multifunkcionalnost volana postignuta je touch-screenom koji je interesantan za pokazati suvozačima prvih par puta, ali dugoročno su tipke puno bolje rješenje jer se zna dogoditi da slučajno odaberete neželjenu funkciju, ovisno o poziciji ruku na volanu. Ručicu mjenjača dijeli s gotovo svim ostalim Mercedesima u ponudi što je dobro jer je na stupu volana i čist’ fajn izgleda.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Veliki tapecirani džepovi u vratima i pretinac ispod središnjeg naslona za ruku koji se otvara dvostrano idealni su za spremanje plavih kuverti. Pretinac gdje bi inače bila ručica mjenjača iznimno je velik te se u njemu nalaze i držači za čaše, jer u S-Klasi ne pijete vodu iz boce… morate biti pristojni i imati čašu. Iza ekrana naći ćete pretinac taman za odložiti mobitel. Ako ste se kojom srećom pronašli na zadnjem sjedištu i morate negdje pospremiti stvari nećete se ništa više usrećiti nego u “običnim” automobilima. Na središnjoj konzoli straga nalazi se mali pretinac, ali vjerujemo kako bi vas četverozonska klima usrećila puno više od navedenog pretinca.

Što ima zanimljivo od opreme?

Odgovor na ovo pitanje ćemo započeti s onime što nema, a očekivali biste u S-Klasi.

Velika vjerojatnost je da ćete u ovom automobilu sjediti straga, stoga nam nije jasno kako se u Mercedesu nisu sjetili staviti bar trozonsku klimatizaciju, nego morate vikati šoferu kakvu temperaturu želite. Također ne možete namještati, grijati ni ventilirati stražnja sjedala bez nadoplate.

Nije baš da je pod mus, ali masaža barem prednjih sjedala odlično bi zaokružila dojam udobnosti.

Sada kada smo mu uspjeli iscjepidlačit neke mane idemo na zanimljive stavke kojima je opremljen.

Svi mogući sigurnosni sistemi su prisutni te na autocesti možete voziti upotrebom ‘malog prsta’, a ono što valja spomenuti je radarski tempomat koji radi od 0 km/h i, naravno ako to želite, prilagođava se ograničenjima na autocesti. Kritizirali smo manjak određene opreme, ali uz zavjese straga i zračni ovjes ipak vam neće biti tako loše. Iako nisu dodatna oprema, kvake koje iskaču kada automobil osjeti vašu prisutnost, osim što su iznimno kul navodno uvelike pomažu aerodinamičnosti. Ostatak zanimljivosti krije se u multimediji, a mi ćemo navesti dvije posebno korisne stvari. Paljenje prednje kamere koja je usmjerena na semafor i navigacijski sustav s proširenom stvarnosti koji također pomoću kamere pokazuje u kojem smjeru trebate skrenuti. Ostalo nije vrijedno posebno spominjati, a i volimo beskrajno nabrajanje ostaviti nekim drugim auto magazinima.

Situacija u prtljažniku?

Ovisi čime se bavite. Ukoliko ste diplomat ili političar nećete imati problema, ali ako ste dio podzemlja nismo sigurni.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Multimedija, Mercedesov MBUX sustav najnovije generacije nalazi se gotovo svugdje u automobilu. Pomoću njega upravljate svim funkcijama. Premda smo pobornici fizičkih tipki, ovo sučelje je toliko jednostavno za koristiti da se ne možemo žaliti. Jedina potencijalna mana je iznimna količina refleksije i mrlja od prstiju, no to će vas pratiti u gotovo svakom modernom automobilu.

Kako se koristi?

Centralnim ekranom upravljat ćete jagodicama svojih manikiranih prstiju. Za instrument tablu koristit ćete dodirne površine na volanu kojih ima mnogo i olakšavaju vam upravljanje većinom svakodnevnih funkcija. Ako volite pričati s automobilima onda samo viknite “Hey Mercedes” i automobil će se barem potruditi razumjeti vas.

Kako se mogu povezati?

Na sve danas dostupne načine… Bluetooth, internetska veza, kablići, leasing, kredit…, no zapravo nema ni potrebe za povezivanjem s obzirom na činjenicu da MBUX može gotovo sve što i vaš mobilni uređaj.

(Ne)obična instrument tabla?

Na prvu ćete pomisliti da je, ali zapravo se samo radi o velikom ekranu s nekoliko načina prikaza. Da je neki 3D super svemirski hologram to bi već bilo neobično i za S-Klasu.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Mi nismo gotovo ništa čuli, ali bi oznaka 350d trebala značiti 2.9 litreni šestak s 286 konja.

Što mijenja brzine?

Mercedesov vlastiti 9G Tronic automatski mjenjač. Nismo ni znali da nam treba 9 brzina… sad smo pametniji.

Koliko troši?

Jedini scenarij u kojem možemo zamisliti potrošnju kao bitnu stavku je kada želite prevaliti veliki broj kilometara bez zaustavljanja. U tom slučaju trošit će 8.4 litre na svakih 100 prijeđenih.

Koliko je ekološki?

Ako se to pitate onda vam preporučujemo da koristite bicikl.

Pogon je na…?

Sva četiri pereca - 4Matic.

DOJAVE IZA VOLANA

Sekciju dojava ćemo “razbiti” na dva dijela. Iza volana i sa stražnjeg sjedišta.

U prošlosti velike automobile poput S-klase najbolje je bilo iskusiti pri velikim brzinama na autocesti. Tamo je najviše do izražaja dolazila njihova udobnost, snaga i kvaliteta izrade koja se očitovala u stabilnosti pri velikim brzinama kao i u niskoj razini buke u kabini. Sve je to istina i za današnju S-klasu, no danas je tu i puno više. Gradska vožnja je udobna gotovo kao i ona na autocesti. Mjenjač je dovoljno responzivan za ušaltavanje, a snage ima više nego dovoljno. Zračni ovjes dobro podnosi neravnine i hupsere iako moramo reći da smo malo više očekivali s obzirom na činjenicu da je riječ o najnovijoj S-klasi. Najveće iznenađenje nam donijela magistralna cesta iznad Trogira gdje, iako ste svjesni da je riječ o ogromnoj limuzini, vožnja iste nije neudobna i zamarajuća.

Kada sjednete straga priča se mijenja jer tada vam je jedino komfor na pameti pa sukladno tome postajete i stroži u ocjenjivanju istog. Razina buke na stražnjoj klupi je osjetno veća nego kada sjedite sprijeda. Nažalost nemate vlastitu klimatizaciju, a kamoli grijanje i/ili hlađenje sjedala. Svjesni smo da se to vjerojatno popravlja uzimanjem nekog Executive paketa, ali očekivali smo puno više komfora za utrošenu količinu novaca. Sve u svemu ova S-klasa je jedan odličan automobil, ali ako planirate sjediti “Na zadnjem sjedištu vašega auta” preporučujemo da prvo probate konkurente, a na kraju i bolje opremljenu S-klasu pa tada donesete odluku.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Za našu S-klasu postoje tri odgovora na ovo pitanje, a mi nažalost znamo samo da ćete se morati javiti vlasnicima.

Gdje ga mogu probati?

 

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Uljez kod svete trojke.

Next
Next

Córdoba ili putovanje u Córdobu?