“Daj mi malo boje malo crvene…”

Alfa Romeo Stelvio Super Sprint Q4

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

SUV Alfa Romeo Giulia za one koji moraju biti u trendu. Stelvio su je nazvali po prekrasnom talijanskom prijevoju poznatom po vrhunskim vozačkim doživljajima.

Koje je boje i veličine?

Jedine prave boje, a veličinom konkurira Audiju Q5, BMW-u X3 i Mercedes GLC-u.

Kakva su svjetla?

Nažalost nisu izvedena u LED tehnologiji što je već standard i na puno jeftinijim vozilima. Ovdje je riječ o Bi-Xenon farovima s LED dnevnima i stražnjim svjetlima koji, ako išta, izgledaju odlično. Također dugi snop se pali i gasi automatski te za razliku od nekih konkurentskih sistema zapravo i funkcionira.

Kakvi su kotači?

Iako se doimaju puno manjima, njihova veličina je prilično velikih 20”. Dizajn je oku ugodan, ali pomalo dosadan.

Hvata li poglede?

Nekolicina prolaznika se barem okrenulo, a par djece je šapatom govorilo “Vidi, crveni Stelvio”. Zaključak je da može uhvatiti poglede.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Da odmah raščistimo sve nedoumice i sumnje - tehnologija i sigurnosna oprema u ovom automobilu su isključivo zato što je neki europski birokrat propisao da tako treba biti. U fokusu dizajnerskog i inženjerskog oka bile su stavke koje mogu pridonijeti vozačkom iskustvu. Pri tome mislimo na volan koji je kožni, odličan pod rukom i na njemu nalazimo gumb za paljenje. Sjedala su presvučena u kombinaciju kože i tkanine i jedina zamjerka koju smo im pronašli jest da ne postoji mogućnost naginjanja baze sjedišta, iako su ista “u potpunosti” električno podesiva. O ručici mjenjača nećemo puno jer moramo ispjevati serenadu fantastičnim aluminijskim papučicama koje se nalaze na stupu volana, a ne na samom volanu, tako da uvijek znate gdje su kada ih treba pogladiti.

Gdje mogu pospremiti stvari?

S obzirom na to da je riječ o SUV automobilu mjesta ne manjka. Neki pretinci mogli bi biti veći, poput onog pored volana i onog ispred suvozača. Ostatak je pristojne i prosječne veličine te ne biste trebali imati problema s odlaganjem svog smeća. Valja još spomenuti da je pretinac za odlaganje naočala nepostojeć što nam je bilo čudno sve dok se nismo sjetili da Talijani uvijek nose sunčane naočale na glavi.

Što ima zanimljivo od opreme?

Ovaj Stelvio relativno je dobro opremljen. Volan i sjedala su grijani, a sjedala su i električno podesiva s memorijom. Radarski tempomat držat će razmak između vas i njemačkih automobila bez stila, dok će senzor za mrtvi kut paziti da ne udarite jednog. Jedino nam je nejasna činjenica da je odsutan ulazak u vozilo bez ključa, a prisutno je pokretanje bez istog.

Situacija u prtljažniku?

Dobro organizirana, a električno otvaranje/zatvaranje lijep je dodatak kao i činjenica da će cijela obitelj imati gdje staviti barem po jedan kofer i ruksak.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Za početak ćemo reći da je u našem primjerku premalen, no srećom postoji i veća verzija. Grafike su “mračne”, ali dovoljno jasne. Dobro je integriran u interijer, ali nije fokus automobila što se očituje i u kvaliteti cjelokupnog sučelja.

Kako se koristi?

Na raspolaganju vam je kotačić s kojim “idete” kroz razne izbornike. Kada se izgubite, pritiskom na tipku “Menu” vraćate se na početak. Tipka “option” služi podešavanju stavke koju trenutno koristite. Kada slušate radio, najlakši način da uđete u postavke istog jest pritisak na tipku “option”.

Jednostavan je shvatiti i koristiti, ali zahvaljujući činjenici da je rudimentaran.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth je prisutan za glazbu i telefoniranje. Apple CarPlay i Android Auto vjerojatno su ispali na putu do Hrvatske. Zanimljiv je AUX priključak koji se nalazi u središnjoj konzoli jer vam omogućava žičano spajanje i reproduciranje glazbe u lossless formatu na odličnom audio sustavu.

(Ne)obična instrument tabla?

Nostalgično obična s analognim instrumentima. U sredini je ekran na kojem dominira prikaz trenutne brzine što vam je i najbitnije.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

210 konja koje stvaraju četiri cilindra pijući dizelsko gorivo i proizvodeći iznenađujuće dobar zvuk.

Što mijenja brzine?

Nadamo se vi, s prekrasnim aluminijskim papučicama mrknutim iz Ferrarija dok su bili na godišnjem.

Koliko troši?

Vlasnik od kupovine automobila nije resetirao kompjuter i tako nam je omogućio uvid u potrošnju kroz više od 45 000 prijeđenih kilometara te ona iznosi… jeste li spremni?… 9.3 litre/100km.

Koliko je ekološki?

Imate “Eco” ekran pa si pogledajte.

Pogon je na…?

Na kve četiri. (Kužite? Q4)

DOJAVE IZA VOLANA

Ovog Stelvia imali smo priliku iskusiti u svim mogućim situacijama preko više od tisuću mješovitih kilometara. Kao i u Giuliji, DNA kotačić na centralnoj konzoli igra najveću ulogu te svaka od opcija na njemu odgovara nekoj od tri okoline u kojoj se možete pronaći.

D ili Dynamic (u kombinaciji s “Manual” modeom) osmišljen je za dinamičnu vožnju magistralnim prometnicama. Promjene brzina instantne su kao i odaziv na gas, a držanje ceste iznenađujuće dobro za povišeno SUV vozilo. Dali bi vam i detaljniji opis, ali smatramo da ga zaista vrijedi probati voziti.

A ili All-Weather je “svoj na svome” u gradskim uvjetima. Automobil lagano odgovara na gas i promjene brzina su pri izrazito niskim okretajima kako bi što lagodnije stigli do odredišta gdje ćete se malo namučiti s parkiranjem jer su Stelviju kamera i parking senzori, kao i ostatak tehnologije, dodani reda radi.

N ili Normal mode više podsjeća na Sport u konkurentskim vozilima, no on pronalazi svoje “mjesto pod suncem” u vožnji autoputom jer vam pruža dobar omjer reaktivnosti s dozom udobnosti.

Zaključak za ovaj automobil smo mogli izvući i prije nego smo ga uopće vidjeli, a on glasi “Užitak vožnje na 1., a sve ostalo na 3. mjestu”.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Ovaj primjerak Stelvia je koštao točno 40 000 eura, ali na nečiju sreću i vašu žalost je prodan.

Kako mogu sličnog nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Je li stvarno smart odabir?

Next
Next

Predstavljamo najbolje od Hippie pokreta!