Zamaskiran Audi A3
Golf u odijelu po mjeri.
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Audi A3, facelift prošle generacije. Logičan izbor ako želite Golfa i slučajno imate koji euro viška u džepu za njegovog skupljeg brata.
Koje je boje i veličine?
Nemaštovite crne metalik boje, velik kao i svaki drugi hatchback kojeg možete vidjeti na cesti, ali minimalno manji od glavnih mu konkurenata - BMW jedinice i Mercedes-Benz A-klase.
Kakva su svjetla?
Full LED svjetla s dinamičkim žmigavcima straga. Postoji sorta ljudi koji dinamičke žmigavce vidi kao izvor veselja i smijeha, dok oprečna im sorta smatra da je do izuma dinamičkih žmigavaca došlo na raspravi o tome kako umjetno podići cijenu automobila, a da ljudi misle kako dobivaju više. Također, u suradnji s navigacijom kada se približavate raskrižju širi se snop svjetala i osvjetljava vam put. Domišljato.
Kakvi su kotači?
18’’s niskoprofilnim gumama i felge s 5 dvostrukih krakova. 19’’ bi bio prevelik udarac na udobnost, na džep vlasnika i rješenje za bubrežni kamenac. 17’’ je optimum, ali nikoga više nije briga za udobnost, već samo za ljepotu i višu cijenu.
Hvata li poglede?
Ako je osoba za upravljačem zgodna možda ćete se okrenuti, ako je osoba za upravljačem zgodna i kopa nos na semaforu, sigurno ćete se okrenuti.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Sportska sjedala u kombinaciji kože i alcantare s produžetkom za bedra koji će vam, navodno, učiniti dulja putovanja udobnijim. Naravno, dugoročno taj produžetak je ništa više nego rupa za mrvice, kovanice i čačkalice. Sjedala bi mogla biti udobnija, ali kombinacija kože i Alcantare je najbolja od ponuđenih. Volan je sportski i možemo ga okarakterizirati kao najatraktivniji dio cijelog interijera, osim vlasnice, naravno. Ručicu mjenjača vjerojatno ste već vidjeli u drugačijoj obleki u nizu automobila iz grupacije.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Pretinci u vratima i glovebox uobičajene su veličine, ništa odviše revolucionarno. U gloveboxu se također nalazi veoma traženi CD izmjenjivač. Ispod središnjeg pretinca također se nećete usrećiti, unutra se nalazi mjesto za kovanice i USB priključak.
Zanimljivija mjesta su pretinac ispod suvozačkog sjedala koji nije velikih gabarita i najbolji, pretinac ispod zadnjeg središnjeg sjedala gdje se nalazi reflektirajući prsluk. Palo nam je na pamet da tamo mogu stajati i puno zanimljivije stvari, ali nemojte nam se javljati preko maila kada vas u A3 zaustave na granici i upadnete u probleme.
Što ima zanimljivo od opreme?
Krenimo od stvari koje ne bi očekivali u ovoj klasi vozila - virtualni kokpit, Drive Select, ulazak i paljenje motora bez ključa, senzor za kišu, crni krov, pretinac ispod središnjeg stražnjeg sjedala, dvozonska automatska klima i osvjetljenje kvaka i prostora za noge.
No, sad dolazimo do nečega što bi definitivno očekivali u ovoj klasi vozila. Auto nema tempomat - tempomat je bio nadoplata. Ne onaj radarski koji pazi na auto ispred vas, već običan tempomat čiji je jedini zadatak da drži odabranu brzinu na autocesti. Stati ćemo tu kako ne bi postali prosti.
Situacija na stražnjoj klupi?
Skromna. Za kraće vožnje ćete izdržati, ali ni u kojem slučaju nemojte očekivati da 4 ili ne daj Bože 5 odraslih ljudi treba putovati u ovom automobilu. Prostor za noge i koljena je poprilično malen te ćete vrlo često udarati koljenima u sjedalo ispred.
Prtljažnik?
Sasvim dovoljno za torbu od treninga, ruksak ili ljetovanje za dvoje - eventualno troje. Također, iako ima rezervni kotač, prostor ispod ‘police’ je dosta dobar.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija je specifična jer ju možete ‘sakriti’ u središnju konzolu kada vam nije potrebna. Ako ju pak želite koristiti, na vrhu središnje konzole nalazi se ekran veličine 8’’ gdje možete kontrolirati radio, navigaciju i šetati po svim izbornicima za koje pojma nemate što rade. Iz današnje perspektive, izgleda malo zastarjelo, ne toliko zbog grafike koliko zbog činjenice da nije u pitanju ekran na dodir. S pozitivne strane, izrazito je intuitivan za korištenje putem kotačića i okolnih prekidača bez skidanja pogleda s ceste što olakšava svakodnevno upravljanje.
Zanimljivosti?
Kotačić kojim upravljate sustavom služi i kao touchpad za upisivanje broja u telefonu i/ili upis destinacije u navigaciji. Nije neviđeno i revolucionarno, ali definitivno može doći kao vrlo praktična stvar.
Kako se mogu povezati?
Bluetooth i AUX. Ako želite možete staviti SIM karticu u auto pa imati Wireless i otključati neke funkcionalnosti. Vlasnik je stavio SIM karticu unutra i navedeno je koristio, pogađate, točno 0 puta. Apple CarPlay i Android Auto bili su dostupni kao dodatna oprema, isključivo žičano i ne želimo uopće ni razmišljati kolika je to bila nadoplata.
(Ne)obična instrument tabla?
Za Audi A3 te generacije neobična, jednako kao i za, generalno, tu klasu automobila tih godina. U pitanju je Audijev virtualni kokpit na kojem je moguće vidjeti sve sadržaje kao i na središnjem ekranu, poput podataka o vožnji, navigacije, telefona, multimedije… Pored tog vam je ekran na sredini nerijetko nepotreban, pa je korisno što ga možete spustiti.
TEHNIČKI PREGLED
Motor, mjenjač, pogon?
Ispod haube nalazi se 1.6 dizelaš sa 110 ks. Da, trebao bi biti 2.0, ali kaj da vam velimo. Brzine mijenja 7-stupanjski DSG mjenjač koji je predivan, dok god je ispravan i ne lupa vas po džepu. Pogon je, vrlo očekivano, na prednje kotače, Quattro je po našim saznanjima dostupan samo na jačem 2-litrenom dizelašu koji se nije ni prodavao u Hrvatskoj.
Što nam kaže rezervoar?
U rezervoar stane prosječnih 50 litara, a potrošnja u gradu će se kretati oko 7.5 litara, dok ste na autoputu s litrom manje, oko 6.5 litara.
DOJAVE IZA VOLANA
Krenimo s dojavama u gradu, gdje ovaj ratnik i provodi najviše vremena. S-Tronic uvelike olakšava čekanje u gužvi i stani-kreni promet u kojem se svakodnevno nalazite. Što se Drive Select-a tiče, dostupni su vam Comfort, Dynamic, Efficiency, Auto i Individual gdje sami birate odaziv gasa i volana. Naš izbor je Individual gdje je odaziv gasa u Comfortu, a volan u Dynamicu. Efficiency ne bi preporučili jer, iako možda smanji potrošnju, u potpunosti umrtvi odaziv gasa. Auto je okretan, potrošnja u gradu se kreće u prosjeku do 7.5 litara, koliko god bili lagani na gasu. Virtual cockpit je svakako plus ako na brzinu tražite u koju ulicu treba skrenuti, a niste upalili navigaciju.
Na magistrali se osjeti da auto ima tvrđi ovjes i moći ćete se čak malo i poigrati u zavojima iako naravno, ovo nije jurilica. Na autocesti lagano postiže i veće brzine. Ono u čemu na magistrali i autocesti zaostaje za jačim dizelskim bratom su međuubrzanja gdje se osjeti manjak okretnog momenta.
Koji je najveći problem na autocesti? To što ćete sami morati držati papučicu gasa, htjeli vi to ili ne. Auto nema tempomat što nije rijetkost za ovaj automobil i govori o tome koliko Audi naplaćuje dodatnu opremu, kao što smo već spomenuli.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi alternative?
A koje nisu? BMW 1, Mercedes A-klasa, Golf, Megane, Corolla, i30, Focus, Mazda 3, Astra, 308, Leon, Tipo, Ceed…
Koliko košta?
Ovaj Golf u odijelu iziskuje 22 000 €.