Zahvalna Hyundai Kona

Jedan od boljih izbora u segmentu malih SUV-ova

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Sjetimo se Atosa, Getza, Accenta i sličnih nusproizvoda Hyundai tvornice i onda pogledajmo današnju postavu. i30, i20, Kona, fantastičan Tucson i neobjašnjivo lijepa i napredna IONIQ postava. Hyundai je jako napredovao i pozicionirao se kao respektabilan proizvođač automobila koji su vrlo dobar omjer uloženog i dobivenog, uz tek pokoji izuzetak. Danas ćemo se posvetiti prvoj generaciji Kone. Naša Kona 1.6 CRDi s automatskim mjenjačem je iz 2019. godine i prošla je 80.000 kilometara.

Koje je boje i veličine?

Vjerujemo da u prometnoj piše da je boja siva s efektom, ali ovisno o kutu iz kojeg ga gledate može donijeti naznake plave ili crne. U svakom slučaju, nemamo pohvale niti pokude na temu boje. Što se dužine tiče, Kona u dužini mjeri nešto preko 4 metra, u skladu s konkurentima, naravno.

Jedan od većih ‘selling pointova’ Kone je dizajn. Vertikalno razdvojena svjetla na većini automobila nisu baš najsretnije rješenje (Nissan Juke i X-Trail, BMW X7), ali imamo dojam da je Kona baš pogodila dizajn i da ju je upravo taj specifičan dizajn pogurnuo kod prodaje. Straga su se mogli malo više potruditi, ali nećemo to uzeti za zlo.

Kakva su svjetla?

Od tehnologija prevladavaju halogene žarulje, dok su samo dnevna svjetla LED. Zanimljiva je pozicija maglenki koje podsjećaju na dabrove zube, ovako pozicionirane direktno ispod maske.

Kakvi su kotači?

Aluminijske felge u promjeru imaju 17’’, a dizajnom i dimenzijom sasvim solidno pristaju ovom dobrom, ali pomalo dosadnom automobilu.

Hvata li poglede?

Paaaa, ne. Eventualno ako se odlučite za ‘N’ model, tada ćete postati dio Hyundai N klana i redovito se pojavljivati na Car Spotting profilima na društvenim mrežama.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su prekrivena tkaninom u kombinaciji sive i crne boje te su manualno podesiva izuzev lumbalne potpore na vozačevom sjedalu koja je na struju. Uzorak koji se nalazi na srednjem dijelu sjedala (Slika 3 niže) savršeno predstavlja pritisak na dizajnere zbog kojeg moraju na svaku površinu u automobilu staviti nešto, ma koliko god to glupo ili ružno i nepotrebno bilo. ‘Stavi neke pune pa prazne kvadratiće, sigurno će se ljudima svidjeti.’…moš’ mislit. Volan nije ružan kao uzorak na sjedalima, ali nije ni daleko od toga. No, da gledamo automobile samo po dizajnu, svi bi vozili Breru, 8C ili Lanciu 037, tako da se ne valja previše uzbuđivati zbog ružnog volana ili negledljivih kvadratića na sjedalima. Ono što je bitno jest da je volan multifunkcionalan i ugodan pod rukom. Mjenjač nam se čak i sviđa, ne djeluje jeftino i dobro se osjećate kada mijenjate ‘brzine’. Kao realnu negativnu stranu Kone možemo navesti 100 nijansi tvrde plastike, ali očekujemo li u ovom cjenovnom segmentu zaista nešto više?

Gdje mogu pospremiti stvari?

Kao i većina Hyundai automobila, Kona je u ovoj kategoriji zadovoljila, ali nije oduševila. Pretinci u vratima, centralna konzola, pretinac za naočale, držači za čaše i pretinac ispred mjenjača.

Što ima zanimljivo od opreme?

Unatoč tome što se ne može busati u prsta u kategoriji pretinaca, kod opreme definitivno ima više mjesta za hvalu. Prije svega želimo spomenuti nešto što smo očekivali, a ova Kona to nije imala - grijanje sjedala. Kada pročitate što je sve imala, postat će vam jasno da naša očekivanja i nisu bila tako čudna. Pa krenimo redom - ulazak i kretanje bez ključa, automatska klimatizacija, bežični punjač, sklopive retrovizore, stražnje parking senzore, rikverc kameru, Heads-up display, Hill Descent Control, nadzor mrtvog kuta i vozne trake, zaštitu od sunca koja se izvlači te štiti i bočno… I onda nema grijana sjedala…

Situacija na stražnjoj klupi?

Prostora straga nema previše, ali za kraća putovanja ćete izdržati. Sjedala su primarno namijenjena za djecu.

Prtljažnik?

U prtljažnik stane 374 litre vaših stvari. Svi znamo da nitko ne zna koliko je to stvarno, ali je u skladu s konkurentima, tako da je očito dovoljno.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi na vrhu središnjeg grebena u formi nataknutog ekrana. Ekranom ćete upravljati putem prekidača koji se nalaze lijevo i desno, a na raspolaganju vam je i mogućnost tapkanja po samom ekranu. Sustav nije najljepši, najbrži niti najsadržajniji, ali funkcionira. Jednostavan je, sve je jasno gdje se nalazi i vrlo ćete lako doći do željene stavke u izbornicima. Nekada je to bitnije od brzine ili oštrine slike.

Ako ste kojim slučajem primijetili Krell ozvučenje i jednako ste zbunjeni kao što smo mi bili, ispostavlja se da je Krell poprilično ozbiljna firma koja se bavi ozvučenjem, a specijalizirana je za pojačala i CD-playere (nekada, jel’). Jedva čekamo vidjeti Vivax ozvučenje u nekom automobilu.

Usporedba s konkurencijom?

Sustav je jednako dobar/loš kao i kod većine ne njemačkih konkurenata poput Captura, C4 Cactusa ili 2008-ice, a osjetno lošiji od sustava u T-Crossu ili Kamiqu.

Kako se mogu povezati?

Osim što će se vaš novi mobilni uređaj i Kona družiti putem bežičnog punjača, tu su i Apple CarPlay i AndroidAuto. Kad smo kod bežičnog punjača, ako vas slučajno živcira zašto ne puni vaš mobitel, recite klincima da zatvore vrata. Ne šalimo se.

(Ne)obična instrument tabla?

Zapravo je poprilično obična. Mali ekran u sredini daje ponešto informacija, ali ne očekujte previše. Eventualno se možemo narugati kako ne ide 220 km/h kao što smo kao djeca mislili, već cca 190, tako da jedan solidan dio cajgera služi samo za skupljanje prašine.

TEHNIČKI PREGLED

Motor, mjenjač, pogon?

Ispod poklopca nalazi se 1.6 litreni dizelaš koji na prednje kotače stavlja 136 konjskih snaga. U tome mu pomaže 7 stupanjski mjenjač s dvije spojke. Moramo priznati da nas je pogonski sklop malo iznenadio. 320Nm sasvim je dobar broj za Konu koja će u ovoj konfiguraciji zadovoljiti veliku većinu potencijalnih kupaca.

Što nam kaže rezervoar?

U rezervoar stane očekivanih 50 litara dizela, a iz istog će svakih 100 km izlaziti 6 - 7 litara, ovisno o stilu i mjestu vožnje.

DOJAVE IZA VOLANA

I, kako se Kona vozi? Iznenađujuće dobro. Motor je i više nego dovoljno jak, a u paru s DCT mjenjačem osjećat ćete sasvim solidnu dozu sigurnosti za pretjecanje na brzoj cesti ili autoputu. Automobil je dovoljno pregledan, a zbog dužine ne bi trebali imati problema prilikom manevriranja po gradu. Neravnine na prometnicama i rupe ne predstavljaju neki pretjerani problem te ćete se u velikoj većini slučajeva osjećati vrlo ugodno u Koni. Najveći problem koji smo primijetili jest pozicija sjedenja. Mi nismo nešto van serijski visoki ljudi za naše standarde, nekakvih 185 do 190 cm, ali čak i sa sjedalom spuštenim do kraja nikako nismo mogli dobiti da Heads-up display gledamo na staklu, a ne na crnoj plastici u interijeru. Čini se da je Kona rađena za ljude do cca 175 cm visine, jer bi s tom visinom gledali HUD na ispravnoj poziciji.

Kada sve sumiramo, Kona je svakako jedan od automobila za uzeti u obzir kada je riječ o ovom segmentu mini SUV-ova. Osim što bi trebala biti pouzdana i relativno jeftina za održavanje, Kona je jako dobro opremljena, dovoljno snažna i atraktivna, pogotovo za automobil s odvojenim svjetlima. Bez obzira na to što su već bila dva novija modela, vjerujemo da će ova generacija sasvim dobro ostariti i da će se i za 4 - 5 godina doimati moderno, pogotovo sprijeda. Interijer možda nije najkvalitetniji, ali podnijeti će svu torturu i godine bez većih problema, a na kraju krajeva, to i jedna od najbitnijih stvari kod automobila.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

U zadnjih nekoliko godina segment jako malih SUV-ova postao je iznimno kompetitivan. Captur, T-Cross, Kamiq, Arona, Cactus, Stonic, Yaris Cross, Puma…postalo je teže navesti proizvođača koji nema automobil u toj klasi, nego one koji imaju.

Koliko košta?

Kona iz testa koštat će vas 19.300 €.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Zamaskiran Audi A3

Next
Next

Zgodna Alfa Romeo 147