Jeste li ovo ikada vidjeli?

Dacia Duster Pick-up Romturingia 4x4

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Dacia Duster s jaaako čudnim prtljažnikom, san svakog vlasnika OPG-a i obrtnika koji svoje proizvode žele dostaviti na najbolji mogući način.

Koje je boje i veličine?

Veličinom minimalno odskače od SUV verzije Dustera, također, približno je dug kao Volkswagen Caddy. Ovaj automobil zaista je unikatan primjerak na tržištu te na bespućima interneta nismo uspjeli naći niti jedan koji nije u ovoj tamno plavoj boji, tako da, izbor je jasan.

Kakva su svjetla?

S obzirom na to da je riječ o pre-facelift verziji Dustera, od LED rasvjete nema niti L. Iako se ne bi požalili barem na dnevna u spomenutoj tehnologiji.

Kakvi su kotači?

Čelični. No, nije sve tako crno, štoviše, ništa na kotačima nije crno. Kao dodatan bonus, nemate uopće potrebu za ratkapama koje ispadnu, pa ih morate naganjati po cesti. Veličina je 215/65/R16.

Hvata li poglede?

Zbunjene poglede. Niti jednom prolazniku neće biti jasno što se događa, kao što ni nama nije bilo kada smo prvi puta vidjeli ovo.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sve spomenuto ni po čemu se ne razlikuje od onog u Dusterima koje viđamo po hrvatskim prometnicama. Tkanina na sjedalima djeluje izdržljivo, prisutna je i minimalna bočna potpora tijekom vožnje. Ono što želimo istaknuti jest nekoliko detalja poput uzorka na sjedalima i Duster natpisa koji dodaju malo života u ovaj inače crni interijer. Ručica mjenjača je preuzeta direktno od Renault-ovih modela iz 2010-ih, a volan je u potpunosti gumen, stoga će se prije ili kasnije početi trusiti, što i nije toliki problem s obzirom na to da ćete ovaj automobil vrlo brzo isplatiti s vašim proizvodima.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Jedini pretinac koji možete zatvoriti jest onaj ispred suvozača. Ako želite odložiti stvari na vidljivija mjesta, tu su pretinci u vratima te dvije police na “vozačkoj tabli” na koje vam stane poveća količina stvari. Boce i termosice možete odložiti u držače koji se nalaze podno klime ili između sjedala.

Što ima zanimljivo od opreme?

Znajte da vam pri obavljanju vaše osnovne djelatnosti neće biti vruće, niti ćete morati slušati reklame na radio stanicama, klimatizacija i Bluetooth su tu! Također, ako ćete odrađivati autoput kilometre, tempomat će vam pomoći da malo opustite noge.

Neupitno najzanimljiviji dio opreme ovog automobila jest tvrdi krov koji se nalazi nad prtljažnim prostorom. Pošto mi pojma nismo imali o tome, podijelit ćemo rezultate našeg istraživanja s vama. Kao što nam je poznato, Rumunjska je dom Dacie, pa tako i Dustera. S obzirom na to da je Duster jedan od najprodavanijih automobila u Rumunjskoj, dečki i cure iz Dacie shvatili su da bi odlična ideja bila napraviti pick-up verziju. Tada u priču ulazi Romturingia koja je specijalizirana tvrtka za karoserijske izmjene automobila, oklopnih vozila, vozila za prijevoz goriva i još mnogo toga. Nakon što je projekt pick-up ostvaren, nekome je palo na pamet zatvoriti prtljažni prostor i tako napraviti vozilo koje naliči na kombi. Kao što to biva, priča nije stala tu, iz Romturingia tvornice izašli su i Duster pick-up s duplom kabinom i Duster s tračnicama umjesto kotača (Riki zovi aerodrom, letimo za Bukurešt!).

Situacija u prtljažniku?

Tovarni prostor dug je 165cm (stat će vam europaleta), a maksimalno opterećenje je 500kg. U potpunosti je obložen plastikom, tako da nećete imati brige s oštećivanjem. Vrata se otvaraju prema gore, kao kod običnih automobila.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Mali ekran nalazi se na središnjem grebenu te je evidentno zastario. Već redizajn Dustera dolazi sa zaslonom na dodir koji je daleko modernije rješenje od ovoga. Pozitivna stvar je što se s ovakvim ekranom manje toga može pokvariti.

Kako se koristi?

Isključivo tipkama. Uz mnogobrojne na središnjoj konzoli, na stupu volana nalazi se joystick putem kojega možete kontrolirati glasnoću, mijenjati izvore glazbe i poklapati pozive dosadnim kolegama. Tipke koje se nalaze na volanu upravljaju isključivo tempomatom.

Kako se mogu povezati?

S obzirom na to da se radi o gospodarskom vozilu, nismo očekivali mnogo mogućnosti povezivanja, ali Duster nas je iznenadio. Dostupni su USB, AUX i Bluetooth.

(Ne)obična instrument tabla?

Potpuno obična, okretaji, brzina i ekran na kojemu možete vidjeti osnovne informacije poput prijeđene kilometraže, dosega i slično.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Dizelski motor sa 115 konjskih snaga. Ako se pitate je li to dovoljno da vas dovede do vašeg uroda, je.

Što mijenja brzine?

Vrijedne ruke vas ili vašeg zaposlenika.

Koliko troši?

Bez ili s teretom?

Koliko je ekološki?

Jednako kao vaše eko uzgojeno voće, povrće ili rukotvorine.

Pogon je na…?

Duster vam na raspolaganje daje 3 opcije. Pogon na prednje kotače, automatsko prebacivanje ako dođe to nestanka trakcije ili trajni 4x4 pogon.

DOJAVE IZA VOLANA

S obzirom na to da se radi o vozilu s pogonom na sva 4 kotača, logično je testirati ga na područjima koja bi mogla biti izazovna za ostala vozila i manje kombije koji konkuriraju ovom Dusteru. Odmah po zaključavanju u 4WD stil vožnje krenuli smo u potragu za pogodnim mjestom za fotografiranje te se u niti jednom trenutku nismo osjećali da postoji i najmanja mogućnost da Duster neće moći odraditi zadano.

Iako sa 115 konja nije preslab, ne bi mu škodilo malo više snage. Također, u pogledu vožnje našli smo još dvije stvari koje traže malo navikavanja. Volan je težak za okretati, ukazujući na to da Duster ima mehanički servo (šaljite nam mail ako smo u krivu), tako da možete preskakati ruke u teretani. Navika broj dva tiče se mjenjača, tj. potpunom manjku potrebe za prvom brzinom asfaltiranom putu. Brzina je kratka te uz minimalno balansiranje pedala gasa i kvačila na prvu brzinu možete zaboraviti - druga će vam biti najbolji prijatelj.

Jedina stvarna zamjerka je ustvari više savjet za budućeg vlasnika. Skinite središnji retrovizor. Zašto? Zato što se između vozača i tovarnog prostora nalazi staklo koje stvara refleksiju. Ta dosadna refleksija prikazuje se u središnjem retrovizoru te vas ometa tijekom vožnje jer ćete u retrovizoru, umjesto što se događa iza vas, vidjeti presliku onog što se događa ispred vas.

Kada podvučemo crtu, da imamo OPG i ne želimo si uništavati osobni automobil za odlaske na polje ili plantažu ovo je jedno zaista odlično rješenje za nevelike novce. 4x4 pogon u kombinaciji s izdržljivim materijalima i jednostavnom tehnologijom recept su za dugoročnu isplativost ovakvog automobila.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Cijena od 59 900HRK mala je žrtva ako uzmemo u obzir koliko vam ovaj auto može koristiti.

Previous
Previous

Jači je od Vin Diesela.

Next
Next

Kada je “S” još značio benzin.