Stvarno je Superb.

Škoda Superb Combi 3.6 V6 FSI Laurin&Klement

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Kada ste krenuli čitati zasigurno ste očekivali još jedan 2.0 TDI. E pa napokon je i nama sjekira pala u med te se pred vama nalazi Škoda Superb sa žednim i moćnim 3.6 V6 benzincem.

Koje je boje i veličine?

Nit’ je crni, nit’ je sivi, nit’ je bijeli. Što više čovjek može tražiti? Boju Champagne možemo nazvati. Duljina je neš’ sitno ispod 5 metara, uobičajeno za klasu.

Kakva su svjetla?

Naprijed imamo Xenon i Halogen, a straga LED i Halogen. U podzemnoj garaži ostavljaju sasvim dobar dojam.

Kakvi su kotači?

Stvar je ukusa, ali osobno smatramo da su ovi žbičasti kotači pun pogodak jer izgledaju prilično elegantno i ozbiljno, a s 18” nisu pretjerano veliki.

Hvata li poglede?

Najjednostavnije rečeno, kada ste parkirani ili zaustavljeni gotovo da ste nevidljivi. Kada ga upalite i ljudi oko vas čuju nježni zvuk V6 benzinca, zbunjeni pogledi se pojavljuju.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Nalazili se straga ili sprijeda uživati ćete u mekim i luksuznim sjedalima od smeđe kože, a sprijeda ćete ih i električno podešavati. Volan i ručica mjenjača gotovo su identični kao u ostalim automobilima VW grupacije, izuzev detalja. Detalja poput smeđe kože na volanu i kombinacije kože i kroma na ručici mjenjača na čijem se vrhu nalazi natpis “4x4 DSG”. Možete reći da smo djetinjasti, ali nama je to šlag na ionako vrlo ukusnu tortu.

Gdje mogu pospremiti stvari?

S obzirom na to da je još uvijek riječ o praktičnoj Škodi mjesta je napretek. Kišobran vam je u desnim stražnjim vratima. Naočale u pretincu na krovu, a sve ostale sitnice stoje vam u pretincu pored volana ili velikom pretincu ispod središnjeg naslona. Veće stvari idu u prostrani pretinac ispred suvozača, a ako želite štogod popiti najbolje je držati se boca i odlagati ih u džepove u vratima - držači za čaše su komično maleni.

Što ima zanimljivo od opreme?

Paket s potpisom osnivača Škode - Laurin&Klement koji nudi sljedeće stvari. Već spomenutu smeđu kožu s kojom nisu škrtarili čak ni na volanu. Ekran za stražnja sjedala koji prikazuje vrijeme i vanjsku temperaturu, dvozonsku klimatizaciju sa sva četiri grijana sjedala, parking senzore sprijeda i straga te nekakav dobar audio sustav s najdosadnijim imenom ikad - Sound System. Za kraj, tu je jako puno L&K oznaka kako slučajno ne bi zaboravili da ste se isprsili za najbolju Škodu.

Situacija u prtljažniku?

Riječ Combi u imenu ovog automobila nije bez razloga. Prtljažnik je prostran s fenomenalnim pomičnim držačima za vaše stvari. Ono što poželite sakriti stati će u veliki pretinac s lijeve ili desne strane.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Prvo što ćete primijetiti je da je jako malena. Funkcije su “ograničene” i grafike loše, a brzina je na razini igraćih konzola s kraja 90ih. Ako išta pozicija je solidna i lako dostupna vozaču i suvozaču.

Kako se koristi?

Glavni izbornici te često korištene funkcije dostupne su pritiskom na tipke, poput kontrola zvuka i povratka u prethodni izbornik. Ostatak je na dodir i bome ga morate dobrano dodirnuti kako bi prihvatio vaše želje.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth je tu, ali samo za pozive. Kada ćete htjeti slušati glazbu preko vašeg ne brendiranog Sound Systema ne preostaje vam ništa osim skoknuti po CD-e ili spojiti mobitel AUX kabelom.

(Ne)obična instrument tabla?

Ista kao i u svakoj drugoj Škodi Superb.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Jedan veliki tulum u obliku V6 motora s 260 konja. Nismo fanovi isticanja statistika, ali 6.5 sekundi do stotke i 250 km/h u Škodi Superb zaista je impresivno.

Što mijenja brzine?

Bolje pitanje bi bilo što se bori s ovim V6 motorom? To bi bio jedan hrabri 6-stupanjski DSG.

Koliko troši?

Jedina stvar koja nije Superb je potrošnja, ali nije auto kriv što troši, nego cijene goriva koje su visoke.

Koliko je ekološki?

Grohotom se nasmijaše…

Pogon je na…?

Lijepo vam piše na ručici mjenjača.

DOJAVE IZA VOLANA

V6 motor u ovome Superbu nema zvuk kao Lamborghini ili Ferrari, ali grgljanje je dovoljno glasno da ga svaki puta palite s otvorenim vratima. Jednako tako, probudit ćete eventualno prvog susjeda, a ne cijelu ulicu.

Nakon što završite s jutarnjom zabavom u vidu vožnje bez radija te slušanja diskretnog krckanja u auspuhu, pomirit ćete se s činjenicom da je Superb bio i ostao veći auto inicijalno osmišljen za visoke brzine na autoputu. Upravo tamo mu najbolje i ide. Snage vam niti u jednom trenutku neće faliti , oštećenja na cesti su nebitna poput zadnjih sjedala u Porsche 911-ici, a jedine muke zadavat će vam velika žeđ 3.6 litrenog V6 motora. Nećete imati problema niti s prostorom, stat će vam cijela obitelj, pas i frižider koje na Autobahnu možete voziti i preko 200km/h.

Što se grada tiče, gdje god se kolege s BMW peticama ili A6-icama uguraju, i vi ćete, samo brže i s više cool faktora. Na otvorenoj cesti s pokojim zavojem Superb će učiniti sve da se pomalo i zabavite uz maksimalnu udobnost koju vam može pružiti, a ako se kojim slučajem previše zaigrate, 4x4 je tu da ispravi stvari.

Ovaj Superb možemo nazvati rijetkom pticom, a ako je suditi prema oglasnicima, rjeđi je od Vel Satisa. Za kupca koji je spreman pregrmjeti pomalo zastarjeli dizajn i zastarjelu multimediju, a svjestan je sposobnosti i potrošnje ovog sleepera, zaista ne nalazimo puno boljih opcija.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Za kupiti 10 000 EUR, za točiti malo manje, a za održavati skroz pristojno.

Gdje ga mogu probati?

 

Gdje sam ga mogao nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

U njega stane 12 veprića.

Next
Next

Ne Sarkozyrajte se ako ne upali.