Ne Sarkozyrajte se ako ne upali.
Renault Vel Satis V6 3.0 dCi Initiale
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Jedan od najčudnijih automobila koji su izašli iz Renaultove tvornice, Vel Satis, u Initiale paketu opreme. Renaultovi kreativci skovali su ime od engleskih riječi “Velocity” i “Satisfaction”.
Naš primjerak iz 2004. godine prešao je korektnih 170 tisuća kilometara. Što po našoj slobodnoj procjeni govori da je isključivo išao do dućana po vino i foie gras.
Koje je boje i veličine?
Iako su mu na papiru direktni konkurenti u klasi bili petica ili E-klasa…, u teoriji jedino vozilo na tržištu koje je iole ličilo na Vel Satisa je Opel Signum. Hatchback bočna linija u kombinaciji s dužinom od skoro 5 metara i danas iznenađuje. Ne tako uzbudljiva siva boja eksterijera ne bi bila naš prvi izbor, ali kao da nas itko išta pita...
Kakva su svjetla?
Jednom riječju, bizarna. Ovdje ćemo prepustiti da slike pričaju umjesto nas, jednostavno je nemoguće dobro objasniti dizajn farova na Vel Satisu. Jedino normalno kod njih jest tehnologija osvjetljenja, naprijed Xenon, a iza, dobre stare žaruljice.
Kakvi su kotači?
Dizajnom su slični ostatku Renaultove ponude iz ranih 2000.-ih, dobu kada su 18” kotači bili rijetkost na ovom tipu automobila.
Hvata li poglede?
Hvata li zbog neuobičajene ružnoće ili ljepote, nemoguće je reći.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Najbliži konkurent sjedalima Vel Satisu po udobnosti bili bi američki automobili iz sredine prošlog stoljeća, dok po tehnologiji više konkurira tadašnjoj S-klasi. Spomenuta kožna sjedala osim što su iznimno udobna su i grijana te u potpunosti elektronički podesiva, a vozačko će zapamtiti i vašu poziciju sjedenja. Štoviše, izgledom podsjećaju na fotelje u koje jedva dočekate zavaliti se. Volan i ručica mjenjača uobičajeni su za Renaultove modele iz 2000.-ih uz dodatak drva na vrhu.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Ovo je automobil koji je imao najveću količinu pretinaca i specifičnih mjesta za odlaganje stvari od svih koje smo do sada imali prilike vidjeti. I pod vidjeti, ne mislimo objaviti ovdje, već vidjeti u životu. Pripremite se za šok.
Pretinac ispred suvozača (kolokvijalno zvan glovebox)
Set držača za čaše i mali pretinac koji iskače iz lajsne iznad gloveboxa
Pretinac ispod tipki radija
Pepeljara iza mjenjača
Veoma duboka središnja konzola u kojoj se nalazi prijenosni telefon
Uobičajeni pretinci u vratima
Pretinci u vratima koji se mogu zatvoriti
Pretinci ispod svakog od prednjih sjedala
Pretinac za naočale iznad vozača
Središnji naslon na zadnjoj klupi s držačima za čaše
Pretinci ispod zadnjih sjedala
Pepeljara u svakim od zadnjih vrata
Uobičajeni pretinci u zadnjim vratima
Ako vas ovo nije šokiralo, mora da posjedujete Vel Satisa.
Što ima zanimljivo od opreme?
Sa sigurnošću možemo reći da je Vel Satis u svoje doba bio veoma dobro opremljen automobil, čak i za današnje standarde. Kartični go (morate imati ključ karticu), dvozonska automatska klima s dodatnim opcijama podešavanja jačine i mjesta puhanja na stražnjoj klupi, grijanje prednjih fotelja, tempomat i zaštite od sunca za putnike na zadnjoj klupi. S obzirom na to da su zaštite od sunca rijetkost u hatchback automobilima oduševilo nas je Renaultovo rješenje gdje se zaštita zadnjeg stakla prilikom otvaranja prtljažnika uvlači u policu prtljažnika. Ovo su samo neke od stvari koje je Vel Satis nudio svojim vlasnicima 2004. godine. Također, jedan je od prvih automobila koji je imao elektroničku ručnu kočnicu.
Iako ga naš model nije imao, Vel Satis prvi je Renaultov automobili koji je nudio adaptivni tempomat.
Situacija u prtljažniku?
Uobičajena. Situacija oko prtljažnika je zanimljiva, osim što je stražnje staklo veoma zakrivljeno (čitaj skupo), zbog oblika stakla, vrata prtljažnika ulaze veoma duboko u karoseriju i daju ovom automobilu čudnu bočnu liniju.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi?
Ono što možemo u ovome autu nazvati multimedijom nalazi se na vrhu središnjeg grebena i svodi se na minijaturni ekran koji prikazuje radio stanicu i vanjsku temperaturu. No, iako je ekran multimedije jednake veličine kao ekran budilice, Vel Satis ima Cabasse sound system koji i dan danas zvuči dobro dok vozite baku na tržnicu i slušate La vie en rose.
Kako se koristi?
Za šačicu funkcija koje vam multimedija daje, nemate drugog izbora osim tipkati po središnjem grebenu ili po joysticku na stupu volana.
Kako se mogu povezati?
Povezat ćete se emocionalno. Rastave braka nema, ali zato je tu AUX.
(Ne)obična instrument tabla?
Dvije stvari valja istaknuti, zanimljivu animaciju koja vam govori da trebate ubaciti karticu kako bi upalili automobil i drugu karticu koja vam treba kako bi podigli pokazivač goriva koji ima jako tešku iglu…:)
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Problemi.
Baguette na stranu, 3 litreni V6 dCi sa 180 konja.
Što mijenja brzine?
Automatik s 5 brzina i vlastitom glavom.
Koliko troši?
Dovoljno da izvedete tetu s benzinske na spoj.
Koliko je ekološki?
Dok god ga ne palite, ispušta 0g/km.
Pogon je na…?
Prednja dva kroasana. 4 kroasana nije ni bilo u ponudi.
DOJAVE IZA VOLANA
Vel Satis jedan je od automobila za koje se jako razveselite ako ujutro upali. Koliko god se trudili udovoljiti mu, uvijek se neki baguette pokvari i napravi revoluciju pod haubom.
No, u periodima između revolucija bit ćete veoma zadovoljni sposobnostima ovog cool Francuza. 180 konjskih snaga će vas bez ikakvih poteškoća dovesti na odredište, i to sa stilom. O udobnosti bolje da ni ne pričamo, nije se francuski predsjednik bez razloga godinama vozio u Vel Satisu.
Što se dinamičnije vožnje tiče, preporučujemo vam da kupite bicikl. Mjenjač je svojeglav te nemojte očekivati brze izmjene brzina, sjedala su bez bočne potpore, a ovjes je mekan kao foie gras. Najbolje od Vel Satisa dobiti ćete na autoputu, naravno, pod uvjetom da ne putujete na šlep službi. Magistralne ceste uopće nema smisla spominjati s obzirom na gabarite, tromost i masu automobila.
No, iako smo mu istaknuli niz mana, i dalje smatramo da je ovo budući klasik i da ako imate živaca i znanja baviti se mehaničkim gremlinima koji vas neupitno čekaju, ovo je izvrstan auto za posjedovati.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koliko košta?
Od statusa kolekcionara budućih klasičnih automobila dijeli vas 3130€.
Gdje ga mogu probati?
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…