Koja pogađa vašu G točku?
Mercedes G-Klasa G350d VS G63 AMG
Jednom davno, prije više od 40 godina Mercedes G-klasa osmišljena je kao terensko vozilo (što i naziv govori - Geländewagen) koje može bez ikakvog problema savladati i najzahtjevnije terene. U korist tome govori činjenica da je G-klasa korištena i u vojne svrhe.
Danas, ta funkcionalnost je i dalje prisutna što dokazuje i bezbroj videa na YouTubeu gdje možete vidjeti kako postoji malo terena koje G-klasa ne može savladati. Ipak, vjerujemo da je za 99% navedenih vozila na cesti najzahtjevniji teren uspon do vikendice nogometaša, njihovih boljih polovica ili osoba s druge strane zakona.
U ovom članku usporedit ćemo što dobivate od jedne velike kocke na kotačima za nešto sitno preko milijun kuna, a što za…duplo više. Usporedit ćemo G-klasu bez ikakve dodatne opreme i G-klasu u koju smo se potrudili staviti apsolutno sve što u nju može ići, neovisno o tome koliko nepotrebne i bizarne određene stavke opreme jesu.
Vjerujemo da vam članak neće biti od velike pomoći prilikom kupnje budućeg automobila, ali barem ćete dobiti mali uvid u to kako izgleda kontroverzni automobil koji prkosi svim trendovima.
POGLED IZVANA
“Serijska” G-klasa čak može podsjećati na nešto što bi se donekle moglo koristiti u vojne svrhe. Za ovu veličinu vozila, poprilično mali 18’’ kotači, veliki ground clearance i dosadna bijela boja - sve to za sitnih 1.076.625 HRK.
S druge strane, G63 pripada na parking igrača Manchester City-a ili Four Seasons hotela. Crni 22’’ kotači s crvenim kočionim klještima, plava boja koja košta kao par godina star gradski automobil, sportski branici i tzv. Panamericana rešetka hladnjaka. Savjetujemo vam da otvorite konfigurator samo kako bi vidjeli boje koje se nude, a njihovo ime dati će vam ideju za koje tržište je namijenjen ovaj automobil.
Iza nastavljamo na isti način kao i naprijed. Teško je zanemariti ogromnu razliku u kotačima, ali glavna razlika ovdje su ispušne cijevi koje se kod AMG-a nalaze s boka, što je jedna od najboljih stvari ovog automobila. Kod dizela su sakrivene negdje ispod branika. Neke dodatne stavke? Krov obojan u “Opsidijan crnu boju” - 11.475,00 HRK, obojan prsten rezervnog kotača u boju karoserije - 10.327,00 HRK.
Što je isto kod oba modela? Osim izrazito neaerodinamičnog dizajna koji može parirati građevinskog cigli, ne možete nikako poboljšati kvake i vrata čiji zvuk zatvaranja vas vraća direktno u 1979. kada je ovaj automobil nastao.
POGLED IZNUTRA
Standardni volan izgleda kao nešto što bi našli u luksuznom Mercedesu, a volan kakav se nalazi u G63 možete naći i u supersportašima.
Osim toga, sve ostalo je kozmetika - malo ljepši otvori ventilacije, malo više kože i to bi bilo to.
Sjedala su serijski grijana, hlađena i elektronski podesiva. Kada shvatite da nema tu više ništa za prokomentirati lagano se postavlja pitanje di je ona razlika od milijun kuna, ali nalazi se pod haubom.
Ručku za suvozača kao jedan od glavnih featurea ćemo prokomentirati u nastavku.
Ako se nas pita, naš izbor bilo bi drvo prije ovog nakaradnog karbona (nadoplata od 35.000 kn), ali G Manufaktur crveni interijer stvarno nije loš. Ni koža u vratima s dijamantnim uzorkom, ali dizajn sjedala je isti neovisno o tome koliko se trudili nadoplatiti dodatnu opremu.
Ručka za suvozača koja se bori protiv vremena i ne želi se maknuti. Možete odabrati hoće li se vaša suvozačica (ili suvozač, ok…) držati za drveni ili karbonski trim dok se vozite po neravnom terenu.
Ili dok radite nešto drugo, ali ne smijemo to komentirati zbog mlađih čitatelja.
TEHNIČKI PREGLED
G350d koji predstavlja “serijski” auto u testu (iako je teško reći za milijun i šaku kuna da je serijski) dolazi s dizelašem od 286 ks i automatskim mjenjačem s 9 brzina.
Naravno, svi motori nude se s automatskim mjenjačem, a prije nego dođemo do grehote od G63, možete se odlučiti za G400d s 330 ks za skromnih 1.108.215,00 HRK. Slijedi G500 s 422 benzinskih konja za 1.262.450,00 HRK.
Onda ide pauza od pola milijuna kuna…
I dolazimo do Mercedesa AMG-G63 s 585 ks za 1.743.050,00 HRK. Jedna velika, ne toliko brza cigla na cesti kada se potrudite dodati sve što ide na njega - većinom skupe boje i nepotrebni karbonski dodatci koje ni da imamo te novce ne bi odabrali - dolazimo na brojku od nešto sitno ispod 2.100.000 HRK.
Moramo napomenuti da je većina te dodatne opreme estetika, jer praktički sve što tražite u autu dobivate već standardno na G63.
Konfigurirajte svog
klikom na…