Novi BMW serije 5 (G60)

Bubrezi su manji, a dimenzije su veće.


BMW serija 5 G60 520i vs M60i xDrive

Prije nego nas napadnete kako možemo uspoređivati najslabiju, benzinsku “peticu” i najjaču, električnu, dopustite da vam ukratko objasnimo. BMW serije 5 nove generacije izašao je prije par dana i jedini dostupni motori u ovom trenutku su 520i, 520d te strujići, eDrive40 te M60i xDrive. Pravi šestaci kakve volimo poput 530d pojavit će se sljedeće godine, kada i ostali modeli na koje smo navikli. Stoga, u nastavku dolazimo usporedbu što nudi trenutno najslabiji motor u ponudi, 520i u “Serie” ilitiga serijskom paketu opreme, a što u serijskoj opremi nudi najjača, električna M60i xDrive verzija. Naravno, njemački konfigurator je u pitanju jer se BMW još nije odvažio ponuditi ga i hrvatskim kupcima. Zna se tko kupuje nove, a tko rabljene BMW-e.

POGLED IZVANA

Kada pogledate ove slike, vidljivo je kako niti 520i niti M60i xDrive nisu automobili koje ste gledali na press slikama prije par dana, kako to obično i biva. Jedina besplatna boja na oba modela je uni bijela, no njemački će konfigurator na oba modela odmah umjesto vas odabrati metalik boje koje se naplaćuju od 1000 € na dalje. Istini za volju, vjerujemo da bi ga trebali poslušati jer nova petica u osnovnoj bijeloj boji izgleda u najmanju ruku skromno. Nadalje, kod 520i osnovne felge od 18'' ne pomažu izgledu, a smiješno nam je koliko su automobili narasli jer bi iz ‘na oko’ pretpostavili da su u pitanju 16'' kotači. Na M električnoj verziji, standardni kotači su 19'', a dostupni su sve do 21''. Moramo napomenuti da kada pogledamo sve dostupne opcije felgi, nismo oduševljeni niti s jednima od njih. Sve izgledaju vrlo „električno“ (znat ćete na što mislimo) što ćemo zasad pripisati činjenici da je automobil tek izašao i nadamo se da će s vremenom u ponudi biti još elegantnijih i ljepših solucija.

Glavna razlika između ova dva automobila je što električni dolazi standardno s M-paketom i to je vidljivo na par mjesta. Prednji branik je puno veći, širi i naglašeniji te krije crne M detalje. M verzija također ima crne retrovizore i crne obrube oko stakla. Na zadovoljstvo mnogih BMW fanova i kritičara istovremeno, rešetka na novoj petici nije toliko naglašena kao kod drugih. Međutim, znamo kakvi su komentari bili na facelift prethodne generacije „sedmice“ pa je automobil ispao kao pun pogodak. Ako je slučajno rešetka na M60i nedovoljno naglašena za vaš ukus, dio standardne opreme je i osvjetljenje ruba rešetke kako bi nahranili onog malog vraga u sebi kojem je potrebno pokazivanje i dokazivanje moći.

Straga je vrlo slična situacija kao i sprijeda – puno crnih detalja kod M-verzije i ponešto kroma kod običnog 520i. Auspuhe koliko nam se čini nećete vidjeti niti na jednom, neovisno o tome uzmete li benzinski ili električni.

Zaključak je da ako se odlučite za 520i (ili 520d u serijskom paketu opreme), odvojite još malo i počastite se M-Sport paketom opreme. Spomenuti će vam onemogućiti da na vašu peticu stavite ove kriminalno male felge, dodati ljepše branike i auto će instantno izgledati ljepše i atraktivnije, a prijateljima ćete uskratiti priliku da vas provociraju kako vaša petica nije ‘M’. Zahvaliti nam možete kasnije! Ako brinete o zaštiti tih lijepih ili manje lijepih branika, oba modela standardno dolaze s prednjim i stražnjim parking senzorima te kamerom za vožnju unazad.

POGLED IZNUTRA

BMW serija 5 G60 520i vs M60i xDrive Interijer

Nakon što smo iskritizirali eksterijer, u interijeru imamo više pozitivnih riječi. Prva stvar, sviđa nam se što nije drastična razlika u interijeru između osnovne i najjače verzije i smatramo da oba interijera izgledaju vrlo dobro. Osim toga, ne sviđa nam se što su kontrole klimatizacije ugurane u ekran, ali pričekat ćemo da probamo kako bi mogli iz prve ruke kritizirati.

Oba interijera standardno dolaze s veganskom kožom, samo je kod M60i verzije moguće birati želite li bijeli, crni, crveni ili smeđi interijer. Kod 520i osuđeni ste na crni interijer, a druge boje koštat će vas 750 EUR. Naravno, dostupna je i prava koža, ali znamo da je to danas društveno slabije prihvaćeno pa je i cijena viša. 520i dolazi s dvozonskom klimom, a četverozonska je standardna kod M60i. Što se sigurnosti tiče, kod oba modela navedena je ista stavka - sustavi pomoći vozaču na bazi radara. Pretpostavit ćemo da su u pitanju stavke poput adaptivnog tempomata, line assista i front assista, a dodatne funkcionalnosti su vrlo vjerojatno doplata kod oba modela.

Najzanimljivija stavka u interijeru kod skupljeg je BMW Interaction Bar - debela linija koja izgleda kao ambijentalno osvjetljenje na steroidima, a navodno ćete moći prikazivati i neke informacije na tim ekranima. Nama samo izgleda kao skup popravak.

DETALJNI POGLED

Dvokraki volani iz nekog razloga postaju sve češća pojava na tržištu, a BMW je također pokleknuo pred tim trendom. I dalje izgleda mesnato i mekano pod rukom kao kod drugih modela, a mi ipak biramo trokraki s lijepim šavovima koji se nalazi u električnoj M-verziji.

Drago nam je vidjeti da su oba modela opremljena zakrivljenim ekranima iste veličine za multimediju i za cajgere, tako da analogni cajgeri polako, ali sigurno odlaze u prošlost. Dimenzije ekrana nećemo spominjati, ali u zbroju otprilike kao vaš televizor od prije 10-ak godina.

Zanimljivo je da na slici iznad možete vidjeti kako oba automobila imaju suvozačko sjedalo na memoriju, ali to nije navedeno u konfiguratoru - konfigurator kaže da standardni ima manualna sjedala, a skuplji sjedala na struju, no samo memoriju za vozača. Nadamo se da će BMW-ovi IT-evci riješiti taj propust u sljedećim danima.

BMW serija 5 G60 520i vs M60i xDrive Kožna sjedala

Sjedala su grijana na obje verzije i BMW ih naziva “sportskima” u oba slučaja, ali samo ćete na skupljem dobiti uzorak i par crta više. Na osnovnom ste osuđeni na samo jednu crtu.

TEHNIČKI PREGLED

Što se „motora“ tiče, ponuda je trenutno vrlo skromna. BMW na konfiguratoru nudi ICE i električne verzije pod istim konfiguratorom, a trenutno dostupni su 520i, 520d (sa i bez xDrivea), električne eDrive40 verzija sa 340 KS i najjača, M60 xDrive verzija koju smo sada konfigurirali s ozbiljnih 600 KS. Svi modeli dolaze s automatskim mjenjačem. Kod 520i u pitanju je benzinski motor s četiri cilindra i 207 KS, a 520d je već dobro poznati dizelski četverocilindraš, ovaj put dignut na 197 KS.

Naravno, ako pogledamo ponudu motora aktualne petice, jasno je da fali još puno verzija poput omiljenog rednog šestaka koji bi mogao imati 300-injak konja i najjače, M5 verzije za koju se zaista nadamo da će zadržati osam cilindara. U Americi će se odmah prodavati 530i s 255 KS i 540i sa šest cilindara i 375 KS, stoga vjerujemo da će i oni ubrzo postati dostupni u Europi. Nažalost, neki motori bi mogli otići u zaborav te najviše brinemo za M550d za kojeg je sve teže naći opravdanje na tržištu i M550i koji se navodno neće pojaviti, a mi mislimo da je odlična opcija ako ne želite da vas svi gledaju u „pravom“ emu.


Nakon što ste pročitali ovaj cijeli tekst, mogli bi pomisliti da nam se nova petica uopće ne sviđa. To ne može biti dalje od istine jer zaista mislimo da je BMW napravio još jedan dobar posao s novom serijom 5. Prva stvar je što po našem (ne)objektivnom mišljenju dobro izgleda, a drugo je to što su za razliku od nekih drugih proizvođača (khm Mercedes) uspjeli napraviti istu platformu za električni i „normalan“ automobil. Smatramo da će to dugoročno biti jako isplativo.

Međutim, isto tako nas je pogodio onaj inicijalni šok kada izađe novi automobil, nagledamo se hrpe press slika i onda „zagrebemo“ malo dublje i shvatimo da kako bi taj automobil izgledao ‘kako treba’, potrebno je odvojiti dodatnih 5 tisuća eura na boje, dodatke i felge.

Toliko od nas, sada čekamo da dođe dizelski šestak da ga možemo provozati i vidjeti je li dobar kao stari!

*tekst je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za moguće netočne informacije ili nedovoljno dobro znanje njemačkog jezika.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

Dodatna snaga uz “stotku” ?

Next
Next

Još uvijek atraktivna Mazda 6