Ferrari Purosangue viđen u divljini?
Museo Enzo Ferrrari Modena
O čemu se radi?
U Italiji se nalaze dva muzeja posvećena Ferrariju. Smješteni su u Modeni i Maranellu, malim gradovima u Emilia-Romagna regiji nedaleko Bologne. U pitanju su Enzo Ferrari Museum u Modeni o kojem ćemo danas pisati te Ferrari Museum u Maranellu koji smo posjetili prije par godina, ali tada još nismo slikali automobile i zamarali svoje čitatelje svojim dojmovima.
Iako su oba muzeja posvećena Ferrariju, zapravo su prilično različiti. Muzej u Maranellu vrlo je glamurozan, usmjeren na trkaću stranu i pobjede u Formuli 1, a nalazi se pored same tvornice. Muzej u Modeni je pak usmjeren na same početke Ferrarija, život i odrastanje starog Enza (njegova rodna kuća je u sklopu muzeja) i automobile koji Ferrari čine onime što je on danas. Muzej se nalazi u centru Modene i od Zagreba će vam trebati otprilike 6 sati. Ako vas zanima Modena kao grad neovisno o muzeju, nemojte očekivati previše.
Šest sati može zvučati kao puno, ali zaključit ćemo da vam vožnja nije problem. Također, Noventa di Piave outlet slučajno se nalazi točno na pola puta pa je možda dobra ideja tamo napraviti stanku i osigurati osmjehe na licu cijene obitelji prije slinjenja nad starim Ferrarijima.
Koliko mi vremena treba?
Računajte na minimalno sat vremena kako bi prošli stalnu postavu muzeja, bez previše zaustavljanja kod svakog eksponata. Kada dodamo drugi dio izložbe, kratak film o životu Enza koji se svako malo vrti u muzeju i obilaženje gift shopa, računajte na minimalno dva sata provedena u muzeju.
Koliko košta upad?
Upad u Enzo Ferrari Museo je maksimalno 22€ po glavi. Spomenutu cijenu možete sniziti ako kupite Modena + Maranello pass koji iznosi 30€ ili ako spadate u neku od kategorija koja će vam omogućiti sniženu cijenu karte (kriteriji na linku).
Isplati li se?
Kratko i jasno, DA. 22€ za ulaznicu nije malo, ali na jednom mjestu vidjeti sve ove automobile svakako je iskustvo. Plus, osim stalne postave, postavljena je dodatna izložba o kojoj ćemo pisati u 2. dijelu naše avanture.
Kakav je gift shop?
Gift shop obično je dio kojem se najviše veselimo, osobito kada posjećujemo muzej vezan uz automobile, ali u ovom slučaju nas je pomalo razočarao. Većinom ćete pronaći vrlo skupe komade odjeće, privjeske i druge điđe-miđe na koje su stavili Ferrari značku. Zanimljivije stvari poput dijelova motora i sličnih stvari, koje baš i nećete naći na štandu na rivi, koštaju četvrtoznamenkasto…. da, pričamo o četveroznamenkastom u europskim novcima.
Pa krenimo redom…
Cjelokupni muzej, kada govorimo o njegovoj glavnoj postavi, koncipiran je kao jedna velika prostorija u kojoj su automobili poredani kronološki. Kada uđete u muzej, prvi automobili koje vidite su Ferrari 750 Monza iz 1954. godine, jedan od prvih Ferrarievih trkaćih automobila s četiri cilindra, Ferrari 250 Cabriolet iz 1957. godine te prekrasan 250 GT 2+2 iz 1960. godine. Kod njih je u pitanju, naravno, V12 motor.
Kada ste prošli Monzu te 250-ice, sljedeće do čeg dolazite je nama jedan od najljepših automobila u muzeju, 275 GTB4. Ferrari 275 GTB4 predstavljen je 1966. godine, proizvedeno je malo više od 300 primjeraka i imao je okruglih 300 konjskih snaga. Lako za sve te tehnikalije, poboljšanja u odnosu na prethodne verzije i slično - auto je jednostavno prekrasan, a zato je i zaslužio veliku sliku i par detalja.
Nakon toga stvari kreću malo šarati pa tako možete vidjeti F1-89 formulu s kojom se Ferrari natjecao u prvenstvu 1989. godine. Osim toga vidjet ćete i Ferrari 400i, prilično atipičan model s naprijed postavljenim motorom koji se proizvodio 80-ih godina prošlog stoljeća, a tu je i 125S iz 1947., prvi Ferrariev automobil te samo jedan od samo dva proizvedena ikada. Zadnja zanimljivost je 408 4RM iz 1987. godine, rastavljen prototip jednog od dva proizvedena primjerka prvog Ferrarija s 4x4 pogonom.
Kada je Ferrari krenuo čudnim putevima…
Kad smo već spomenuli 408 4RM, sljedeći na redu je Ferrari FF predstavljen 2011. godine, prvi serijski Ferrari s 4x4 pogonom. Osim što im je trebalo 24 godine da od prototipa naprave serijski model, kreativni odjel bio je na godišnjem kada je trebalo odabrati naziv za pogon, tako da je ostaao 4RM.
Dizajn FF-a izaziva prilično podijeljena mišljenja, ali teško je osporiti impresivnu činjenicu poput one da u FF-u možete 4 osobe komforno voziti brzinom od 335 km/h. Mi smo oduševljeni i dizajnom i performansama, dok Rikijeva cura kaže da bi radije lakirala nokte u Purosangueu, ali na kraju krajeva kao da itko nju išta pita.
Sljedeći na redu je još jedan prvijenac u Ferrarijevoj povijesti i automobil o kojem se najviše priča u zadnje vrijeme. Riječ je o prvom Ferrarijevom SUV modelu naziva Purosangue. Stari se Enzo vjerojatno okreće u grobu, a model u kojem je cilj prodavati automobile kako bi se financirale utrke davno je zamro pa čak i velikani poput Ferrarija moraju slušati kupce. Kupce koji često žele totalne gluposti. Ferrari je napravio SUV kako bi usrećio kupce u Americi, Emiratima i ostalim regijama gdje su SUV modeli i veći automobili tradicionalno popularniji od sportskih. Uživo izgleda impresivno, ali je jednostavno previše svega. Sve te linije su preagresivne i imamo dojam da se previše trudi izgledati opasno.
Poslastice za kraj…
Zadnja dva automobila koja ćemo spomenuti su ono što se nama najviše sviđa kod Ferrarija - 80te godine prošlog stoljeća, lijep dizajn, veliki motori i nitko tko pita za ekologiju, SUV-ove ili sigurnost. Ferrari 288 GTO i F40. Već smo vas zagnjavili sa slikama, ali bila bi prava šteta da vam ne pokažemo ova remek djela i par njihovih detalja.
Ferrari 288 GTO, često nazvan samo i GTO, proizvodio se od 1984. do 1987. godine. Sa snagom od 394 konjske snage iz 2.8 litrenog V8 motora, bio je prvi Ferrariev superautomobil koji je utabao put kasnijim F40, F50 te LaFerrariu. Proizvedeno je samo 277 primjeraka (277 GTO i 5 GTO Evoluzione), a zadnji primjerak bio je poklon svjetskom prvaku F1 1986. godine, Niki Laudi.
Ferrari F40 proizvodio se od 1987. do 1992. godine, a s vremenom je zaradio status jednog od najtraženijih Ferraria ikad proizvedenih. Predstavljen je kao proslava 40 godina Ferraria te je ujedno i zadnji automobil kojeg je Enzo Ferrari osobno odobrio - nažalost preminuo je samo godinu dana nakon predstavljanja F40.
Ferrari F40 došao je kao nasljednik 288 GTO, ali je koštao 5 puta više (tadašnjih astronomskih 400.000 $ što bi danas iznosilo više od milijun dolara) te je bio najbrži, najjači i logično, najskuplji Ferrariev model u ponudi. Inicijalno je zamišljeno da bude proizvedeno 400 komada, ali zbog potražnje na kraju je taj broj došao do nemalih 1311. Imao je V8 motor sa 471 konjskom snagom, ručni mjenjač s pet brzina i stražnji pogon, a zvučao je nevjerojatno.
To bi bilo to od glavnog dijela postave, a u sljedećem čitanju otkrivamo što krije drugi dio izložbe o Ferrarievim motorima i njegovoj rodnoj kući. Kao i uvijek, ako imate bilo kakvih pitanja, slobodno nam se javite…