Veći A3 ili manji Q5?

Audi Q3 35 TFSI S-Line+

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Audi A3 vam je prenizak, Q5 vam je prevelik, A4 vam je kao presretač i htjeli bi nešto SUVasto… novi Audi Q3.

Koje je boje i veličine?

Dug je nešto manje od 4 i pol metra. Konkretno na ovom primjerku morat ćete povećalom tražiti površine koje nisu jako tamne - Black optic paket, crni Audi znakovi, tamnosive felge, a boju u Ingolstadtu zovu Mythos Black. Navedena boja jedna je od čak 4 crne u Audijevoj ponudi, a vjerujemo da ni oni ne znaju koja je koja.

Kakva su svjetla?

Full LED svjetla s dinamičkim pokazivačima straga. Šire se prilikom dolaska na raskrižje i na autocesti kako bi veći dio ceste bio osvjetljen. Ako želite dinamičke žmigavce naprijed i automatska duga svjetla koja gase dio snopa kako ne bi zaslijepili auto kojeg pretječete morat ćete nadoplatiti za MATRIX.

Kakvi su kotači?

Veliki, mat površine i tamnosivi. Volite ih tijekom godine kada prilazite parkiranom autu, ne volite ih kad dođe vrijeme za promjenu guma i vidite cijene 19’’ guma za SUV vozila.

Hvata li poglede?

Da je u pitanju srebrni ili bijeli Q3, odgovor bi bio negativan. S obzirom na to da je ovaj primjerak crni na crnom s crnim odgovor je malo manje negativan.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su drugačija, sive boje u kombinaciji kože, alcantare i samt materijala (one hlače koje vas je mama tjerala da nosite kad ste bili klinci). Volan je standardno Audijev, odrezan, iako odrezanom volanu ni blizu nije mjesto u crossover SUV autiću, bar je moderan. Ručicu mjenjača kao u ovom automobilu teško ćete naći u Audijevoj paleti jer su u budućim modelima krenuli ugrađivati mali prekidač umjesto poluge. Ako se ne varamo, dijele ju još A1 i Audi Q2.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Ako vam je ovo pitanje fokus u članku, onda imamo automobil za vas - VelSatis. Ako je samo jedno pitanje u nizu, onda ćemo reći da Q3 ima pretinac lijevo od volana kojeg jako volimo, glovebox i središnji pretinac uobičajenih dimenzija te pretince u vratima gdje ćete moći smjestiti bocu vode. Ono što nije toliko uobičajeno je “ladica” ispod suvozačkog sjedala gdje možete sakriti sve što bi trebalo biti sakriveno od očiju javnosti.

Što ima zanimljivo od opreme?

Adaptivni tempomat koji radi od 0 km/h, držanje vozila u voznoj traci, upozorenje za vozila u mrtvom kutu i upozorenje na nalet na prepreku. Ambijentalno osvjetljenje u tkoznakoliko boja, ali party-trick je da svijetli i Audi znak ispred suvozača u boji koju odaberete.

Upozorenje! Ostatak ovog odgovora veoma je dosadan.

Dvozonska klima, parking senzori sprijeda i straga, crni strop, autohold, električno zatvaranje prtljažnika, paket za pušače, sjedalo vozača podesivo po visini, samozatamnjujuće osvrtno zrcalo i čak 3 prazne tipke na središnjem grebenu na koje možete sami ucrtati skupu opremu. Također, interesantan je već spomenuti design selection paket u interijeru koji donosi ova nadasve interesantna sjedala, ali i naslon za ruke i dio konzole u sivoj alcantari, a to nije nešto što se viđa svakodnevno.

Situacija u prtljažniku?

Lošija od očekivanog. Situacija “gore” je okej, ali ispod će vam previše prostora ukrasti hibridni sistem stoga, ako vam je prostor ispod presudan, uzmite dizelaša.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Ekran lijepih grafika, nalazi se na vrhu središnje konzole kao kod većine Audija. Za svaku pohvalu su fizičke kontrole klime koje su na većim modelima odrađene u obliku touchscreena. Ovo je puno bolje rješenje što pokazuje i činjenica da su varijaciju na temu ove klime stavili i u novi e-tron GT.

Kako se koristi?

Touchscreenom koji vas ne dira povratno. Ova multimedija jedna je od boljih na tržištu. 5 prečaca s lijeve strane za HOME, RADIO, MEDIA, PHONE I NAVI, a HOME meni će vas podsjetiti na interface iPhone-a za koji znamo da je skup i intuitivan. Baš kao Audi.

Nakon ovog odgovora zamolili smo kolegu Karburatora da izvuče glavu iz Audijeve stražnjice.

Kako se mogu povezati?

Apple CarPlay i Android Auto uz pomoć kabla, dobri stari Bluetooth i Wi-Fi ako stavite SIM karticu unutra. Ono što je za svaku pohvalu, a nerijetko proizvođači zaborave jesu USB-A i USB-C priključak, pa se ne morate živcirati ako nemate odgovarajući kabel pri ruci.

(Ne)obična instrument tabla?

Više nije toliko neobična. Audijev virtualni cockpit koji je jako intuitivan, ali više nije osobito revolucionaran. Prije 2-3 godine na autima bi pisali hvalospjeve o njemu, no trenutno svaki novi model ima digitalne brzinomjere, količina funkcija koje ćete moći koristiti i veličina ekrana ovisi o tome koliko se isprsite. Ova je negdje između.

Kao što možemo primijetiti, to učinio nije…

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

35 TFSI. Još uvijek niste naučili Audijeve nove oznake motora? Bez brige, niste jedini. Benzinac, 150 konja, mild-hybrid sustav koji vam navodno smanjuje potrošnju, ali bitnije je da vam krade prostor ispod podnice u gepeku.

Što mijenja brzine?

DeEsGe sa 7 stupnjeva.

Koliko troši?

Puno više nego što bi trebao s obzirom na konjažu. Auto se vozi većinom u gradu, ali 10-tka je ipak previše…

Koliko je ekološki?

Uz 161 grama CO2 na 100 km neće nositi titulu Miss ekologije.

Pogon je na…?

Prednje kotače. Jeftinije felge i manje agresivni branici oslobodili bi vam budžet za Quattro. Sve u životu je stvar prioriteta.

DOJAVE IZA VOLANA

U gradu, manevriranje Q3 neće vam predstavljati veći problem od manevriranja uobičajenog hatchbacka. Naravno, to kažemo jedino ako su vam vještine parkiranja na nivou jer svaki dodir velikih felgi i rubnog kamena oduzme vam pokoju godinu života i dohotka. Prilikom vožnje trebate se naviknuti na rad 1.5 TFSI benzinca jer mu prilikom pritiska papučice gasa treba koji trenutak prije nego što vas odluči poslušati i ubrzati. S druge strane, dok stoji toliko je tih da nećete uopće znati je li upaljen - ovo je jedan od tiših automobila koje smo vozili.

Zadatke na autocesti odrađuje korektno, opet, njegov niži brat bi možda bio agilniji u zavojima po magistrali, ali znamo da je sada moderno voziti visok automobil pa shvaćamo zašto se dobro prodaju. Ako vam je udobnost bitna, savjetujemo da se odlučite za manje felge jer, iako ove stvarno odlično izgledaju, lagali bi kada bi rekli da je auto udoban.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Ovo zadovoljstvo koštati će vas malo više od 40 000€.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Buba u talijanskom odijelu

Next
Next

Električna odMAZDA.