Opet smo čudni.

Fiat Strada Trekking 1.3 MjT

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Još jedan automobil iz istog ešalona kao Dacia Duster Romturingia koja vam se očito jako svidjela. Pravi hit među ljudima koji vole pick-upove i obitavaju u Brazilu gdje je ovo prodajni hit - Fiat Strada Trekking.

Koje je boje i veličine?

Pomalo dosadne bijele boje i nešto ispod 4 i po’ metra duljine. Karakter mu daju sive plastične lajsne koje ga čine zanimljivijim i ujedno izdržljivijim, s obzirom na to da pri udarcu nećete odmah oštetiti karoseriju. Pola zauzima putnički, a pola teretni prostor, onako bratski.

Kakva su svjetla?

Velika i ne odviše zanimljiva. U faru se krije žarulja koja bi vas ugašena mogla zavarati da je u pitanju Xenon, ali čim se automobil upali žuta svjetlost dati će vam do znanja da je u pitanju dobra stara halogena žarulja, samo ljepše zapakirana.

Kakvi su kotači?

175/70 R14, prekriveni čak neuobičajeno lijepim ratkapama da se u gradu ne osjećate kao na krivom mjestu.

Hvata li poglede?

Eventualno na portalu ljubitelja Fiat Strada Trekkinga ili ljubitelja čudnih prometala.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Izdržljivi, što bi im i trebao biti prioritet. Volan je gumeni, što smo i očekivali, ručica mjenjača se malo “opustila” tijekom vremena, a na sjedala nemamo preveliku zamjerku. Udobna su te se i vozačko i suvozačko sjedalo može nagnuti naprijed što vam otkriva prostor iza gdje možete smjestiti neke manje stvari poput ruksaka ili torbe.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Na dosta mjesta. Redom uobičajene lokacije, poput u vratima, gloveboxu i cupholderima. Ona malo zanimljivija mjesta su otvoreni pretinac lijevo od volana, otvoreni pretinac ispod klime te onaj po našem mišljenju najbolji - pretinac za naočale koji se nalazi “iznad vas”, tamo gdje bi inače našli ručku. No, najbitnije mjesto gdje možete pospremiti stvari nalazi se iza vas, ubrzo ponešto i o tome.

Što ima zanimljivo od opreme?

Kvake sa zanimljivim načinom zaključavanja, kako bi zaključali automobil trebate kvake gurnuti “u vrata” (pogledaj sliku). Automobil posjeduje radio i vrstu putnog računala. Retrovizori su upravljani na struju uz dobro rješenje prekidača na vozačkoj strani. U ponudi su i prednje maglenke, dok su zapravo najbitnija stavka opreme stepenice i prekrivač za prtljažni prostor. Moguće je bilo nadoplatiti za kompas i uređaj koji vam govori visinu, nagib i kut pod kojim se vozite, što se ne viđa često. Također, iznad putničke kabine nalazi se ojačanje koje će vas štititi u slučaju prevrtanja, a može koristiti i za dodatke poput light bara.

Ako pronađete suputnika koji će vam ispričati pokoju zanimljivu priču ovaj popis će se i produljiti. Najbitnije što nema je klima, a prozorčić iza vas dobro će vam doći.

Prtljažnik?

Zvijezda ovog automobila. Dovoljno velik da se u njemu smjeste svi vaši prijatelji dok se družite uz čašicu bezalkoholnog pića na parkiralištu vaše osnovne škole o kojoj nostalgično razmišljate.

Ako netko koristi ovaj automobil u praktične svrhe i zanimaju ga tehnikalije - širina prtljažnog prostora je 1300 mm, duljina 1685 mm te je nosivost 705 kg s vozačem. Također, unutra se nalazi rezervna guma i prekrivač.

Situacija na stražnjoj klupi?

Za premijeru ovog pitanja odabrali smo automobil koji nema stražnju klupu. To nam je tek sada palo na pamet.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Nalazi se na vrhu središnje konzole i nije u boji. Zapravo ne pričamo o multimediji jer su jedine dostupne funkcionalnosti radio i CD player. Pored i ispod radija nalaze se komande kojima se upravlja uređajem, prečaci za omiljene radio stanice i tipka za meni. Lijevo od ekrana nalazi se mali potenciometar za namještanje glasnoće za koji se nadamo da nikada neće izaći iz upotrebe.

Usporedba s konkurencijom?

Radio je vrlo praktičan za ovakav automobil uzevši u obzir njegovu svrhu i funkcionalnosti koje su mu (ne)potrebne, no s obzirom na to da je izašao iz tvornice 2015. godine očekivali smo malo više. Tipke su se već malo izlizale i Dacia Duster Romturingia, koju možete pročitati na linku, auto je vrlo slične namjene koji je imao puno bolje riješen radio te je čak nudio i povezivost Bluetoothom koja odlično funkcionira.

Kako se mogu povezati?

Možete ostvariti povezanost s malim romantičnim Francuzom koji vam govori obavijesti. CD i radio je prisutan, dok je to uz doplatu je postojala opcija Bluetootha.

(Ne)obična instrument tabla?

Sasvim obična sve do trenutka kada otvorite vrata i na ekrančiću umjesto “Door Opened” piše “Porte Ouverte” pa shvatite da niste dovoljno obrazovani za vožnju Strada Trekkinga koja je doputovala iz Francuske.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.3 Multijet dizelaš s 94 marljive konjske snage. 200 Nm je tu da gura vas i vaš teret.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač, 5 brzina i rikverc desno dolje.

Koliko troši?

Kao Škoda Octavia, oko šestice - sedmice.

Koliko je ekološki?

Jesmo li spomenuli da možete imati bazen u autu?!

Pogon je na…?

2 prednje gume.

DOJAVE IZA VOLANA

Ovaj auto vozi se vrlo slično kao i njegova konkurencija i treba ga promatrati kroz tu prizmu. Ima hidraulički servo koji će vam malo otežati manevriranje pri nižim brzinama, točnije, neće vam otežati već ćete morati uložiti više napora nego kod elektroničkog - na višim brzinama to neće biti problem. Mjenjač dobro šalta, nismo osjećali da nam fali snage u autu no treba uzeti u obzir da smo ga vozili praznog što vjerojatno neće biti slučaj kod budućeg vlasnika.

Za svaku pohvalu je preglednost u svim stranama, A stup nije preširok, a iza vas jedan je veliki prozor (može se otvoriti na sredini) koji uvelike pomaže toj preglednosti. Problem bi mogao stvarati manjak parking senzora te se treba naviknuti na nespecifičan oblik i dimenzije auta.

“Prtljažnik” je zaista dobrih dimenzija, europaleta stane unutra, a vjerujemo i veliki niz drugih stvari. Ponavljamo, ovaj automobil ima specifičnu publiku i smatramo da može biti od velike koristi nekome tko na svakodnevnoj bazi treba prevoziti teret, bilo da ima OPG ili slično.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Ovo čudno vozilo može biti Vaše za 74 900 HRK ako ne kupujete kao privatna osoba. Ukoliko je suprotno na tu cijenu ćete morati dodati dobar stari PDV.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

“Dobro jutro Jazzeri”

Next
Next

Je li stvarno smart odabir?