“Dobro jutro Jazzeri”

Honda Jazz eksterijer

Honda Jazz 1.4 LS

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Automobil idealan za ljude koji su vjerojatno bili živi za vrijeme stvaranja žanra Jazz glazbe. Jedan gradski monovolumen iz 2004. godine, pod nazivom Honda Jazz(eri).

Koje je boje i veličine?

Precizan naziv ove boje nismo uspjeli iskopati, no razvidno je iz fotografija da se radi o nijansi svijetlo plave. Po nama mu dobro stoji pogotovo ako je u vlasništvu gospođe u najboljim godinama. Veličina također pristaje spomenutoj gospođi s obzirom na činjenicu da je kraći od 4 metra.

Kakva su svjetla?

Svugdje se nalaze klasične halogenke koje se uvijek morate sjetiti sami upaliti ili ugasiti. Prednost je ako vam riknu što lako možete pronaći dobrog samaritanca da vam pomogne zamijeniti žarulju.

Kakvi su kotači?

Okrugli i na njima se nalaze gume. Na ostalo će za vas misliti unuk, snaha ili tast. Ako ste baš vi jedan od mislioca, na našem primjerku nalaze se gume dimenzija 175/65R14.

Hvata li poglede?

Možda ako vam dođe potencijalni kupac.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je gumen i iznenađujuće ugodan pod rukom. Isto se ne može reći i za ručicu mjenjača, no nju ćete ionako rijetko koristiti. Sjedala su ručno podesiva u osnovnim smjerovima, a ako ste slučajno veteran košarke, savjetujemo da izbacite vozačko sjedalo u Jazzu, zadnja klupa nije toliko daleko :). O materijalu koji pokriva sjedala nemamo ništa pametno za reći osim da se čini izdržljiv.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Gotovo cijelom dužinom središnjeg grebena prolazi polica na koju možete staviti sve. Ako vam na njoj zafali mjesta otvorite pretinac ispred suvozača koji skriva, ne jednu, već dvije dodatne police. Jako male stvari možete staviti na policu pored volana gdje se u modernijim automobilima nalazi pretinac.

Sve u svemu mjesta ima čak i za najzahtjevnije ljude koji svoj automobil doživljavaju kao dodatno spremište.

Što ima zanimljivo od opreme?

Za današnje standarde ništa, no ako se vratimo u 2004. parking senzore mogli bi smatrati veoma zanimljivim za ovu klasu automobila jer oni su tada bili dodatna oprema na puno većim i skupljim vozilima. Također valja spomenuti automatsku klimu i komande na upravljaču koje ni dan danas ne posjeduju osnovni modeli automobila više klase.

Prtljažnik?

Stat će vam koferi za toplice, a i unukove igračke.

Situacija na stražnjoj klupi?

Riječ je o monovolumenu te mjesta za noge i glavu ima “dosta” uzevši u obzir veličinu automobila. Zanimljivo je što se baze stražnjih sjedala mogu podignuti te se spomenuta sjedala mogu u potpunosti preklopiti kako biste imali ravan pod za situacije kada treba prevesti nešto veće. Zanimljivo jest i da se na naslonu prednjih sjedala nalaze poluge za pomicanje istih, tako da ako trebate pomaknuti sjedalo da postavite dječju sjedalicu nećete se morati zavlačiti u prostor za noge naprijed već samo pomaknuti polugu na naslonu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedia koja se svodi na radio i CD Player je prisutna. S priličnom sigurnošću možemo reći da nikad nismo vidjeli jednostavniji “sustav” s ogromnim i jasnim tipkama. Znate kako se kaže “Čak bi se i moja baba znala služiti njime”.

Usporedba s konkurencijom/Zanimljivosti?

Većina konkurencije tada je radio s CD playerom doživljavala kao dodatnu opremu.

Kako se mogu povezati?

Nikako. To je sasvim uredu jer ako posjedujete Jazza, šanse su velike da imate i preklopni mobitel s velikim tipkama.

(Ne)obična instrument tabla?

Jasna i pregledna, čak i bez naočala za čitanje.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Kada uzmete povećalo primijetit ćete 1.3 litreni benzinac sa 79 konja iako je trgovački naziv “1.4 LS”. Zašto su Japanci to tako odlučili samo Buddha zna.

Što mijenja brzine?

Tehnički gledano ništa jer je riječ o CVT mjenjaču, no ako baš želite imate “7-speed” opciju koja će vam lažirati promjene brzina kako bi se bolje osjećali.

Koliko troši?

Samo ćemo reći da vam neće puno nagrizati mirovinu.

Koliko je ekološki?

Plav je kao more…

Pogon je na…?

Prednje kotače što je bolje nego da idete pješke u kupovinu ili molite obitelj da vas preveze.

DOJAVE IZA VOLANA

Započeti ćemo ove dojave s napomenom da su pisane iz perspektive ljubitelja automobila te se shodno tome čine kritičnije nego što zaista jesu. 

Ako bi morali odabrati jednu riječ za opisati naše druženje s ovom Hondom Jazz ona bi glasila: DOSADA.

Volan se lako okreće i manevriranje parkinzima je lakše nego kod konkurencije istog godišta i klase. Gas je dovoljno responzivan za odlaske do dućana ili pošte, a CVT mjenjač svoj posao odrađuje odlično za nekoga tko ne voli voziti i u “isti koš” stavlja perilicu za rublje s vlastitim automobilom.

Zaključak cijele vožnje jest da ako imalo volite automobile izbjegavajte Jazza(s CVT-om jer za ručni ne znamo). No, ako vam treba još jedan kućanski aparat kojim se lako koristiti i želite da vam dugo traje, Honda Jazz će biti odličan izbor za vas.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

Za dobrog Jazza morati će te izdvojiti bar 4 i po’ tisuće eura ili godišnju mirovinu.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Jedina Buba koju želite ljeti.

Next
Next

Opet smo čudni.