100 konja više i 40.000€ manje u džepu… ili?
Audi e-tron GT vs RS e-tron GT
Nedavno smo vozili polubrata Porsche Taycana Turbo S, a danas istražujemo razlike između e-trona GT i RS e-trona GT. U ova dva primjera shvatili ste da Turbo ili RS oznaka više nema nikakve veze s “normalnim” motorom. Prije nego što krenemo analizirati razlike, samo da opet razjasnimo da vam sigurno ne “treba” jači model, ali auti se ionako ne kupuju razumom. U konačnici, sa 100.000 € u džepu (ili leasingu) pripremljenima za auto, razum je već lagano na granici. Međutim, barem ne zagađujete okoliš.
POGLED IZVANA
*da olakšamo čitanje, e-tron GT nazivat ćemo obični, a RS e-tron GT bit će RS. Jezik nam se petlja od čiste pomisli na izgovaranje tih naziva na glas.
Ovo je rubrika za one s oštrim okom. Crne retrovizore i masku ćete prepoznati jer RS standardno dobiva Black Optik paket. Panoramski krov nazire se kod oba modela jer je dio standardne opreme. Međutim, ako primijetite da se kod običnog nalaze MATRIX svjetla, a da su kod RS-a u pitanju MATRIX svjetla s laserskim dugim svjetlima, savjetujemo vam da potražite pomoć doktora ili posao u Audiju. Razlika je što RS ima i prednje dinamičke žmigavce (a ne samo stražnje) i radi nekakvu “atraktivnu” animaciju kad se otključa. Uz to, navodno bolje osvjetljava put, ali da tekst ne bude predugačak, nećemo objašnjavati zašto. Oba primjerka su bijele boje jer Audi nije poznat po tome da vam išta pokloni bez nadoplate.
19’’ felge kod običnog , 20’’ kod RS-a. Nije toliko problem u veličini, već u ružnoći devetnaestica. Osim toga, ispod felgi RS-a skrivaju se “kočni diskovi s volframovim karbidnim premazom” - vjerojatno zvuči dobro kad se pripiti nekom hvalite što vozite. Osim toga, vizualnih razlika straga zapravo nema - možemo samo iskoristiti priliku da spomenemo stvari koje nisu okom vidljive. Oba automobila imaju prednje i stražnje parking senzore s kamerom, lane assist, front assist, komforni ključ i klimatizaciju vozila u mirovanju.
Što to onda RS-a čini toliko skupljim? Prepoznavanje prometnih znakova da znate da ste u prekršaju, zračni ovjes koji ga, ako je imalo sličan Taycanu, čini vrlo udobnim, e-tron sportsound da prolaznici znaju da dolazite i… stražnji quattro diferencijal.
POGLED IZNUTRA
Razlika na prvi pogled baš i nema, a niti na drugi. Lijevo su umetci u “grafitno sivoj” boji, desno u “paladij srebrnoj”. Osim tog, RS ima pravu kožu na komandnoj ploči i okolo, dok se obični odlučio za umjetnu. Oba automobila imaju sasvim solidnu standardnu opremu, koja uključuje ambijentalno osvjetljenje, trozonsku klimu, grijana i električna sjedala. Ako se baš jako potrudite, vidjet ćete srebrni detalj na zvučniku RS-a koji označava Bang & Olufsen 3D Sound System. Ostale razlike ćemo u detaljima.
Lijevo je koža i umjetna koža, dok je desno umjetna koža i “mikrovlakna”. RS oznaka podno naslona za glavu biti će idealna za fotke na društvenim mrežama.
Drugačiji materijal u vratima nije toliko bitan, bitno je da RS e-tron GT ima dvije memorije sjedala. Obje su za vas, jedna u gradu, druga na magistrali.
Dva praktički ista volana, samo je jedan grijan i električno podesiv, pogađajte koji. Čini se da su i papučice malo drugačije, a nije izostao ni obavezni “RS” vizual u kokpitu.
Aluminijske papučice samo kod skupljeg modela, RS oznaka volanu za vaše brze storye na instagramu. RS ima cijeli perforirani volan, ne samo tamo di ruke stavljate.
TEHNIČKI PREGLED
Oba automobila imaju dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini. E-tron GT proizvodi 476 ks, dok RS e-tron GT proizvodi 598 ks. Konkretnije, s jednim ćete doći do stotke za sporih 4,1 sekundu, a drugi će vas katapultirati za 3,3 sekunde. Doseg je malo škakljiva tema – iako službene brojke govore 405 kod „običnog“ i 420 km kod RS-a, realnije je da će se to kretati između 300 i 350 kilometara. Nećemo previše pametovat ovdje jer nismo stručni, a sigurni smo da postoje bolji izvori za to na internetu.
*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za netočne informacije.
Konfigurirajte svog
klikom na…