Što nas čeka u 2023. godini?
Možemo li 2023. nazvati godinom SUV-ova?
Kako se ne veseliti još skupljim i tehnološki naprednijim verzijama postojećih i dovoljno dobrih automobila?
2022. godinu bez sumnje možemo klasificirati kao jako uzbudljivu kada je riječ o događanjima u autoindustriji. Osim nestašice čipova koja je prouzrokovala kašnjenja u isporukama automobila, u kombinaciji s poremećajima u ponudi i potražnji koja je dovela do značajnog rasta cijena novih i rabljenih automobila, također, došlo je do vrlo nasilne elektrifikacije, pada potražnje za dizelašima, te nastavka SUVizacije generalne ponude automobila.
U 2023. godini očekujemo velik broj novih i redizajniranih modela, te daljnje nastavke trendova iz prethodnih godina. U nastavku se nalazi lista automobila čijoj se pojavi na tržištu više ili manje veselimo. Potpuno očekivano, SUV vozila dominiraju.
Audi A6 E-Tron
Tijekom 2023. godine očekuje se da će Audi izbaciti elektrificiranu verziju A6 limuzine. A6 e-tron pokušat će konkurirati Teslinom Modelu S, tako da se očekuje slična cijena i performanse. WLTP domet trebao bi biti nešto više od 600 kilometara, a pogon će biti na sve kotače. Jedino u što možemo biti relativno sigurni jest dizajn, koji je barem prema našem sudu vrlo atraktivan i moderan, ako će ostati dosljedni prikazanom na slici. Objektivno izgleda bolje od Modela S.
BMW XM
XM-a i njegove nakaradnosti smo se već dotaknuli s obzirom na to da je predstavljen krajem 2022. Prvi primjerci trebali bi biti spremni za isporuku u toku 2023. godine. Apsolutno nepotreban i besmislen automobil, ali upravo to je ono što tržište želi i traži od proizvođača. Dio kojim nismo baš oduševljeni jest da je ovo prvi automobil nakon slavnog M1 koji je solo proizvod M divizije. Ako vas zanimaju detalji, bacite oko na tekst o XM-u.
Ferrari Purosangue
Apsolutni vrhunac SUVizacije automobila, nakon godina i godina čekanja, Ferrari se priključio trendu i predstavio prvi SUV model koji će izaći iz tvornice pod propetim konjićem. 12 cilindarski motor koji će proizvoditi više od 700 konjskih snaga, 3 i kusur sekunde do 100 km/h i izgledna cijena od preko 400.000 €/$ čini jedan nadasve zanimljiv koktel. Konkurentima poput Urusa, Cayennea Turbo, Bentayge i sličnih s razlogom se tresu gaće.
BMW X2
U 2023. godini očekuje se predstavljanje nove generacije BMW-a X2. Do sada je X2 bio specifičan po svom obliku, jer nije bio dio ustaljenih trendova na tržištu poput kockastih ili Coupe SUVova. Druga generacija to mijenja tako da X2 postaje umanjena verzija X4 tj. X6 modela. Informaciju hoćemo li u njemu uopće vidjeti dizelske motore, te koliko će prodaje uzeti za sada najpopularnijem malom Coupe SUV-u, Audiju Q3 Sportback s uzbuđenjem iščekujemo.
Peugeot 408
Prvi modeli postat će dostupni u toku 2023. godine sa sličnom motorizacijom kao i kod brata mu, 308-ice. U ponudi će biti 130 konjski benzinac te dva hibrida sa 180 i 225 konja. Peugeotov dizajnerski jezik je u posljednjih par godina apsolutno osvježenje u autoindustriji te upravo zbog toga očekujemo da će 408 biti vrlo uspješan model. Duljinom od 4,7 metara minimalno je manji od GLC Coupea i BMW-a X4.
Fiat Panda
Nasljednik kultne Pande trebao bi se na tržištu pojaviti krajem 2023. godine isključivo u električnoj verziji, i dalje imajući na umu da Panda mora biti prihvatljiv automobil širokoj populaciji. Panda bi trebala biti jeftinija, ali jednako zabavna i moderna kao električni Fiat 500. Verzija s pogonom na sva četiri kotača također bi trebala postati dostupna u dogledno vrijeme jer je tradicija Pande jača od štednje Stellantisa.
Volkswagen ID.Buzz
Malo je automobila koji uživaju kultni status kao VW kombi. Moderna inačica vozila koje je obilježilo 20. stoljeće bit će spremna za prometnice u toku 2023. godine. Mala razlika u usporedbi s originalnim kombijem jest činjenica da je moderna pogonjena strujom umjesto benzinom ili dizelom. Interijer osim što je moderan, pun je jako zanimljivih detalja i rješenja koja će budućim vlasnicima svakodnevno olakšavati život. Cijene će vas također vrlo korektno olakšati te očekujte iznose od cca 60.000€.
Smart #1
Predstavljen u godini na izmaku, te s nadom da će se prvi primjerci početi pojavljivati na prometnicama u toku nadolazeće godine, Smart se odmaknuo od godina sigurnog i konzervativnog dizajna te odlučio napraviti nešto malo drugačije. Zbog zanimljivog dizajna, dužine od 4,3 metra i isključivo električnog pogona vjerujemo da će postati vrlo čest odabir za gradske prometne ratnike. Zanimljiva je činjenica da je #1 nastao u suradnji Mercedesa i Geelyja, tako da je izgledno da će u skorije vrijeme doći još automobila na ovoj platformi.
Mazda CX-60 I6 Diesel
Mazda CX-60 u Hibridnoj inačici došla je na hrvatsko tržište u toku 2022. godine te nas je oduševila specifikacijama, cijenom i paketima opreme. Šlag na tortu dolazi na početku 2023. godine. Dizelska inačica sa 6 cilindarskim motorom obujma 3,3 litre koji će ispucavati 254 konjske snage u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača čini iznimno atraktivan automobil, te jedan od onih koji bi zaista voljeli testirati tijekom 2023. godine.
Renault Austral
Austral dolazi kao zamjena za već zastarjelog i ne pretjerano popularnog Kadjara. Dizajnom interijera i eksterijera bez sumnje značajno atraktivniji i moderniji, Austral je dug 4,5 metara i popunjava prostor kod Renaulta između Captura i Koleosa. Što se motorizacije tiče, u skladu je s generalnom situacijom na tržištu. Najveći motor koji možete dobiti 1.3 litreni benzinac, a svaki motor u ponudi je barem djelomično elektrificiran.
Škoda Superb
Superb kao jedan od generalno omiljenih nam automobila u 2023. godini očekuje svoju 4. generaciju koja bi trebala biti šokantno dobra. Uz očekivane dizele i benzince, izgledno je da će se u ponudi pojaviti i hibridni model, potencijalno nešto slično kao GTE modeli kod Volkswagena. Što se veličine tiče, vjerujemo da će Superb narasti, ali minimalno, kao da već i sada nije dovoljno prostran…
Suzuki Swift
2023. godina bit će 7. godina za trenutnu generaciju Swifta, tako je zaista krajnje vrijeme da se predstavi novi model. Trebao je izaći još u 2022. godini, ali zbog generalne situacije na tržištu, predstavljanje je odgođeno za 2023. Što se motorizacije tiče, očekuju se 1,2 i 1,4 litreni benzinci s i bez hibridnih dodataka. Ručni mjenjač bi trebao ostati dostupan jer je ipak u pitanju jedan cjenovno prihvatljiv automobil.