A4 ili C-klasa? Možda ipak trojka. Ili…
Audi A4 vs BMW Serija 3 vs Mercedes-Benz C-Klasa
Danas ćemo obraditi tri ljuta konkurenta iz tzv. “njemačkog svetog trojstva”. Riječ je o Audiju A4, BMWu serije 3 i Mercedesu C-Klasi. Sva tri su u D-segmentu malih limuzina pa krenimo abecednim redom vidjeti koje adute donose sa sobom u borbu za hrvatskog kupca. Uzeli smo 2.0 dizelske motore s oko 200 konjskih snaga za koje smatramo da su optimum za navedene automobile i uspoređivali smo ih bez ikakve dodatne opreme.
POGLED IZVANA
Audi A4 40 TDI
Osnovni Audi A4 izvana izgleda prilično dobro. Možete birati između bijele i crne bez nadoplate, a mi smo se ovdje odlučili za bijelu. Da, felge su dosadne, ali pogledajte one druge besplatne u 17’’ i ove odjednom postaju odlične. Svjetla su kompletno u LED tehnologiji izuzev žmigavaca. Prednje staklo je akustično, a ostala su i termoizolacijska. Retrovizori su električno podesivi i grijani, ali ćete ih ručno sklapati ako ne nadoplatite. Prednji i stražnji parking senzori da ne zagrebete vašeg olimpijca, a kamera je skrivena negdje u nadoplatama ili jačim paketima opreme. Ne dajte se zavarati ovim kromiranim “auspusima”, to su samo poklopci. Ako tražite prave ispušne cijevi, nastavite na sljedeći auto.
BMW Serija 3 320d
Trojka nam je zadavala najviše muke zato što ne postoji hrvatski konfigurator, pa smo malo kombinirali s njemačkim kako bi vam mogli prikazati izgled automobila. Trojka ne nudi ništa uzbudljivo izvana. Crna boja je jedina besplatna, a na 318d su dostupni čak i 16” aluminijski kotači. Na sreću, na slici su prikazani 17’’ koji su standardni kod Advantage paketa opreme na 320d - 16’’ zaista izgleda tragi(komi)čno na ovom automobilu. Osvjetljenje je također kompletno LED, a pretpostavljamo da ne morate ručno namještati retrovizore iako to nigdje izričito ne piše. Najbolji dio je što 320d ima prave auspuhe, po jedan sa svake strane - ostali se time ne mogu pohvaliti. Prednji i stražnji parking senzori su standardni.
Mercedes-Benz C-Klasa C220d
C-Klasa također nudi isključivo crnu boju bez nadoplate, ali retrovizori se električno sklapaju. Imate na izbor čak četiri različita dizajna 17” aluminijskih naplataka koji na C-Klasi, kao ni na A4 ne izgledaju premaleno. Svjetla su LED i Mercedes tvrdi da su visoke učinkovitosti što je vjerojatno lijep naziv za “osnovna LED svjetla”. Avantgarde paket vanjštine i unutrašnjosti je također bez dodatnog troška, ali više o tome kasnije. C-klasa je jedina od tri konkurenta koja uz prednje i stražnje parking senzore nudi stražnju kameru kao dio standardne opreme.
POGLED IZNUTRA
Audi A4 40 TDI
Osnovne presvlake u Audiju A4 sive su boje i napravljene su od tkanine. Kako bi dobili crni interijer koji je omiljen na našim prostorima, morat ćete nadoplatiti, barem za umjetnu kožu. Volan je standardno dobar. Generalno interijer ćelavog Audija A4 izgleda dobro, a što se u njemu nalazi?
Veliki ekran od 10,1’’ koji ima Android Auto i Apple CarPlay, autohold, tempomat, keyless go, trozonsku klimu, grijanje sjedala, ručno podesiva sjedala i ambijentalno osvjetljenje - bijele boje. Zapravo, za najslabiji paket opreme ova oprema uopće ne zvuči loše. Od sigurnosnih sustava tu je pre sense city, a postat ćete brži i sportskiji pomoću Drive selecta.
BMW Serija 3 320D
Za eksterijer ćemo bez ikakvog problema reći da izgleda najbolje od tri konkurenta, ali interijer ćelave trojke bez premca izgleda najlošije. Sama oprema nije toliko loša, automatska klima, keyless go i tempomat su dio standardne opreme, a presvlake su od crne tkanine. Najveći problem u interijeru je prikazani volan zajedno s analognim brzinomjerom i skromnim ekranom na sredini. To sve zajedno nikako ne izgleda kao da pripada u premium segment, pogotovo nakon što smo vidjeli kako to dobro može izgledati u trojci.
Mercedes-Benz C-Klasa C220d
Mercedes jedini u standardnoj opremi nudi u potpunosti digitalnu instrument tablu. Dio standardne opreme je i neizbježni čitač otiska prsta kako bi odabrali profil vozača. Bez toga jednostavno niste mogli. Uspjeli smo označiti daljinsko zatvaranje poklopca prtljažnika, ali nismo sigurni je li u pitanju besplatna oprema ili greška u konfiguratoru. U sklopu Avantgarde opreme interijera su kožna sjedala u kombinaciji s tkaninom, ambijentalno osvjetljenje, lumbalna potpora, keyless go, električno podesiv nagib sjedala, AGILITY CONTROL ovjes sa selektivnom kontrolom tvrdoće i spuštanjem te tempomat - običan, ne pametni kao što je prikazano na slici. Apple CarPlay i Android Auto su također dio standardne opreme.
TEHNIČKI PREGLED
Nedavno smo pričali kako su 118d kod BMW-a i 200d kod Mercedesa optimalni pogoni za hatchback klasu, stoga je logično zaključiti da za klasu veći automobil trebamo otići i za jednu stepenicu više što se tiče pogona. Svi ste već dobro upoznati s motorima, no Audi je tu jedini s prednjim pogonom. Iako je BMW najslabiji, iskustvo nam govori da je njegov motor u kombinaciji s mjenjačem najbolji od tri konkurenta. Ako želite najudobniju vožnju, birajte Mercedesa, ako ste dosadni i neodlučni - birajte Audija.
Šalu na stranu, vjerujemo da ne možete pogriješiti niti s jednim od njih.
Zaključak?
Zaključak je da njemački proizvođači čuvaju opremu kao zmija noge i skupo ju naplaćuju, ali to smo već znali. Drago nam je vidjeti da nas nisu dočekali šokovi poput nadoplata za tempomat, aluminijske felge i LED svjetla, nego je to standard kod sva tri automobila. Moramo spomenuti razliku u cijeni - Mercedes je skuplji od Audija za 30-ak tisuća kuna, a od BMW-a za skoro 60.000. Djelomično je to zato što je najnoviji, ali očekivali smo da se dio razlike u cijeni krije i u opremi, no to nije slučaj. Nema nikakvu posebnu opremu kojom bi se istaknuo pored Audija i BMW-a, a čak nas je Audi u interijeru najviše iznenadio.
Stoga, naš poredak u interijeru bio bi Audi, Mercedes i onda daleko na kraju, BMW.
Kod eksterijera je obrnuta situacija, BMW, Mercedes i naposljetku Audi.
Kada se sve zbroji, naše novce bi stavili na trojku ili A4 - teško je opravdati razliku do C-klase.
*članak je pisan na temelju konfiguratora i cjenika te ne garantiramo potpunu točnost podataka.