Vrijedi li kozmetika 27 tisuća kuna više?

Seat Leon 1.0 eTSI Style vs FR


Seat Leon oduvijek je bio u sjeni poznatijeg brata iz njemačke koji dijeli ime s omiljenim sportom buržoazije. Za razliku od Golfa, Leon je jeftiniji, a potencijalno atraktivniji. Vjerujemo da jedan od razloga leži u desetljećima brendiranja Golfa kao najboljeg i jedinog odabira. Međutim, kada ne želite biti dio mase, a želite nešto što je kao Golf, iz sjene izlazi Seat Leon. Trenutno se na tržištu nudi u tri paketa opreme, a nas zanima što nudi osnovni pod nazivom Style i “sportski” pod nazivom FR.

POGLED IZVANA

Iako smo na prvu pomislili da Style dolazi s halogenim svjetlima, bili smo u krivu jer su Eco LED farovi i zakretne maglenke dio serijske opreme. FR Leon također dolazi s LED svjetlima, ali za razliku od onih u Styleu u pitanju su LED projektori. Obje razine opreme dolaze s nečim što Seat naziva sportski branik - istog naziva, ali različitog dizajna. Ono što možete i sami zamijetiti na fotografijama je da osnovni posjeduje kromirani obrub rešetke i retrovizore u boji vozila, dok su na FR ti elementi crne boje jer sve “sportsko” mora biti crno.

Razlike u osvjetljenju očituju se i straga. Osnovni Leon ima kombinirana Eco LED stražnja svjetla što vjerojatno znači da se unutra skriva i pokoja žarulja. Dečki koji su dizajnirali FR-a vjerojatno su potajno obilazili Porscheove prostorije jer nam je jako poznat ovaj stražnji LED bar, a ni dinamičke žmigavce ne viđamo prvi put. Stražnji branici su gotovo identični, izuzev kromiranih rozeta na FR-u koje bi trebale predstavljati ispušne cijevi sportskog automobila.

Iako se na fotografijama ne vide kotači vrijedno je spomenuti da Style dolazi na 16 zollnim, a FR 17 zollnim aluminijskim felgama. Sedamnaestice su naziva “Dynamic”, a šesnaestice “Design”. Nazivi su dosadni kao i izgled, ali barem ne dobijete čeličnjače.

POGLED IZNUTRA

Prvo što ćemo napomenuti jest ono što će vas najviše razočarati. FR ne dolazi standardno s automatskim mjenjačem. Inače su konfiguratori točni do najsitnijih detalja, ali ovaj put to nije slučaj. Sada kada smo to razjasnili možemo se posvetiti sitnim, ali bitnim razlikama između ova dva automobila. Style ne možete otključati, ali ga možete pokrenuti bez vađenja ključa, dok je u FR-u standardan Keyless Entry i Go. Stražnji senzori prisutni su na oba, dok prednji dolaze samo na FR-u koji i također ima i ambijentalno osvjetljenje u čak jednoj boji. Tempomat i trozonsku klimu ćete, srećom, dobiti serijski kod oba modela.

FR dolazi sa Seat digitalnim kokpitom, dok za Style pretpostavljamo da dolazi s ekraniziranom verzijom analognih cajgera. Ako netko ima točnu informaciju, pucajte u komentare.

Obični Leon ima sportski upravljač presvučen običnom, a FR-ov perforiranom kožom. FR je okićen malenom “FR” oznakom i prošiven crvenim koncem jer je to u “sportskom” duhu.

Na prvu se čini kako sjedala i nisu tako različita, ali za vještog promatrača su razlike mnogobrojne. Osim materijala i uzorka koji se proteže srednjim dijelom sjedala i istaknutije bočne potpore kod FR modela, tu je i različit dizajn dijela oko naslona za glavu. U FR modelu naslon za glavu ‘ulazi’ u ostatak sjedala, dok je kod Stylea to izvedeno na uobičajen način. Spomenuti ćemo još da kod FR modela dobijete ‘crno nebo’.

Nadamo se da ćete često gledati i ove otvore klimatizacije da si opravdate 27 tisuća kuna više za kromirani otvor i svjetliju lajsnu.

TEHNIČKI PREGLED

Od 9 ponuđenih kombinacija motora i mjenjača, sigurno ćete naći optimalno rješenje za vas. Međutim, poprilično smo sigurni da to neće biti standardni 1.0 benzinski motor s ručnim mjenjače, neovisno o paketu opreme. Možemo to samouvjereno reći jer je za manje od 4000 kn nadoplate dostupan benzinski motor s pola litre obujma i 20 konja više što je već puno konkretnija opcija. Ako izdvojite još 2000 kn, već ste na 1.5 litrenom motoru sa 150 ks i ručnim mjenjačem. U ponudi su i benzinski mild hybrid motori, ali samo s DSG mjenjačem. Najjači benzinac u ponudi je 2.0 TSI sa 190 ks i DSG mjenjačem, a ako vam to nije dovoljno, skoknite do Cupra konfiguratora.

Kod dizelaša je sve već poznato i prožvakano - 2.0 TDI sa 115 ili 150 ks, ručni ili DSG mjenjač. O njima ionako svi znaju i više nego što treba.

*članak je pisan na temelju konfiguratora i ne odgovaramo za potencijalne greške u konfiguratoru.

Konfigurirajte svog

klikom na…

Previous
Previous

U Splitu su krenuli s 4 broja i 2 slova…

Next
Next

Brži od bure?