Za ovo nam ne bi bilo žao dati novce.

5 zaista korisnih stavki opreme u automobilima

Kako je vrijeme prolazilo proizvođači automobila morali su dodavati sve više stavki dodatne opreme kako bi zaradili više i napravili distinkciju između modela.

U širokoj paleti dodatne opreme koja se kupcu daje na izbor, teško je reći da za svim stavkama zaista postoji potreba. Tko li je ikada zaista poželio imati i redovito koristiti stvari poput Night Visiona ili 380bojnog ambijentalnog osvjetljenja? Jednako tako, postoji niz stavki na kojima ćemo uvijek biti zahvalni jer će spasiti ljude unutar i izvan automobila kada dođe do trenutka nepažnje. Od mora dodatne opreme u ponudi, dobar dio je potpuno suvišan poput dodatne kože na donjem panelu pored suvozačke noge ili gumbića od bolje plastike, ali postoje neke stavke za koje smatramo da su uvijek vrijedne nadoplate jer uvelike poboljšavaju sigurnost ili kvalitetu vožnje. Na sreću, kako vrijeme prolazi vidimo da se neke od navedenih stavki opreme u ovom tekstu sve više uključuje u standardnu opremu automobila. Međutim, za određene stavke smo poprilično sigurni da će proći još dosta vremena prije nego ih primijetite na popisu standardne opreme svog budućeg limenog ljubimca.

U nastavku navodimo pet stavki opreme za koje nam ne bi bilo žao dati novce, bez naglašenog redoslijeda.

Ventilirana sjedala

Sjedala su dio automobila gdje će proizvođači iskoristili svaki moguću priliku kako bi pronašli prostor za unaprjeđenje i naravno, nadoplatu. Naravno, navedeno ima potpunog smisla jer ćete neminovno u njima provoditi vrijeme od točke A do točke B. Grijanje sjedala sve je češće dio standardne opreme novih automobila te, iako smatramo da postoje trenutci kada će vas razveseliti, puno bi nam bilo draže da je su proizvođači ozbiljnije shvatili ventilaciju te iznimnu ugodu dok vam lagani BMW/Mercedes/Audi zrak pirka po leđima i nogama. Ako ste tijekom čitanja prethodne rečenice pomislili kako hladan zrak nije dobar za vas, to znači da vaša baka nije probala ventilirana sjedala!

Naravno, uživanje u ugodnim ventiliranim sjedalima se ne događa često jer se ventilacija sjedala nudi samo u skupljim automobilima te mora biti zadovoljen kriterij kožnih sjedala koja mogu imati rupice kroz koje zrak može prolaziti. Više o tome možete pročitati u članku o sjedalima. Također, nerijetko je funkcija ventilacije dostupna samo na “jačim” sjedalima što implicira da prvo trebate nadoplatiti za bolja sjedala, a onda još dodatno za funkciju ventilacije.

Adaptivna LED svjetla

Hoće li to biti IntelliLUX, MATRIX, Digital Light ili Laser LED, potpuno nam je nebitno. Dobra svjetla u automobilu uvelike podižu kvalitetu vožnje te ćete svjetla početi cijeniti tek kada vozite automobil s njima, a onda se nađete na neosvijetljenoj cesti u priobalju s automobilom koji prometnicu obasjava dobrom starom žutom svjetlošću. Obična LED svjetla sasvim su dovoljna, ali adaptivni ili još bolje, MATRIX farovi vam omogućavaju da svu odgovornost i obveze oko paljenja dugih svjetala prepustite njima i samo se koncentrirate na vožnju. LED svjetla sve češće dio su standardne opreme, ali MATRIX farovi nerijetko premašuju četveroznamenkaste iznose u našoj budućoj valuti.

Keyless GO (i entry)

2022. godina trebala bi biti vrijeme kada svi automobili imaju gumb za paljenje umjesto standardnog ključa. Iako je pokretanje vozila tipkalom, dok vam je ključ u džepu (Keyless GO) postalo standardna oprema na većini automobila, kod njemačkih predstavnika je ulazak bez vađenja ključa iz džepa (Keyless Entry) je još uvijek vrlo skupa stavka opreme. Neki čak, poput Audija u modelima Q2 i Q3 standardno stavljaju skakavac (el to nož? ili ona zelena životinja?) kakav se stavljao i prije 15 godina. Prednost ulaska i paljenja vozila bez ključa je vrlo jasna, ne morate vaditi ključ iz džepa već je samo dovoljno da se približite vozilu, stavite ruku na kvaku (ili stisnete gumb) i automobil će se otključati.

Koja je glavna mana ove opreme? Ovisno o automobilu, može vam se dogoditi da auto ostane zaključan. Također, na sreću nismo se s tim do sada susreli, ali navodno je lako skenirati kod ključa čime lopov može ući u vaš dragocjeni automobil.

360 kamere

Da, svi bi mi trebali biti dovoljno dobri vozači da možemo paralelno uparkirati automobil bez parking senzora. To ne poričemo, ali imajući na umu neprestani rast dimenzija automobila, stvar više nije tako jednostavna. Kada sjednete u neki ozbiljno velik automobil koji npr. nema parking senzore (susreli smo se s jednim takvim nedavno), i najboljima će izbiti par kapi znoja na lice. Zato su parking senzori, zajedno s kamerom za vožnju unazad postali praktički standard u autoindustriji. 360 kamere dodatak su na to te instantno dolaze do izražaja prilikom susreta s uskim parkirnim mjestima ili uskim ulicama gdje morate paziti da ne zagrebete vašu skupocjenu felgu ili sparkirani automobil. Naravno, iz toga su se dodatno “izrodile” funkcije poput prikaza automobila u 3D i ostalih nepotrebnih stvari, kao što to obično biva u autoindustriji.

Adaptivni tempomat

Adaptivni tempomat smjestili smo na kraj jer, na sreću, gotovo svaki noviji automobil dolazi s njim u standardnoj opremi kako bi što bolje zadovoljio EURO NCAP kriterije. Međutim, određeni brendovi i dalje ga rade bolje od drugih, pogotovo kada je u kombinaciji s Lane Assist funkcijom. Adaptivni tempomat omogućava vam da namjestite željenu udaljenost od vozila ispred te da automobil sam koči i ubrzava u skladu s njim. Smatramo da je to odličan komad opreme jer vam, u kombinaciji s lane assistom, omogućava bezbrižniju vožnju i manje umaranje tijekom vožnje. Naravno, cijelo vrijeme morate držati ruke na volanu jer tehnologija (i regulativa) i dalje nije na razini da vozi umjesto vas.

Naravno, nakon ovog članka red je da pišemo i o beskorisnim komadima dodatne opreme. Tu svakako imamo još puno više toga za reći stoga, stay tuned.

Previous
Previous

Oštar i dinamičan Citroën C5 X.

Next
Next

U nadi da EQE nije budućnost E-klase.