Veseli Volkswagen Polo
Stavi Hans malo boje, malo crvene.
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Vozili smo Polo 6. generacije iz 2018. godine. 6. generacija prva je u povijesti koja ne nudi verziju s 3 vrata, već samo onu s 5, a ono što čini testirani model zanimljivijim od većine malih Volkswagenovih hatchbackova jest Beats paket opreme. Volkswagen Polo Beats 1.0 TSI pravi je gradski veseljak.
Koje je boje i veličine?
S ovom crvenom bojom definitivno ćete se istaknuti u masi. Uz to, tu su i naljepnice koje putuju od haube do kraja krova. Zanimljivo jest to da je boja velike naljepnice na Polo Beatsu uvijek u boji automobila. Ako je crn, naljepnica je crna, ako je crven kao u ovom slučaju - naljepnica je crvena. Nije nam točno jasno koja je logika iza stavljanja naljepnice u istoj boji kao što je i auto… Druga, tanja linija, uvijek je kontrastna, točnije crveni auto ima crnu, dok crni i bijeli imaju crvenu. U dužini Polo mjeri sitno preko 4 metra, što je odlična dimenzija za gradski automobil.
Kakva su svjetla?
Prednja svjetla išarana su kromiranim linijama koje daju relativno malom Polu širinu i čine pomalo dosadan prednji dio zanimljivijim. Što se vrste svjetala tiče, uvijek držite žaruljice u gepeku.
Kakvi su kotači?
Više manje svi Beats modeli dolazili su na crno srebrnim 16’’ felgama. U ludo vrijeme u kojem se SUV-ovi svakodnevno voze na 23’’ kotačima, a mali hatchbackovi na 19’’, ugodno je vidjeti automobil gdje je uloženo u atraktivan eksterijer, a nije se pretjeralo s kotačima. Ako baš želite, možete skočiti na 17’’, ali je li vam to zaista potrebno?
Hvata li poglede?
Teško. Na kraju krajeva ovo nije automobil koji ste kupili da bi hvatali poglede. No, postoji jedan mali ‘ali’. Pravi znalci vjerojatno će ovaj model ispratiti pogledom u potrazi za Beats oznakom na B stupu uz misao kako bi bilo zanimljivo probati ozvučenje.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Dizajnere u Volkswagenu zasigurno je inspirirao Parni Valjak, te su se poveli za onom - Stavi malo boje, malo crvene… Inače sumoran interijer Pola oživljen je s crvenim umetcima te sivom i bijelom plastikom umjesto crne. Bijela je magnet za zmazanoću, ali oprostili bi joj i prevaru, a ne samo lošu higijenu. Sjedala su izvedena u kombinaciji kože i tkanine s otisnutim Beats logom. Tkanina jednostavno postoji, otprilike kao Njonjo u saboru, a bijela koža izvor je potencijalnih problema. S 80 000 kilometara na satu, vidljivi su tragovi boje traperica i sličnih hlača koje se ne slažu s bijelom bojom na rubovima sjedala. Volan i ručica su jednostavno isti kao u svakom VW Polu ove generacije.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Prostora ima, ali nigdje vas neće oduševiti. Pretinci u vratima, ispred suvozača, ispod naslona za ruku i klimatizacije te jedan koji uvijek volimo vidjeti jer smo ćoravi - krovni za naočale.
Što ima zanimljivo od opreme?
Beats Polo čudna je mješavina nepotrebnih stavki opreme koje su prisutne i nedostatka opreme koja je potrebna. Nešto kao Bulgur smrznuta mješavina od Leda. Redom - ima adaptivni tempomat, samozatamnjujući retrovizor, automatska svjetla, prednje i zadnje parking senzore te upozorenje na sudar, a nema automatsku klimatizaciju i o paljenju s ključem u džepu možete samo sanjati. Vlasnik kaže da bi radije da ne mora razmišljati o temperaturi klimatizacije u gradu nego udaljenosti od automobila ispred na autocesti, ali očito ga u Volkswagenu nisu pitali za mišljenje.
Situacija na stražnjoj klupi?
Polo je mali automobil, tako da nemojte očekivati previše od zadnje klupe. Bit će dovoljno za kraća putovanja, razvažanje prijatelja ili prijateljica po gradu, dok god vozač ne sjedi pretjerano daleko. S obzirom na to da su vozači Pola poznati kao divljaci koji leže u sjedalima i vide im se samo vrhovi glava, procijenite sami koliko često će se ta sjedala upotrebljavati.
Prtljažnik?
U litrama je to 351, a ako izračunate volumen sarmica što je otprilike 0,12 litara dobit ćete vrlo bitnu informaciju da u gepek VW Pola stane cca 3000 komada. Imajte na umu da je računica bez zelja sa strane i bez juhice.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija se nalazi na vrhu središnjeg grebena te je možemo opisati kao ‘točno ono što očekujete’ i kao ‘već viđeno’. Slične verzije multimedijskog sustava možemo vidjeti kroz cijelu VW postavu te nemamo nikakvih posebnih zamjerki niti pohvala. Jednostavno je tu i radi. Upravljanje je, naravno, dodirom.
Jedna od najbitnijih, ako ne i najbitnija stavka kada je riječ o ovom automobilu jest ozvučenje. S obzirom na to da se radi o Beats paketu opreme, uz niz detalja i natpisa poput onih na B stupu u eksterijeru, na sjedalima, ključu, zvučnicima, pragovima, tu je i Subwoofer u prtljažniku i 300 W snage u zvučnicima.
Usporedba s konkurencijom?
Glede konkurencije, sustav koji se nalazi u Polu vrlo dobro kotira, štoviše odlično. Sustav u Cliu je otužan, u Yarisu zaostao, dok onaj u Miniju možemo staviti kao podjednako dobar. Iako je Mini došao 4 godine ranije, više je klase stoga možemo uspoređivati ta dva sustava.
Kako se mogu povezati?
Unatoč tome što su vozači Pola poznati kao oni koji voze s telefonom na uhu, njihov automobil nudi sve moderne opcije povezivanja. Android Auto, Apple CarPlay i Mirror Link, što god to bilo. Uz to, podno klime se nalaze i dva USB ulaza.
(Ne)obična instrument tabla?
Instrumente možemo klasificirati kao najlošiju stavku u cijelom automobilu. Brzinomjer i obrtomjer su uobičajeni, a ekran koji se nalazi između njih kao da je ostao u 2005. godini.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Polo pokreće 1.0 turbo benzinac koji daje 95 konjskih snaga. Vjerujemo da bi jača verzija sa 115 konja mogla čak biti i dosta zabavna.
Što mijenja brzine?
Mali podli psihopat. Glupu šalu na stranu, imate 5 brzina.
Koliko goriva stane u njega?
Ispodprosječnih 40 litara.
Koliko troši?
WLTP lažljivac kaže da bi trebala biti oko 5 litara, ali u stvarnom svijetu očekujte između 7 i 8 litara.
Pogon je na…?
Prednje kotače, ništa drugo nije ni moguće.
DOJAVE IZA VOLANA
Slijedi pravo pitanje, kako se osjećate kada sjedite u Beats Polu? Osjećate se vrlo ugodno i zadovoljno. Šareni interijer puno je napravio kada je riječ o dojmu prostora, veličini, svjetlu, a i osjećaju vrijednosti. Sigurni smo da i ti faktori pomalo utječu na samo iskustvo tijekom vožnje. Ako se fokusiramo na pogonski sklop, jako je teško bilo što zaključiti, a u niti jednom dijelu ne povući paralelu s Golfom ili reći jednostavno - vozi se kao Volkswagen.
Sve je tamo gdje očekujete, tvrdoća volana i mjenjača je točno onoliko koliko treba biti, kroz brzine lako prolazite, jednako kao što lako motate volan prilikom paralelnog parkiranja. Također, Polo je poprilično pregledan te u kombinaciji s prednjim i zadnjim parking senzorima ne bi smjeli imati problema s preprekama. Kao zamjerku mu možemo navesti dosta tvrde plastike u interijeru. Jedno od bitnijih pitanja koje se postavlja je vezano uz snagu. U gradu ste mirni, za lutanje gradskim prometnicama nećete imati problema te će mali benzinac ispunjavati svoje zadatke bez pretjeranog naprezanja. Potencijalni problemi se javljaju na bržim prometnicama. Ubacite dvoje - troje ljudi u auto, ponešto stvari i morat ćete puno više razmišljati o postupcima na autoputu, brzoj cesti ili uzbrdici.
U konačnici, ovo je mali automobil koji zadatke za koje je primarno osmišljen radi odlično, dok će se za neke izvan svoje komfor zone ipak morati napregnuti i više nego što može. Na kraju krajeva, kao da postoji i jedan koji može sve.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi alternative?
Ford Fiesta, Škoda Fabia, Toyota Yaris, Opel Corsa, Renault Clio, Mini Cooper…. nemamo dovoljno prstiju da nabrojimo sve. Velik broj brendova na tržištu ima svog konja za utrku u toj kategoriji.
Koliko košta?
Do 15 tisuća € bi trebali bez problema moći naći primjerak za sebe.