Neodlučan Volkswagen Tiguan
Ni vrit ni mimo…
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Danas je s nama Volkswagen Tiguan Allspace iz 2020. godine. O VW Tiguanu prilično smo sigurni da znate već dosta, a kako bi saznali što taj Allspace točno znači, ostanite s nama i fokusirajte se na pogled iznutra.
Koje je boje i veličine?
Boja je crna i tu nemamo puno za dodati, ali veličina je puno zanimljivija. Tiguan Allspace je 22 cm dulji od “običnog” Tiguana s ukupnom duljinom od 4,7 metara. Od drugih sedmosjedalaša jedino su Peugeot 5008 i Mercedes-Benz GLB kraći, a Kia Sorento je dulja za čak 10 centimetara.
Kakva su svjetla?
Automatska LED svjetla koja pale i gase duga svjetla ovisno o nadolazećem prometu - pametniji IQ Light dostupan je tek na faceliftu.
Kakvi su kotači?
U pitanju su tamnosivi kotači dimenzija 255/45R19 koji lijepo izgledaju, a dizajnom i dimenzijom nisu pretjerani, pogotovo za današnje pojmove.
Hvata li poglede?
Tiguan nije ružan auto, ali nema ništa zanimljivo što bi uhvatilo vaš pogled. Ako pak Allspace-a prepoznate po minimalnim razlikama u odnosu na običnog, zapitajte se da niste možda preduboko “unutra”.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Grijana sjedala su crno-sive boje u kombinaciji tri materijala - kože, tkanine i alkantare, a pružaju minimalnu razinu bočne potpore. Upravo zbog toga nam se “R” oznaka na njima čini pomalo nepotrebna. Volan i mjenjač smo već toliko puta vidjeli da je kolega Krešo prilikom stavljanja slika stavio sliku volana i mjenjača iz T-Roca (link), nismo sigurni da bi uopće primijetili razliku.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Ovo je najbitnije pitanje u cijelom članku što pokazuje i broj slika u interijeru koje vam daju ideje gdje spremiti vaše sitnice! Krenimo redom od manje zanimljivih prema zanimljivijima:
Putnici straga imaju cupholdere u naslonu za ruku
Lijevo od volana nalazi se pretinac koji znate da jako volimo
Cupholderi sprijeda se samostalno prilagođavaju na veće ili manje boce
Ispod prednjih sjedala su ladice u koje možete spremiti stvari
Na vrhu centralne konzole nalazi se pretinac
U stropu nalaze se dva pretinca koji izgledaju kao da su ukradeni iz aviona
Zaključak je da će biti puno mjesta gdje klinci mogu sakriti stvari od mame i tate ili mjesta gdje mama i tata mogu sakriti stvari od onih ljudi koji vas pitaju ‘Imate li što za prijaviti?’.
Što ima zanimljivo od opreme?
Kao donekle zanimljivu opremu možemo navesti navigaciju, trozonsku klimu, prtljažnik na struju, prednje i stražnje parking senzore s kamerom za vožnju unazad i automatskim parkiranjem te adaptivni tempomat.
Situacija na stražnjoj klupi?
Situaciju na stražnjoj klupi je najlakše opisati kao jedan veliki kompromis. Sigurno se pitate zašto je potreban kompromis u automobilu sa sedam sjedala. Riječ je o tome da ćete morati birati između pristojne količine prostora u drugom redu sjedala ili sjedenja u trećem redu. Treći red sjedala toliko je minijaturan da čak i kada se drugi red sjedala pomakne najviše moguće unaprijed, u trećem redu gotovo je nemoguće sjediti, osim ako ste dijete od tri godine ili volite biti gnječeni.
Prtljažnik?
Kada je treći red sjedala spušten, uživat ćete u 700 litara prtljažnog prostora. Kada su sjedala u pogonu, mogli bi ugurati torbu ili dvije iza njih, ali je podnica jako visoka i nagnuta prema van.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija veličine 6.5’’ koristi se pomoću touchscreena i korektnih je grafika. S lijeve i desne strane ekrana nalaze se kotačići za pojačavanje glazbe i biranje stanica te prečaci za menije. Ako baš jako patite za većom multimedijom od 8’’, imajte na umu da ona umjesto kotačića ima gumbe za pojačavanje i stišavanje, a svi znamo koliko je to iritantno rješenje kada brzo želite stišati omiljenog iritantnog radijskog voditelja.
Usporedba s konkurencijom?
Konkurencija sličnog godišta uglavnom nudi puno zanimljivije i veće ekrane s više funkcionalnosti, čak i kada uzmemo u obzir facelift Tiguana koji se pojavio nedugo nakon što je primjerak na testu proizveden.
Kako se mogu povezati?
Ako poželite koristiti Apple CarPlay ili AndroidAuto, suočit ćete se s porukom “Možete aktivirati funkciju pomoću za aktiviranje, obratite se svom trgovcu”. Dobro znate da to znači novi trošak za vas, stoga vam preostaje dobri stari Bluetooth.
(Ne)obična instrument tabla?
Dosadna i pomalo beživotna VW digitalna instrument tabla kod koje ćete se dosta namučiti da dođete do traženih menija i prikaza.
TEHNIČKI PREGLED
Motor, mjenjač, pogon?
2.0 TDI motor sa 190 KS i DSG mjenjačem najbolja je solucija za ovaj auto i ne treba vam zaista ništa više od toga. Mogli bi se jedino zapitati kako “vuče” dok je u autu sedmero ljudi, ali sudeći po količini mjesta straga to neće biti ni moguće, tako da bez brige. 4Motion pogon osim “normalnih” modova vožnje nudi i Snow, On-road, Off-road i Off-road custom modove vožnje kojima se upravlja pomoću kotačića na slici.
Što nam kaže rezervoar?
58 litara dizelskog goriva popit će, a s obzirom na to da je ovaj automobil namijenjen za prijevoz više ljudi, vjerujemo da će prosječna potrošnja biti oko 8 litara.
DOJAVE IZA VOLANA
Situacija za volanom kod Tiguana Allspace nije nam bila uvelike različita u odnosu na ostale SUV-ove sličnih dimenzija. U vožnji se osjeća da je dimenzijama malo veći od običnog, ali ne do razine da ćete imati dojam da ste u za klasu većem automobilu poput Touarega. Motor sa 190 KS i 4Motion pogonom je zaista i više nego dovoljan i nema nikakve potrebe da se dodatno rastežete prema jačem s 240.
Glavno pitanje kod Allspace-a je ima li on smisla u odnosu na običan Tiguan. Mi smatramo da nema zato što je treći red sjedala gotovo pa neupotrebljiv i više je tu radi forme nego stvarne praktičnosti, a to podupire i činjenica da ih nismo vidjeli previše na cesti. S druge strane, ako vam je sedam sjedala presudan faktor, slični automobili unutar grupacije poput Škode Kodiaq ili Seat Tarraca nude više prostora i ako se nas pita, bolje izgledaju.
Zaključno, ako podupirete pronatalitetne politike imamo samo riječi hvale za vas, ali po pitanju automobila postoje i bolje opcije od Tiguana Allspace.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi alternative?
Škoda Kodiaq i Seat Tarraco ako želite ostati na istoj platformi, a osim tog tu su i Kia Sorento, Hyundai SantaFe, Peugeot 5008 i Mercedes-Benz GLB.
Koliko košta?
Ovaj tri godine star Tiguan koštat će vas 35.500 EUR.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…