Prostrana Škoda Kodiaq

Hrpa praktičnih kubika.

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Danas je s nama facelift verzija prve generacije Škode Kodiaq Premium 4x4 2.0 TDi iz 2022. godine. Kodiaq je jedan od najracionalnijih načina da vi i vaših troje klinaca budete zadovoljni s obiteljskim prijevoznim sredstvom.

Koje je boje i veličine?

Boja je pomalo dosadna, naziva Brilliant srebrna metalik, jedna od ukupno devet boja dostupnih za Kodiaqa. Odaberite koju god drugu želite, ali nama za ljubav preskočite Energy Plavu. Duljina je 4,7 metara što je u skladu s konkurencijom poput Peugeota 5008 i Seat Tarraca.

Kakva su svjetla?

Svjetla su kompletno u LED Matrix tehnologiji - već dovoljno puta smo pričali o njima, a ako ste fanatik za svjetla i zanima vas više - klik na link.

Kakvi su kotači?

U pitanju su 18’’ kotači što je najmanja dostupna veličina za Kodiaqa. Možete se eventualno protegnuti do 19’’, ali 20’’ kotače ostavite Kodiaqu RS i drugim SUV-ovima gdje je izgled prioritet.

Hvata li poglede?

Uhvatit će pogled klinaca koji izlaze s treninga i znaju da moraju tražiti mamu ili tatu u velikom autu. S obzirom na blago rečeno ne toliko lijepu stražnjicu Kodiaqa, Seat Tarraco dobiva puno više bodova za dizajn.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Trokraki volan s perforiranom kožom i odrezanim dnom jedino je što u ovom automobilu malo ‘baca’ na sportsko. Na stupu volana se nalazi još jedna stvar karakteristična za novije Škode. Keyless GO sustav pozicioniran točno na poziciji gdje se prije nalazio utor za ključ. Sjedala su u kombinaciji kože i Alkantare, električno podesiva s lumbalnom potporom, masažom i dvije memorije za vozača. Ručica mjenjača je predimenzionirana, podsjeća vas da ste se odlučili za 4x4 verziju i strpljivo čeka da ju zamijeni polugica u novijoj generaciji. Moramo pohvaliti i ‘kožu’ s prošavom na upravljačkoj ploči, nismo to očekivali te nas je ugodno iznenadilo.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Ovo je inače pitanje gdje nemamo puno toga za napisati, no Škoda being Škoda... Pored uobičajenih pretinaca na koje smo navikli, u centralnom naslonu nalazi se mali “dodatak” kojem je moguće odabrati stranu - s jedne strane je mjesto za mobitel, a s druge strane se nalaze utori za kovanice, kartice, pepeljaru i ključ od auta. U krovu se nalazi polica za naočale, lijevo od volana je još jedna mala polica, a iznad pretinca za rukavice gdje se inače samo nalazi lijepa lajsna je kod Kodiaqa još jedan veliki pretinac. Naš Kodiaq je imao i mali koš za smeće koji možete staviti u pretinac u vratima.

Što ima zanimljivo od opreme?

Od korisne funkcionalne opreme ima sve što vam treba - adaptivni tempomat, prednje i stražnje parking senzore s kamerom te sigurnosne sustave poput držanja u traci, upozorenja za nalet na prepreku i praćenje mrtvog kuta. Od dodatne, manje potrebne opreme, tu su ambijentalno osvjetljenje, drive select, Keyless Entry i GO te DAB radio. Naravno, nama je najzanimljiviji Simply Clever paket - sitnice poput kišobrana u vratima, lijevka za tekućinu za stakla i strugalice za led pored poklopca rezervoara kojih se netko genijalno sjetio.

Prtljažnik?

Prtljažnik je veličine enormnih 650L te se pored činjenice da ima dovoljno prostora da praktički možete živjeti u njemu, nalazi još par zanimljivih detalja specifičnih za Škodu. S lijeve i desne strane su kukice za koje možete pričvrstiti vrećice da ne plešu po gepeku, dostupni su razdjelnici na čičak s kojima možete fiksirati stvari koje vozite, a u gepeku se nalazi još jedna mala polica na povišenom, za sve što ne stane ispod podnice.

Situacija na stražnjoj klupi?

Malo je automobila kod kojih smo se susreli s ovakvom količinom prostora. Sjedala se mogu pomicati naprijed-nazad te čak i ako ih pomaknete maksimalno prema naprijed, i dalje ima dovoljno prostora za prosječnu osobu. U normalnoj poziciji, možete prekrižiti noge, čučnuti ispred sjedala, otvoriti šator, instalirati veš mašinu i druge slične stvari koje radite u automobilu. Također, ovaj auto je opremljen sklopivim stolićima iz kojih se izvlače držači za čaše, a dodatna dva držača nalaze se u naslonu za ruku. Samo da napomenemo, dostupna je verzija i sa sedam sjedala.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Radi se o manjem, “Amundsen” sustavu od 8’’. Sve na njemu funkcionira kako treba, ali se vidi da ga godine lagano gaze. Columbus sustav dostupan je uz nadoplatu te ima veći ekran koji je u skladu s današnjom konkurencijom. S velikom manom. Umjesto kotačića za pojačavanje i stišavanje radija koristi touchscreen tipke zbog kojih je dizajnerima mjesto u paklu.

Usporedba s konkurencijom?

Peugeot 5008 ima veći ekran, ali sporiji i manje intuitivan, Seat Tarraco ima vrlo sličnu multimediju koju smo probali u Cupri Formentor te nemamo preveliku zamjerku. Kiu Sorento nismo probali, ali mislimo da bi ona mogla imati bolje rješenje od ovog koje se nalazi u Kodiaqu.

Kako se mogu povezati?

Naprijed su dva USB-C priključka pored kojih je bežični punjač za mobitel, a straga se ispod klime nalaze još jedan USB-C, upaljač i “kućna” utičnica od 230V. Ako vam se netko žali na premalo priključaka, ima ozbiljan problem s upotrebom uređaja. Apple CarPlay, AndroidAuto, Bluetooth i MirrorLink (Koristi li to itko, zna li se šta?) su naravno također tu.

(Ne)obična instrument tabla?

Konfigurabilna digitalna instrument tabla s lijepim grafikama.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Najjači dizelski motor u Kodiaq-ovoj i generalno, Škodinoj ponudi - 2.0 TDI motor s okruglih 200 KS i duplo više okretnog momenta.

Što mijenja brzine?

DSG sa 7 brzina.

Koliko troši?

Ovisi o vašim relacijama - ako većinu vremena ‘obavljate’ stvari po gradu, potrošnja će se kretati između 8 i 9 litara. Ako ste pak većinom na autocesti i otvorenoj cesti, čuli smo prosjeke i od 6 litara s ovim motorom.

Koliko goriva stane u njega?

Korektnih 58 litara.

Pogon je na…?

Sve kotače - motor s 200 KS dostupan je isključivo s tim pogonom.

DOJAVE IZA VOLANA

Prije nego što krenemo, htjeli bi naglasiti - ne smatramo da je Škoda Kodiaq osobito lijep automobil. Izgleda visoko i nezgrapno, a straga nam izgleda i malo tupo... S druge strane, Kodiaq je točno onakav automobil kakav je tržište tražilo te to pokazuje i situacija na cesti - mala je šansa da ujutro na putu do posla nećete vidjeti barem jednog. Navedeno sigurno nije zato što je jeftin već zato što je vrijednost za novac vrlo vrlo dobra.

Kako se Kodiaq vozi? Kodiaq se vozi baš onako kako bi i trebao. Pozicija sjedenja je vrlo visoka, vrlo je pregledan te pogotovo u ovoj konfiguraciji ima i više nego dovoljno snage za sve situacije u kojima bi se mogao naći. Međutim, najveća prednost Kodiaqa je činjenica da je onaj tko ga je smišljao jako dobro poznavao svoju publiku. Unutra se nalazi more priključaka da ničiji uređaj ne ostane prazan te toliko pretinaca da ćete naći mjesto i za ugurati onaj luftić za koji znate da vam ne treba na moru, ali klinci žele da ga uzmete.

Hoćete li se okretati prema njemu i gledati ga kako je lijep nakon što se parkirate? Vjerojatno nećete. Hoćete li mirno spavati prije puta znajući da vaši ukućani ne mogu naći toliko nepotrebnih gluposti za putovanje koliko vi možete naći pretinaca i mjesta za smjestiti iste? Sigurno hoćete.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi alternative?

Alternative su Seat Tarraco, Ford S-Max, Peugeot 5008 ili Volkswagen Tiguan. Ako se želite protegnuti do premiuma, ali ne želite se baš odreći organa koji vam nisu neophodni, alternativa je i Mercedes-Benz GLB.

Koliko košta?

Uz današnje cijene automobila, ovakav Kodiaq koštat će vas 50.000 €.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…


PISALI SMO I O…

Previous
Previous

Veseli Volkswagen Polo

Next
Next

Atipičan Fiat Tipo