Stereotipan BMW X4 M40d
Ne Ante, nije X6!
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Manja verzija BMW-ovog SAV-a* koja je nastala iz njihovog najomraženijeg vozila, BMW-a X6. Druga generacija BMW-a X4 u najjačoj dizelskoj, M40d xDrive varijanti iz 2018. godine.
Koje je boje i veličine?
Veličine je 4,73 metara čime u centimetar kopira Mercedes-Benz GLC Coupe pa vam Ante s Mercedesom neće moći reći da ima većega. Boja je “Glacier-Silber” metalik koja, iako nam se sviđa, sakriva mat sive M-Performance dodatke poput bubrega, retrovizora i slično koji bi se bolje isticali na tamnoplavoj ili crvenoj. Ovako ćete sami morati drugima govoriti da ovo nije običan X4.
Kakva su svjetla?
U pitanju je BMW Adaptive Light koji odlično prepoznaje znakove i nadolazeći promet, jedina mana im je kada ih treba slikati pa nam na kameri farovi uporno trepere. Testirali smo blicanje i smatramo da ćete zadovoljno micati smrtnike iz preticajne trake.
Kakvi su kotači?
BMW Style 718 veličine 21’’ s 5 dvobojnih krakova u kombinaciji svijetlo i tamnosive. Stražnji kotači su tri centimetra širi od prednjih (275/35R21 vs 245/35R21) kako bi bolje držali cestu prilikom nepreglednih pretjecanja.
Hvata li poglede?
Svi se dive njegovoj ružnoći, a samo neki znaju koliko je ova generacija ljepša od prethodne. Ako mislite da će ljudi razlikovati M40d u odnosu na “običan” 20d, razočarat ćete se.
*ako ste se, kao i svi normalni ljudi pitali što je SAV, u pitanju je Sports Activity Vehicle, način kako bi se manje praktičan SUV razlikovao od praktičnijeg SUV-a (Sports Utility Vehicle-a).
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Sjedala su napravljena od smeđe “Merino Tartufo” kože koja zvuči jako skupo te su grijana i električno podesiva s lumbalnom potporom, također na dugmiće. Stražnja sjedala su također grijana da kikači ne prigovaraju kad idete na skijanje. Volan je grijan i uobičajeno mekan, a iza njega se nalaze papučice kako bi ručno mogli mijenjati brzine. Ručica mjenjača je već viđena u drugim BMW modelima i pitanje je trenutka kada će ju promijeniti za polugicu.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Lijevo od volana nalazi se zatvoreni pretinac dovoljan za spremiti odokativno par tisuća eura, a ispod centralne konzole je bežični punjač za mobitel iz kojeg će vrlo lako izletjeti mobitel ako jače stisnete gas(a stiskat ćete ga). Dva cupholdera za putnike sprijeda nalaze se ispred mjenjača, dva za putnike straga u naslonu za ruke, a peti putnik se tako i tako neće voziti u ovom automobilu. Svi ostali pretinci su uobičajeni.
Što ima zanimljivo od opreme?
Ima sve što bi trebao imati, ali ništa zbog čega bi vam ispala vilica. Harman Kardon ozvučenje melem je za naše uši, adaptivni tempomat dopustit će vam da se malo opustite na autocesti, a head-up display pobrinut će se da ne morate spuštati glavu prema cajgerima. Osim ako nosite polarizirane sunčane naočale. Također, ovaj auto ima šiber, ambijentalno osvjetljenje, trozonsku automatsku klimu i svu silu sigurnosnih sistema koji paze da ne napravite glupost dok prebacujete pjesmu sa Saše Matića na Acu Lukasa.
Situacija na stražnjoj klupi?
Skučena. Ovdje ćete najviše uočiti razliku u odnosu na X3. Prostor za noge je korektan, ali je vrlo mračno i prostor za glavu je iznimno ograničen pa se nadamo da imate niske klince koji se ne boje mraka.
Prtljažnik?
Ispod prtljažnika nalazi se dupli pod u koji možete smjestiti police iz prtljažnika, a obujmom broji 525 litara. X3 nudi 30 litara prostora više, međutim, ako ste kupac X4, to vas ne zanima.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Ekran veličine 10.3’’ nalazi se na vrhu centralne konzole i koristi se najboljim rješenjem - kombinacijom touchscreena i kotačića na centralnoj konzoli. Vjerujte nam, kotačić ćete koristiti 90% vremena. Grafike su vrlo jasne, responzivnost je uobičajeno dobra, ali nažalost ako krenete mahati mogli bi jedino udariti suvozača - ovaj auto nije imao upravljanje multimedijom gestikulacijama, točnije mahanjem. Kontrole klimatizacije su fizičke što će, po uzoru na ostale BMW modele, vrlo vjerojatno otići na vječna lovišta na novoj generaciji X4.
Zanimljivosti?
Iako više nije revolucionarna stavka opreme te smo ju vidjeli u dosta automobila, 360 kamere na kojima se možete “igrati” s autom i gledati ga iz svakog kuta su nam i dalje zanimljive. Pogotovo što rade još i nakon što krenete pa vidite svoj auto koji se kreće kao u igrici. Naravno, spriječit će i koje popravljanje felgi s vremena na vrijeme.
Kako se mogu povezati?
Ovaj X4 izašao je iz tvornice u doba kada BMW još nije bio blagonaklon prema korisnicima Android mobitela. Bluetooth i Apple CarPlay su dostupni, ali AndroidAuto nije. Naravno, sva ta tehnologija vam nije ni potrebna jer se u BMW-u nikada ne priča putem Bluetootha, već s mobitelom na uhu.
(Ne)obična instrument tabla?
Digitalna instrument tabla ukomponirana u “analogni” okvir kojoj, s obzirom na starost automobila, fali konfigurabilnosti u odnosu na konkurente.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
BMW-ov dizelski B57 redni šestak s jednim turbopunjačem, 326 konjskih snaga i 680 Nm okretnog momenta. Više o motoru u dojavama.
Što mijenja brzine?
Steptronic automatski mjenjač s 8 brzina koji svoj posao odrađuje zaista odlično.
Koliko goriva stane u njega?
10 puta manje nego količina okretnog momenta koji ovaj automobil posjeduje - 68 litara.
Koliko troši?
Ako s ovim motorom kilometražu radite većinom na autocesti ili otvorenoj cesti, prosječna potrošnja zadržat će se u visokim jednoznamenkastim brojkama.
Pogon je na…?
sve kotače, ali ako pravovremeno stisnete papučicu gasa i uposlite sav dostupan okretni moment, mogli bi na tren pomisliti da je stražnji pogon u pitanju.
DOJAVE IZA VOLANA
Kakav je BMW X4? Činjenica je da je ovaj automobil naslijedio stereotipe od svog starijeg brata kojih će se teško riješiti. Činjenica je, također, da je ova generacija BMW-a X4 puno ljepša od prethodne i čak bi se usudili reći da dobro izgleda, koliko god nas mogli mrziti zbog toga. No, s druge strane, BMW X3 je praktičniji, pregledniji i jeftiniji te ne postoji racionalan razlog za izabrati X4 pored njega, ali ovakvi automobili se ne kupuju racionalno.
Najveća mana koju smo primijetili je loša preglednost straga te je stražnji prozor praktički beskoristan. Moramo pak napomenuti da nas je ugodno iznenadila udobnost te je čak u ovoj M-Performance verziji s 21’’ kotačima, neovisno o modu vožnje, X4 M40d bio vrlo udoban. Također, pozicija sjedenja je vrlo dobra jer se osjećate kao da ste u velikom automobilu, ali nemate strah da ćete zakačiti svaki rinzol pored ceste jer ne možete percipirati veličinu automobila.
Sad dolazimo do pitanja koje nas je najviše interesiralo - 40d motor bio je zadnja kockica koja nam je falila da probamo sve BMW-ove dizelske šestake novijeg doba. Vozili smo 530d i M550d u BMW-u serije 5 i 40d nam je jedini koji je falio. Što smo zaključili? Ne treba vam ništa više od 30d motora. Zaista. Okretni moment u 550d je monstruozan, ali pretjeran, a 40d nudi tek 30Nm iznad 30d (680Nm vs 650Nm) koji teško opravdavaju razliku u cijeni. Naravno, ne treba vam vjerojatno ni 30d pored 20d, ali da tako razmišljamo ne bi ni pisali o autima.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi alternative?
Direktni konkurenti ovom automobilu su jedino Mercedes-Benz GLC Coupe 400d i odnedavno, Audi SQ5 Sportback.
Koliko košta?
Ovaj BMW X4 40d koštat će vas 59.700 EUR.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…