Extra FM ili Banovina, samo neka dobro zvuči.

Audiosustavi u automobilima

Neovisno o tome volite li komercijalnu muziku na EXTRA FM-u, pravu narodnu na Banovini ili Mozartove simfonije preko AUX-a, želite da ta muzika dobro zvuči. U nastavku ćemo proći audio sustave koje različiti proizvođači nude, koliko to košta i što oni zapravo sadrže. Neki se ponavljaju više puta zato što nerijetko jedan brend koristi više proizvođača audiosustava, ovisno o modelu.

BOSE - bolje je pitanje tko ih ne koristi

BOSE ozvučenje primarno smo asocirali uz Audi te nas je iznenadio broj proizvođača koji ga zapravo ugrađuje u svoja vozila. To su Cadillac, Fiat, Chevrolet, GMC, Honda, Hyundai, Infiniti, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan i Porsche. Neki od automobila u kojima smo ih mi susreli su Mazda CX-5, Infiniti FX30d i Porsche Taycan Turbo S. U Mazdi je bilo 10 zvučnika, a u Taycanu 14.

Bowers & Wilkins - Volvo, Maserati, BMW

Bowers & Wilkins najjači je audio sustav koji možete dobiti kod Volvo modela i ugrađuje se samo u ‘60’ i ‘90’ modele. Što još nudi Volvo, pročitati ćete u nastavku. Ako sjednete u Volvo opremljen Bowers & Wilkins sustavom, teško ćete ga promašiti jer se jedan okrugli zvučnik nalazi točno na sredini centralne konzole, a snage je 1400 W kroz 14 zvučnika. Kod Maseratija su to ipak trebali pojačati pa njihovi modeli sadrže 15 ili 17 zvučnika, ovisno o modelu. Nadamo se da je ozvučenje bolje od ostatka multimedije.

Bang & Olufsen - Audi, Aston Martin, BMW

Bang & Olufsen zna da ljudima osim zvuka moraju dati i nešto dodatno s obzirom na cijenu njihovih sustava. Zato se u Audiju zvučnici dižu kao gljive (uskoro jedan takav na testu), a u BMW-u se podižu i pozdravljaju vas kada upalite automobil. “Običan” Bang & Olufsen sa 17 zvučnika u Audiju A8 košta 11 tisuća kuna, dok napredni Sound System s 23 zvučnika, 3D zvukom i pojačalom snage skoro 2000 Watta košta sitno ispod 60.000 KN… Aston Martin ima sličan sustav kao Audi, ali nadoplata za dobro ozvučenje u Aston Martin-u je kao gledanje erotskih filmova u javnoj kući…

Burmester - Porsche i Mercedes-Benz

Poznat po sjajnim kromiranim poklopcima u kojima uživaju vlasnici Mercedesa ili Porschea, naravno uz nadoplatu. U Carreri ćete u Burmester High-End ozvučenju s 13 zvučnika ukupne snage 855 Watta moći uživati ako se pozdravite s 37.700 HRK. U slučaju Mercedes S-klase, postoje dvije opcije - “običan” Burmester za sitno ispod 12.000 HRK kao i Burmester 3D Surround Audio s 15 zvučnika za više od 64 tisuće kuna, slično kao i dobar rabljeni gradski automobil.

Harman Kardon - Alfa Romeo, Volvo, Dodge, BMW, Volkswagen

U slučaju Volva, Harman Kardon slabiji je paket ozvučenja od već spomenutog Bowers & Wilkinsa i ugrađuje se u sve ostale modele osim 60 i 90. Osim Volva, Harman Kardon ugrađuje se u većinu Volkswagenovih modela i ovisno o modelu, 9 zvučnika snage 480W košta 5.700 HRK u Golfu, a 11 zvučnika snage 700W košta 10.670 HRK. Alfa Romeo ne priča puno o svom audiosustavu, Dodge je u Europi praktički nepoznanica, a za BMW ni sami ne možemo zaključiti u koje automobile ide Harman, a u koje B&O.

Meridian - Jaguar, Land Rover, Range Rover i Rivian

Jeste li uopće očekivali da će Jaguar ili Range Rover koristiti audio sustav koji nije iz Ujedinjenog Kraljevstva? Meridian nudi tri razine sustava ozvučenja, a “Signature Sound System” s 26 zvučnika najjači je u ponudi.

Dynaudio - Volkswagen

Dynaudio je dugo bio opcija koju smo povezivali isključivo uz Volkswagen, ali ga je zamijenio Harman Kardon. Dynaudio je sada rezerviran samo za Touarega kod kojeg za 14 tisuća kuna dobijete 13 zvučnika snage 730W. Kada usporedimo sa sustavima u Mercedesu i Audiju, čini se da je to zanemariva cifra…

BeatsAudio - VW, Seat

Beats Audio sustav primarno se ugrađuje se u Volkswagenove i Seatove modele, uz poneke iznimke poput Abartha . Većinom se ugrađuje u manje automobile poput VW Up-a, VW Pola i sl. zbog slabije snage od 300 W, a u Volkswagen Polu BeatsAudio sa 6 zvučnika košta 500-injak €.

Ove sigurno niste znali…

U nastavku su navedeni audiosustavi s kojima se ne susrećemo svakodnevno. Mark Levinson ugrađuje se u Lexusove modele. Bentley, naravno, nije smio izabrati audio sustav proizveden izvan UK-a stoga se u njihove automobile ugrađuje Naim sustav za kojeg, naravno, kažu da je najbolji. Rolls Royce nije uspio naći proizvođača ozvučenja koji će biti dovoljno jako ime za njih pa su odlučili sami kreirati svoj sustav za novog Phantoma. S obzirom na to da se u Phantomu nalazi 130 kg zvučne izolacije, audio sustav i ne mora biti toliko dobar.

Peugeot ugrađuje Focal sustav, Lexicon ugrađuju Kia i Genesis modeli, a koristila ga je i prošla generacija Rolls Royce Phantoma. Lincoln jedini koristi Revel, Cadillac koristi AKG koji u nekim modelima ima čak 36 zvučnika, a Acura koristi Panasonic.

Ako mislite da su AKG, Lexicon, Revel i Mark Levinson neki marginalni proizvođači audiosustava, svi navedeni u vlasništvu su Harman-a tako da možemo zaključiti da je Harman tata muzike.

Zvučnici su zapravo jako bitan komad opreme, a investiranje u zvučnike isplati se dugoročno. Čuješ lanac, udaranje amortizera, radilicu ili bilo što slično, pojačas i voila, ne čuješ više ništa, sve je popravljeno.

Previous
Previous

Svemirski Nissan Juke.

Next
Next

Lagana, racionalna i optimizirana Fiat Panda Cross.