Auto-moto novinari na aparatima

BMW XM

XM Concept predstavljen je krajem prošle godine, dok je unazad nekoliko dana službeno predstavljena i javno dostupna inačica najglomaznijeg i najmoćnijeg automobila koji je BMW proizveo. XM u najjačoj konfiguraciji donosi tik ispod 750 hibridnih konjskih snaga koje dolaze iz kombinacije 4.4 litrenog V8 benzinca i elektromotora. Osnovni XM dolazi s kombiniranom snagom od 644KS.

Odmah po predstavljanju svi imalo relevantniji inozemni portali koji zaista stvaraju svoj sadržaj, a ne prepisuju ga, krenuli su bacati drvlje i kamenje po najnovijem M modelu.

Ljudi koji rade kao auto-moto novinari, ili kao suradnici na portalima koji se bave automobilima vrlo su često ljubitelji automobila te su upoznati s modelima, motorima i povijesti brendova. Kroz godine i iskustvo dođe do toga da se automobili krenu gledati iz perspektive koja je nametnuta od konkurencije ili pak unutar same ‘redakcije’. Upravo to jedan je od razloga zašto je došlo do stvaranja ‘sportskih’ inačica praktički svakog automobila na tržištu, da se zadovolje potpuno bizarni i besmisleni testovi koje auto moto novinari izvode.

Niste auto-moto novinar ako niste posvetili barem 3 - 5 negativnih superlativa prema XM-u i 1 - 2 uvredljiva pojma prema dizajnerima u BMW-u.

Što mi mislimo o toj hrpi plastike i metala? Toliko je nakaradan da je prekrasan. Ukratko.

Zaslijepljeni bizarnošću svega oko XM-a došlo je do toga da je jako teško shvatiti bit i ideju koja je stajala iza ovog vjerujemo vrlo zahtjevnog projekta. Auto entuzijaste na stranu, ovo je automobil koji će se prodavati bez ikakvog problema i YouTube će biti preplavljen videima koji prolaze kroz svaki detalj.

Iz te perspektive ovaj automobil je apsolutan pogodak. Količina publiciteta koji je BMW dobio neusporediva je s bilo čime drugim i možemo sa sigurnošću reći da će biti ljudi koje će sanjanje o XM-u motivirati da kupe ‘trojku’ ili ‘peticu’.

Nadalje, ‘trend ružnog’, sjetite se samo kakve vam je sve modele tenisica slala djevojka/žena u zadnjih par godina. Sigurni smo da je bilo modela nad kojim ste se zgražali. Ako se niste zgražali, onda vrlo slične imate na nogama. Jedan od nama omiljenih primjera trendova ružnog su Chihuahua-e, ili ti čivava i Kineski kukmasti pas, ružni da ružniji ne mogu biti, ali ljudi ih smatraju privlačnim i spremni su platiti velike novce za navedene. Tako će biti i s XM-om. Osoba koja šeće Kineskog kukmastog privući će pozornost, jednako kao što će i XM. Upravo to je i cilj, istaknuti se. Svi susjedi iz kvarta su se natrpali X7icama, Range Roverima i Cayenneovima, a niti jedan od njih nije pojava kao što će biti XM.

Enthusiast fact: Primijetite na slici stražnjeg dijela automobila da nema značke na poklopcu prtljažnika, već su dvije na udubini na stražnjem staklu, kao što je slavni M1 imao na bokovima. Ako se ne varamo, izuzev Nazca-e, M1 jedini je BMW koji nije imao značku po sredini. Do XM-a.

Cjenovno, XM je pozicioniran tako da uzdrma najjaču konkurenciju. Nekakvih 185.000 USD, što je direktno u sferi Bentayge, Range Rovera Autobiography, Cayennea Turbo, DBX-a i drugih. BMW je u apsolutnoj prednosti što se snage tiče, sa 750 kombiniranih jači je od svih navedenih konkurenata. Upravo ta snaga nas dovodi do činjenice da je u današnje vrijeme snaga bitnija od izgleda. Pogotovo na američkom tržištu koje je izgledno jedno od glavnih fokusa za XM.

Zanimljivo je napomenuti da se u skorije vrijeme očekuje i povratak 3.0 CSL modela, te nam se čini da bi ovo mogao biti početak samostalnog nastupanja M divizije kada je riječ o izradi automobila od početka do kraja.

Dobro, sada kada smo spomenuli sve što mislimo o novom BMW-u, zašto ga niti jedan auto-moto medij nije pohvalio?

Vrlo jednostavno, zbog tradicije.

BMW je davne 1978. godine u ponudi imao model koji se zove M1. M1 prvi je i jedini samostalni ‘M’ automobil do 2022. godine i stupanja na XM-a na scenu. Vjerujemo da je i vama samima jasno da M1 i XM nemaju baš puno toga zajedničkog te se u skladu s time, veliki broj BMW ‘purista’ s punim pravom osjeća izdano i prevareno. Međutim, zaboravili su na najvažniju stvar, a to je novac. Istinski zaljubljenici nisu oni od kojih brendovi žive te je XM je interpretacija povijesti na moderan način, a opće prihvaćanje takve interpretacije traži vremena.

I za kraj jedna fantastična slika svjetlećih bubrega čije su letvice postale horizontalne, za razliku od uobičajenih M modela.

Previous
Previous

Mazda CX-60 u kojoj ste “Gazda”.

Next
Next

Svemirski Nissan Juke.