Svakodnevni ruski rulet

Automobili s najmanje NCAP zvjezdica (2017. - 2021.)

Iako su automobili od osnutka Euro NCAP-a 1997. godine uvelike napredovali, i dalje postoje pojedini modeli u kojima vam zaista ne želimo da se nađete u slučaju sudara. U nastavku ćemo proći pet automobila s najmanje Euro NCAP zvjezdica i njihov rezultat u proteklih pet godina, izuzimajući 2022. koja je još uvijek u tijeku pa nemamo potpune informacije. Kako ne bi sve bilo tako crno, spomenut ćemo koji je automobil te godine ostvario najbolji ukupan rezultat.

Prema Euro NCAP-u, testiranje se provodi u šest scenarija s različitim kutevima udara, a na ljestvici od 1 do 100% evaluira se sljedeće - zaštita odraslih osoba (Adult Occupant), zaštita djece (Child Occupant), zaštita pješaka (Pedestrian) i sigurnosni sistemi (Safety Assist).

2021. godina

2021. godine u Renault grupi definitivno nisu slavili, s obzirom na to da od prvih 5 mjesta s najlošijim rezultatom na Euro NCAP testu, Renault i Dacia uspjeli su popuniti… svih pet. Renault ZOE uvjerljivo je bio najgori na testu s 0 osvojenih zvjezdica. Tome sigurno pridonosi činjenica da facelift ZOE nema bočni airbag što je kriminalna odluka u današnje vrijeme. Usporedbe radi, pre-facelift ZOE koji smo vozili iz 2012. godine osvojio je četiri zvjezdice. Slijede Dacia Spring, Jogger i Logan s jednom zvjezdicom, a Sandero Stepway uspio je dogovoriti dvije zvjezdice. Najsigurniji auto 2021. godine bio je Subaru Outback.

2020. godina

Možemo reći da je 2020. godina bila prilično uspješna jer je bilo malo testiranih modela i malo loših ocjena. Od testiranih 13 modela samo Samo Hyundai i10 (3) i Honda-e (4) nisu dobili 5 zvjezdica. Najbolju ocjenu imao je Volkswagen ID.3.

2019. godina

Najgori je bio Aiways U5 s tri zvjezdice, a slijede ga Škoda Citigo, Seat Mii i VW Up! koji su svaki također osvojili tri zvjezdice što je prilično logično jer je u pitanju isti automobil. Peto mjesto odozada zauzeo je Jeep Renegade, a najsigurniji automobil 2019. godine bio je Mercedes-Benz CLA. Aiways je kineski proizvođač strujića, a u nastavku ide slika jer ni mi nismo znali o čemu je riječ.

2018. godina

Uvjerljivo najgori rezultat 2018. godine dobila je Fiat Panda s 0 zvjezdica jer je praktički jedina “sigurnosna” oprema koju posjeduje upozorenje za pojas. Za zaštitu djece Panda je dobila najlošiji rezultat ikad sa samo 16%. Jednu zvjezdicu dobio je Jeep Wrangler, Suzuki Jimny dobio je tri zvjezdice, a Opel Combo i Citroen Berlingo imali su isti rezultat u svim kategorijama s četiri zvjezdice jer je, opet, u pitanju isti automobil. Najbolja je bila Mercedes A-klasa.

2017. godina

I 2017. godine Fiat je imao svog konja za trku na ovoj neslavnoj ljestvici jer je Punto dobio 0 zvjezdica što je vjerojatno bio jasan indikator da je nakon 13 godina vrijeme da ga pošalju u penziju. Najveći problem je što nije imao nikakve nove sigurnosne sustave koji se ugrađuju stoga je u toj kategoriji dobio okruglih 0%. Ford Mustang dobio je dvije zvjezdice, a Fiat 500, DS3 i Opel Karl dobili su tri zvjezdice. Očekivano, najbolji je bio Volvo XC60 s rezultatom od 98% za zaštitu odraslih putnika.

Fiat Punto

Što se iz ovog može zaključiti? Iako je teško jednoglasno zaključivati nešto na temelju ovih podataka, primjeri poput Renaulta ZOE i Dacie Spring pokazuju da se možda elektrifikacija gura nauštrb drugih stvari koje su po nama, puno bitnije. Nadalje, iako Dacia nudi odličnu vrijednost za novac, prošlogodišnji testovi pokazuju da to ipak dolazi sa svojom cijenom.

Također, Fiat Panda i Fiat Punto dobili su jako loše rezultate na kraju životnog ciklusa njihovih modela što govori da automobili s vremenom, dok ne dođe noviji model, gube korak s vremenom i novim trendovima u sigurnosnim sistemima koje ovaj sigurnosni test vjerno prati.

Previous
Previous

Iz krajnosti u krajnost u Audiju Q2.

Next
Next

Mazda CX-60 u kojoj ste “Gazda”.