Najbolji način da budete zeleni.
Peugeot 308 Active Business vs GT
Peugeot nas je ove godine odučio počastiti trećom generacijom svog ”Golfa”. Konkurenti su uvijek morali više nuditi kako bi ih netko kupio prije voditelja klase, stoga idemo vidjeti što nam je Peugeot ovaj put ponudio. Za početak, poklonio nam je ovu genijalnu “Olivine zelenu” boju bez nadoplate.
POGLED IZVANA
Koji god paket opreme odabrali Peugeot 308 izgleda odlično. Oba paketa serijski nude full-LED prednje farove, dok GT paket dolazi i s MATRIX funkcionalnostima koja su donedavno bila rezervirana isključivo za premium limuzine. Peugeotove karakteristične kljove također se nalaze u oba paketa, ali su u osnovnom “razbijene” u više LED dioda. Vidljiva razlika očituje se i u prednjoj rešetci koja u GT paketu posjeduje 3D efekt. Lako ćete primijetiti činjenicu da osnovni 308 dolazi na 16” čeličnim naplatcima s ratkapama, dok GT leži na 2” većim kotačima s aluminijskim naplatcima.
Osim vidljivih rozeta za ispušne cijevi i zatamnjenih stakala kod skupljeg, rekli biste da straga obje izgledaju identično. Prevarili biste se jer GT verzija i straga ima 3D osvjetljenje s varijabilnim intenzitetom kako ne bi zasljepljivali vozače koji stoje neposredno iza vas na semaforu. Za one oštrijeg vida, tu je i malo drugačiji branik kod GT-a, zajedno s Peugeot oznakom na boku. Znate da najbolje opremljeni model mora imati nekakvu oznaku na boku kako bi svi znali da ste se isprsili.
POGLED IZNUTRA
Opet ćemo izjaviti da koji god paket opreme odabrali, Peugeot 308 i unutra izgleda odlično. Osnovna oprema je prilično dobra i uključuje dvozonsku automatsku klimu, stražnje parking senzore te pokretanje vozila bez ključa. Za one kojima serijski paket opreme nije dovoljan, GT paket nudi grijani volan, ambijentalno osvjetljenje, kameru za vožnju unatrag, Driver Sport sustav te pregršt sigurnosnih sistema poput nadzora mrtvog kuta, adaptivnog tempomata i nadzora prometa straga.
Kupci GT će također puniti svoj mobitel bežično i ulaziti u svoj 308 s ključem u džepu.
Multimedija u oba paketa opreme čini ekran na dodir veličine 10”. Razlika se očituje u donjem dijelu kao i prisustvu navigacije kod skupljeg, iako i osnovna multimedija nudi DAB+ funkciju.
Očekivano - ručni mjenjač sa šest brzina dobijete serijski. Tko se isprsi za onaj “u Fullu” dobije pretinac i tipke za 8-brzinski automatski mjenjač. Pri vrhu slike možete vidjeti da GT ima i oznaku na volanu.
U osnovnom dobijete samo tkaninu koja je korektna s obzirom na dobro profilirana sjedala, ali zato će u GT-u vaša stražnjica sjediti u ergonomskim sjedalima presvučenim alcantarom.
Peugeot je odlučio reći “au revoir” analognom cockpitu te ga je zamijenio s dvije “razine” digitalnog. U serijskom je osnovni brzinomjer, a u GT-u je prošireni s 3D prikazom. Nadamo se da kod ovog neće biti problem vidjeti podatke na brzinomjeru zbog volana, kao što je slučaj kod drugih Peugeot modela.
TEHNIČKI PREGLED
Razlika u cijeni od osamdesetak tisuća kuna očito nije zbog velike razlike u motorizaciji jer je riječ o gotovo identičnom 1,2 litrenom benzincu s tri cilindra koji u GT verziji daje dvadeset konja više. Dio cjenovne razlike može se opravdati mjenjačem koji je ručni u osnovnom, a automatski u GT-u, ali za ostatak je ipak zaslužna razlika u opremi. Spomenutih dvadeset konja više i automatski mjenjač sigurno čine vožnju ugodnijom, ali u budućnosti se nadamo da će Peugeot ponuditi i jači motor jer je trenutno 130 ks najviše u ponudi (možete birati između benzinca ili dizelaša koji je naravno skuplji). Ako pak želite hybrida koji nažalost nije dostupan na konfiguratoru, onda cijena u GT opremi prelazi i 300.000 kn.
Neovisno o opremi, novi 308 jako je atraktivan hatchback koji se uz prikazanu zelenu boju i malo bolju opremu može jako dobro pozicionirati na tržištu i uzeti dio kolača “svetom” njemačkom trojstvu, a rado bi ga probali i izvan konfiguratora.
Konfigurirajte svog
klikom na…