Da mi je biti morski pas…
BMW E24 serija 6 635CSi
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Nasljednik BMW-a E9 zvanog ‘Batmobile’. Prva generacije šestice s oznakom 635CSi. 6 za broj cilindara, 35 za zapremninu od 3.5 litara i CSi za Coupe Sport Injection. Ovaj primjerak proizveden je u 11. mjesecu 1984 godine što znači da je riječ o facelift modelu s dosta noviteta u odnosu na pre-facelift.
Koliko je prešao?
Od ‘84. vjerojatno pola svijeta. Šalu na stranu, vlasnik nam kaže da je brojka oko 400 tisuća, ali on nije prvi pa ne može biti siguran.
U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?
Boju su stručnjaci iz BMW-a nazvali Bronzbeige-Metallic. 4.75 metara je dugačak i kada to stavimo u modernu perspektivu, dolazimo do zaključka da je šestica samo 4.1 centimetara duža od moderne trojke, no zato je serija 3 čak 10 cm šira. Ovaj primjerak prošao je restauraciju, shodno tome stanje je kao novo.
Kakva su svjetla?
Četiri okrugle lampe sprijeda i dvije pravokutne straga. Jednostavno, a opet funkcionalno i prepoznatljivo.
Kakvi su kotači?
Kultni BBS za BMW. Melem za oči.
Hvata li poglede?
Nekada je hvatao poglede strahopoštovanja, danas ipak samo poštovanja.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Ne želimo pisati hvalospjeve, ali volan i ručica mjenjača su fenomenalni. Volan je odlične veličine kao i nagiba, a ručica mjenjača izvrsno leži u ruci i kratkog je hoda. Ovdje je riječ o M-Tech sjedalima koja izgledaju sportski, ali zapravo su vrlo udobna kao što smo i navikli u “starim” automobilima. Kompletan interijer, iako plastičan, odiše kvalitetom i dobro izgleda, no završna obrada nije na razini Mercedesa sličnih godina.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Ova BMW šestica ne bi se složila s onima koji govore da su Coupe automobili nepraktični. Sve što vam treba biti pri ruci možete odložiti u pepeljaru ispred ručice mjenjača. Sve što želite sakriti, a da vam je pri ruci, odlažete u pretinac u naslonu za ruku na vratima. Isto vrijedi i za suvozača koji ima i pretinac ispred sebe na raspolaganju. Putnici straga stvari stavljaju u pretince iza svojih glava.
Što ima zanimljivo od opreme?
Najzanimljivija oprema koju posjeduje jest grijani retrovizor i brava od vozačkih vrata. Četiri električna prozora su tu i krovni prozor koji morate kurblati. Nijemci vole sve navoditi kao opremu pa se tako se na popisu za ovaj automobil nalazi i obrisana oznaka te držač za kazete koji bi se trebao nalaziti ispred ručice mjenjača. Također, E24 je jedan od prvih BMW-a koji su imali check panel pored volana - slika je u nastavku.
Situacija u prtljažniku?
To pitanje smije postaviti samo policija.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
6 cilindara u redu, 3.5 litara zapremine i 218 konja.
Što mijenja brzine?
Ručni mjenjač kratkog hoda s pet brzina.
Koliko troši?
6 nije sigurno, a bome ni 3 kao ni 5. Vjerojatno je brojka oko 15.
Pogon je na…?
Stražnje kotače kroz diferencijal s 25% zaključavanjem.
ZANIMLJIVOSTI
Što je značio za svoje razdoblje?
Ništa posebno, ali šestica je bila rijetka kombinacija sportskog i luksuznog automobila. Slavu mu je obnovio jedan od najgledanijih filmova s ovih prostora, Južni Vetar.
Može li se voziti svaki dan?
S obzirom na to da je riječ o prilično snažnom i udobnom automobilu u tome vas mogu spriječiti samo ograničeni resursi.
Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?
BMW serija 8 koja s ovim automobilom nažalost dijeli isključivo povijesno nasljeđe.
Koliko je rijedak?
Prve modele koje je u potpunosti proizvodio Karmann u originalnoj naranačastoj, žutoj i zelenoj boji, skoro je nemoguće pronaći.
DOJAVE IZA VOLANA
BMW 635CSi automobil je proizveden prije skoro 40 godina, ali njegove vozačke karakteristike vješto skrivaju te godine. Šestica se vozi iznenađujuće suvremeno, puno sličnije 15-ak godina mlađim konkurentima. 218 konjskih snaga ne zvuči kao ozbiljna brojka po današnjim standardima, ali je i više nego dovoljno za kruzanje po autocesti ili još bolje, uživanje po zavojima u kombinaciji sa stražnjim pogonom. Volan je dobre težine i precizan, koliko god precizan može biti s obzirom na godine. Sve u autu je tvrdo i mehaničko, uključujući i kurblu za otvaranje šibera, ali ništa drugo nismo ni očekivali.
Mjenjač je apsolutni pobjednik i najveće oduševljenje šestice. Kratkog je hoda, brzine se lijepo mijenjaju, ali najveća prednost je što u njemu jednako mogu uživati entuzijasti koji su probali puno automobila, kao i vozači koji nisu imali prilike susresti se s nečim sličnim. Nakon testa, pomislili smo da bi se sa šesticom moglo svakodnevno živjeti u 2021. godini, što bi prije vožnje naivno demantirali.
70ih i 80ih godina prošlog stoljeća BMW je gradio svoju reputaciju kao ultimativni automobil orijentiran zabavi u vožnji, a E24 serija 6 odličan je prikaz uloženog truda koji jasno daje do znanja da su ga dizajnirali ljudi koji zaista uživaju u vožnji.
ZA ENTUZIJASTE
Koliko košta?
Dobar primjerak zlata vrijedi, ali ako kupite loš zamrzit ćete ga.
Kako ga mogu nabaviti?
Strpljivo pretražujte domaće oglasnike ili se odvažite i uvezite ga iz inozemstva.
Mokar san svakog obrtnika
Zastrašujuć Volkswagen Golf R
Karakteristična Honda CR-V
Kompletna BMW serija 3 Touring
Tradicionalan Daimler Double Six
Dizelska Mazda CX-60
Jaguar XF 2.0d R-Sport
Land Rover Range Rover Autobiography 3.0 TDV6
DS DS7 Crossback 130 BlueHDi CHIC
Peugeot 207 1.4i Access
Seat Tarraco 2.0 TDI FR DSG
Zamaskiran Audi A3
Zahvalna Hyundai Kona
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark
Neodlučan Volkswagen Tiguan
Uspješan Porsche Macan
Prevelika Škoda Superb Scout
Zaokružen BMW serije 3
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 4WD
Citroen DS DS4 1.6 HDi
Poželjan Volkswagen T-Roc
Veliki Mercedes-Benz GLE
Veseli Volkswagen Polo
Prostrana Škoda Kodiaq
Prekrasna Alfa Romeo Giulia
Renault Megane Grandtour 1.5 DCi
Stereotipan BMW X4 M40d
Ovako bi izgledao Audi A3 da je Korejac.