Diže vam razinu testosterona.

Land Rover Defender 90 SW

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Land Rover Defender koji se proizvodio od 1983. do 2016. godine bez značajnijih izmjena, a konkretno ovaj primjerak je iz 2007. godine. Upravo iz tog razloga smo ga i stavili u Crno-bijelu vožnju jer iako ga godine ne klasificiraju kao oldtimera, pogledajte ga i sve će vam biti jasno.

Koliko je prešao?

Zaputite se još 5 puta do Dubrovnika i nazad do Zagreba i bit će na 200 tisuća. Usput nam javite kako izgleda vožnja na toj relaciji s Defenderom.

U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?

U odličnom je stanju jer je u potpunosti sređen. Boje je crna da crnija ne može biti, kao da ga vozi zlikovac iz James Bond filma ili njegovi zaštitari. Veličina, tu postaje jako zabavno. Na semaforu smo stajali pored Audija Q8 i gledali mu krov. Kolega Karburator nije ulazio u garažu s njim jer nije siguran može li visinom proći. Djeca pored ceste gledaju u čudu što to prolazi. Shvatili ste, ogroman je i nezgrapan.

Kakva su svjetla?

Okrugla i LED, iako to nije baš originalno.

Kakvi su kotači?

Veliki i crno-bijeli s Kahn Mondial 20’’ felgama, spremni za prijeći preko šumskog puta ili, po potrebi, zgrade.

Hvata li poglede?

Kolegi Karburatoru je slučajna prolaznica prišla kada je parkirao ispred zgrade (jer nije mogao ući u garažu) i raspitivala se o autu s ushićenjem i uz zavidno znanje. To se nikada ne događa.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala nisu originalna, već su “posuđena” iz Mercedesovih modela poput GLA ili A-klase u kombinaciji kože i alcantare koja se pojavljuje i na dashboardu. Volan i ručica mjenjača govore vam u kojem dobu i s kojim ciljem je nastao ovaj automobil. Ručica mjenjača “izlazi” iz poda zbog manjka središnje konzole, vrlo je dugačka i zaista treba muški mijenjati brzine. Zanimljivija ručica se nalazi pored mjenjača, no o tome ubrzo. Volan je predimenzioniran i relativno primitivan, tako da ne računajte na brze ulaske u zavoje i agilnu vožnju s ovom crnom ciglom na cesti.

Gdje mogu pospremiti stvari?

U ogroman pretinac između vozača i suvozača. Pretinca ispred suvozača nema ali je zato tamo puno potrebnija ručka kako suvozač ne bi letio po automobilu. Ispred središnjeg pretinca otvoreno je mjesto za ostaviti mobitel, ključeve ili stvari, ali prava zabava počinje iza u prtljažniku.

Što ima zanimljivo od opreme?

Adaptivni tempomat, MATRIX svjetla, 360 kamere… naravno, šalimo se.

Osim spomenutih sjedala, Defender ima audio sustav sa 6 zvučnika i Focal wooferom, zatamnjena panoramska stakla, klimu, električne podizače stakala i bočne stepenice jer bez njih ulazak u auto postaje izazov.

Najzanimljiviji dio opreme je ručica koja mijenja pogon i po želji, zaključava diferencijal. Dolje desno pozicija je za normalnu, svakodnevnu vožnju. Kada se ručica pomakne prema naprijed, ulazi se u ‘Low Range’ mode koji vam olakšava vožnju po zahtjevnim terenima. Ako vam treba ozbiljna oprema za offroad, pomicanjem ručice lijevo zaključava se diferencijal koji će vas izvući iz najtežih situacija. Ako vas zanima više, javite nam se mailom.

Situacija u prtljažniku?

Kako je sve na ovom autu kockasto, otvor za prtljažnik također je takav. Omogućit će vam stavljanje različitih stvari unutra, poput veš mašine. Straga stane štogod vam padne na pamet - par vojnika, janje ili dva, teška artiljerija, akumulator za pogon omanjeg grada, Tutankamonova maska…

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

2.4 dizelaš sa 115 ks, stvoren u vrijeme kada je downsizing bio još jedna velika teorija.

Što mijenja brzine?

Ručica mjenjača sa 6 brzina uz vaš veliki trud.

Koliko troši?

11 litara na 100 km.

Gdje ga mogu održavati?

Kod specijaliziranih servisera za Land Rover ili, ako ste dovoljno vješti, doma u garaži.

Ima li dijelova?

Ima jer postoji velika baza ljubitelja, ali skupo ćete ih platiti.

Koji su potencijalni problemi?

Land Rover i pouzdanost idu u istu rečenicu jednako koliko ananas i pizza.

Pogon je na…?

Sve kotače, a ovisno o terenu korigirat ćete traženi pogon.

ZANIMLJIVOSTI

Što je značio za svoje razdoblje?

Prva generacija Defendera postavila je temelje za Land Rover brend, koristila ga je vojska i svi koji su trebali savladavati teške terene. Vozila ga je čak i kraljica Elizabeta što pokazuje da je s vremenom postao statusni simbol, koji je zapravo i danas.

Može li se voziti svaki dan?

Može, ako ste spremni na kompromise. Manjak parking senzora i bilo kakvih pomoći poput auto-holda u kombinaciji s veličinom Defendera moglo bi vas oznojiti u ponekim situacijama.

Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?

Novi Land Rover Defender koji bi rado probali, ali čini nam se da je izgubio dio čari koje stari ima.

Koliko je rijedak?

U ovakvom stanju definitivno se ne viđa svaki dan.

DOJAVE IZA VOLANA

Prije vožnje Defendera, očekivali smo da će biti specifično i drugačije, ali ne baš ovoliko.

Većinom smo ga vozili u gradu, baš da vidimo kako podnosi tu neprimjerenu okolinu. Defender ne pripada u grad i ta vožnja nam je to i potvrdila. Prevelik je te iako jako pregledan, toliko ste visoki da bi prilikom kontroliranja mrtvog kuta automobili mogli biti prenisko da ih uočite. Uzevši u obzir da je mu je visina oko 2 metra i dužina oko 4, nije nešto na što ste navikli.

Jako se visoko sjedi, imati dojam dužine automobila, dok je zapravo kraći nego Volkswagen Polo. Iskreno vam savjetujemo da ne ulazite prebrzo u zavoje jer bi se zaista moglo dogoditi da završite na boku ni krivi ni dužni. Nedostatak parking senzora ljutiti će vas dok god ne stvorite naviku vožnje ovakvog vozila. O bilo kakvoj novoj tehnologiji ne moramo uopće razgovarati jer, iako je proizveden 2007., tehnologija nije ni približno na razini vozila iz 2007. godine, ali to nije ni cilj Defendera.

Mjesto gdje se Defender snalazi je terenska vožnja. Malo smo bili skeptični jer nismo imali previše iskustva s navedenim pa nam je trebalo vremena da se opustimo, ali ovaj automobil napravljen je za takve stvari. Čak i u normalnim postavkama, može riješiti sve prepreke te je zaključavanje diferencijala potrebno u ekstremnim situacijama. Prevjesi su kratki pa nećete morati razmišljati o tome hoćete li zapeti negdje i možete opušteno prići i većim nagibima.

Autocestu preporučujemo samo od off-roada do off-roada jer nije najaerodinamičnije vozilo na svijetu.

I zanimljivost za kraj, postoje Defender 90 i Defender 110, a brojevi 90 i 110 označavaju međuosovinski razmak u inčima.


ZA ENTUZIJASTE

Koliko košta?

Vlasnik za ovaj primjerak traži 34.000 €.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Daleko od naroda, a blizu srcu.

Next
Next

Ne toliko Smart odabir.