E za Eleganciju
Mercedes-Benz W124 300CE
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Očuvani primjerak elegantne povijesti. Coupe varijanta Mercedes-Benza W124 (E—Klase), kupljen davne 1989. u Ljubljanskom Autocommerceu.
Koliko je prešao?
Za konzolom kormilara stoji 273 000 prijeđenih kilometara. Vlasnik kaže da je kilometraža originalna, a s obzirom na stanje automobila - nemamo razloga sumnjati u to.
U kakvom je stanju te koje je boje i veličine?
Spomenuti kilometri i godine koje ovaj 4,6 metara dugačak coupe nosi na sebi ostavili su traga na pojedinim dijelovima. Siva boja ponegdje ima neko oštećenje, ali hrđa nigdje nije prisutna. Ostatak vanjštine je u odličnom stanju.
Kakva su svjetla?
Klasični kockasti Mercedesovi farovi i rebrasta stop svjetla koriste obične žute žarulje, u skladu s vremenom kada je nastao.
Kakvi su kotači?
Mnogi ljudi na W124, neovisno o karoserijskoj izvedbi, vole staviti 17” ili čak 18” kotače. Mi smatramo da je grijeh dirati ove bezvremenske kotače, iako su veliki samo skromnih 15”.
Hvata li poglede?
Poglede, a ponekad i pohvale uz pitanje - “Je li na prodaju?”.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Sjedala su obložena crnom kožom koja je u izvanrednom stanju za svoje godine. Valja spomenuti kako je riječ o “ergonomski” podesivim sjedalima što je i danas rijetkost u automobilima, a samim time vrlo napredno za 80-e. Volan je klasičan Mercedesov, obložen kožom i veći nego što biste očekivali gledajući fotografije. Ručica mjenjača jedini je aspekt interijera koji razočarava. Vrh je plastičan i dizajn jednostavno ne odgovara klasi, ali čujemo da postoje jako lijepe drvene izvedbe dostupne na tržištu.
Gdje mogu pospremiti stvari?
U interijeru gotovo nigdje. Pretinca ispred suvozača nema jer se na njegovom mjestu nalazi opcionalni suvozački zračni jastuk. Preostaje vam jedino pretinac između sjedala te džepovi u vratima. Sve ostalo morat ćete “baciti” na stražnja sjedala ili u prtljažnik.
Što ima zanimljivo od opreme?
Uzevši u obzir godinu proizvodnje gotovo sve od dodatne opreme je zanimljivo jer nije bilo prisutno u velikoj većini vozila na cesti. Ovdje govorimo o ručnoj dvozonskoj klimatizaciji i sva četiri električna prozora te već spomenutom ergonomskom sjedalu. Najzanimljivije je što automobil posjeduje vozački i suvozački zračni jastuk. Očito je prvom vlasniku sigurnost bila prioritet.
Situacija u prtljažniku?
Kockasta i pristojnog volumena. Ako izvadite rezervnu gumu napravit ćete mjesta za još pokoju veću stvar ili spremnik za LPG.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Dragulj od motora. Mercedesov trolitreni redni šestak sa 188 konja i Boschovim K-Jetronic ubrizgavanjem.
Što mijenja brzine?
Vi s mjenjačem od 5 brzina, rijetkost za Mercedesove coupee.
Koliko troši?
Koliko god usipate, on će potrošiti.
Pogon je na…?
Zadnje kotače, stoga pripremite vreće cementa za zimu.
ZANIMLJIVOSTI
Što je značio za svoje razdoblje?
Ništa revolucionarno.
Može li se voziti svaki dan?
Ako ga možete točiti, možete ga i voziti. Dokazano!
Najsličnije u današnjoj ponudi automobila je…?
Mercedes E-Klasa Coupe, iako je W124 puno elegantniji.
Koliko je rijedak?
Puno je rjeđi od limuzinske izvedbe, ali ne toliko da vam treba ozbiljna lova za nabaviti primjerak.
DOJAVE IZA VOLANA
Zamislite si situaciju u glavi, rane jesenske noći uz otvorene prozore i vjetar u kosi.
Vi se tako vozite praznim gradskim ulicama još praznije glave i uživate. Uživate u pozadinskom zvuku rednog šestaka dok prolazite kroz brzine. Rupe i neravnine na cesti vas ne diraju jer ovjes odrađuje svoje kako treba… Ako ostavimo romantiku po strani, 300CE je stvarno ugodan za voziti i više podsjeća na moderan premium automobil čime opravdava status koji je Mercedes gradio desetljećima. Sve što dotaknete je čvrsto i na svom mjestu, iako je staro preko 30 godina. Ono što bi nekima moglo stvarati problem je parkiranje ovako velikog automobila bez ikakvih sustava pomoći. No, 300CE je kockast te vrijedi pravilo “Koliko vidiš, toliko ga ima” čime je parkiranje barem malo olakšano.
Zaključak je da je ovaj komad povijesti dobar i relevantan danas koliko je bio prije 30 i kusur godina kada je prvi puta predstavljen.
ZA ENTUZIJASTE
Koliko košta?
Da odgovorimo svima koji nas zaustavljaju na ulici. DA, ovaj Mercedes je na prodaju i magična brojka je 8500 EUR.
Mokar san svakog obrtnika
Zastrašujuć Volkswagen Golf R
Karakteristična Honda CR-V
Kompletna BMW serija 3 Touring
Tradicionalan Daimler Double Six
Dizelska Mazda CX-60
Jaguar XF 2.0d R-Sport
Land Rover Range Rover Autobiography 3.0 TDV6
DS DS7 Crossback 130 BlueHDi CHIC
Peugeot 207 1.4i Access
Seat Tarraco 2.0 TDI FR DSG
Zamaskiran Audi A3
Zahvalna Hyundai Kona
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark
Neodlučan Volkswagen Tiguan
Uspješan Porsche Macan
Prevelika Škoda Superb Scout
Zaokružen BMW serije 3
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 4WD
Citroen DS DS4 1.6 HDi
Poželjan Volkswagen T-Roc
Veliki Mercedes-Benz GLE
Veseli Volkswagen Polo
Prostrana Škoda Kodiaq
Prekrasna Alfa Romeo Giulia
Renault Megane Grandtour 1.5 DCi
Stereotipan BMW X4 M40d
Ovako bi izgledao Audi A3 da je Korejac.