Vi ste ovo tražili.

BMW serije 1 118d F40

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Treća generacija BMW serije 1 i prva generacija ‘jedinice’ s prednjim pogonom. Mercedesizacija i Audizacija serije 1 dovela je do toga da je od automobila s dugom haubom i specifičnom siluetom postao još jedan u nizu hečbekova koje razlikujemo jedino po znački.

Koje je boje i veličine?

BMW ovu boju naziva Black-Sapphire Metallic, nama je bitno da je metalik i da opet imamo crni auto… Glede dimenzija, F40 širi je i viši od F20, ali ima kraći osovinski razmak i ukupnu duljinu. Unatoč tome što je došlo do skraćivanja, prostora unutra ima više nego ikada.

Kakva su svjetla?

LED od glave do pete. Iako ni anđeoske oči nisu što su nekad bile, bolje je nego na novoj seriji 3.

Kakvi su kotači?

Jako veliki za ovu klasu, 19’’. M140i prošle generacije dolazio je na 18’’, a sada i na 118d možete dobiti 19’’.

Hvata li poglede?

Frustriranih ljubitelja BMW-a koji plaču za stražnjim pogonom.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

S obzirom na to da se radi o 'brzim’ sjedalima koja dolaze u M paketu, očekivali smo alcantaru, a dobili smo ‘kožu’ i tkaninu. Iako ručno podesiva, sjedala su udobna i izgledaju izvrsno. Ručica mjenjača plastična je i nema ništa što bi ju učinilo posebnom, ali zato - volan. Volan je mekan kao bebina guza, ugodan pod rukom i odličnog dizajna. Najbolja točka interijera.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Radi se o omanjem automobilu, ali situacija je čisto korektna. Pretinac za rukavice, središnja konzola, lijevo od volana, dva držača za čaše i mjesto za odložiti mobitel.

Što ima zanimljivo od opreme?

Testirana jedinica spada u grupu veoma dobro opremljenih automobila. Osim vanjskog i unutarnjeg M paketa, tu su i grijana prednja sjedala, dvozonska automatska klima, samozatamnjujuć špigl, ambijentalno osvjetljenje, automatska duga svjetla, bežično punjenje mobitela - pazite na dimenzije i maskice…

Prtljažnik?

Tko kopira koga, ili svi sve, ali sva 3 Nijemca imaju približno jednak prtljažnik, tj. 370 litara za A-klasu i 380 za A3 i ‘jedinicu’. Fun fact jest da policu prtljažnika možete spremiti ispod duplog poda.

Situacija na stražnjoj klupi?

Definitivno prostranija nego u prošloj generaciji gdje smo jedva ulazili na zadnja sjedala. Prostor za glavu i noge je prihvatljiv dok god niste iznadprosječno visoki. Što se sadržaja tiče, ponesite punjač jer je punjenje jedino što straga možete raditi.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Ekran multimedije nalazi se na vrhu središnjeg grebena te je iznimno responzivan, grafike su oštre i sve je vrlo logično i jasno. Koristit ćete ga dodirom, kotačićem i gestama. Za sve one koji nisu iskusili geste do sada, ako uperite kažiprstom u ekran i počnete ga vrtjeti u desno ili lijevo, pojačavat ćete ili smanjivati glasnoću. Savršen način da svi oko vas misle da ste se ‘pozdravili s glavom’.

Usporedba s konkurencijom?

S obzirom na to da je ovo prvi od 3 vruća konkurenta u ovoj kategoriji koji smo vozili, teško je reći iz prve ruke. Ono što nam prijašnje iskustvo govori jest da će Mercedesov biti kompliciraniji, a Audijev dosadniji.

Kako se mogu povezati?

USB je tu, jednako kao i Bluetooth i Apple CarPlay. Iako je BMW donedavno smatrao da korisnici Androida nisu dovoljno vrijedni te da im ne treba ponuditi AndroidAuto, u ovoj novijoj verziji iDrivea su i oni zadovoljeni.

(Ne)obična instrument tabla?

Odlična. Oštra, brza i atraktivna. Uz dvije gluposti. Prva glupost je obrtomjer u kontra smjeru. Traži navikavanje. Druga i malo ozbiljnija glupost je skromna konfigurabilnost ekrana, kod konkurenata je puno veći izbor kad se radi o različitim prikazima, dok je BMW poprilično limitiran.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod poklopca se nalazi 2.0 litreni dizelaš koji u ovoj konfiguraciji izbacuje 150 konjskih snaga. Zanimljivost je da je motor montiran transverzalno, za razliku od prošle generacije gdje je bio montiran longitudinalno zbog čega je hauba bila značajno izraženija. I naravno zbog toga što je tada bio dostupan i motor sa 6 cilindara.

Što mijenja brzine?

Za brzine je zadužen Aisin automatik s 8 brzina. Iznenadila nas je činjenica da se isti mjenjač koristi u Volvu S90 kojeg smo vozili nedavno. Konkretan mjenjač u oba automobila je prvi automatik s 8 brzina za motore montirane transverzalno.

Koliko troši?

Dugoročna memorija kaže 6.4 litre. Prosječna brzina sugerira da se radilo o dosta autoputa, ali sigurno je da ovaj motor nije jedan od žednijih.

Koliko goriva mu stane u tank?

Standardno je 42 litre, ali uz nadoplatu možete dobiti 52. Kod 120d i M135i 52 litre dolazi standardno.

Pogon je…?

nažalost na prednje kotače. Pao je i posljednji mali hatchback sa zadnjim pogonom.

DOJAVE IZA VOLANA

Koliko god očekivali od BMW-a, on će vrlo rijetko razočarati (osim navodno kvaliteta materijala u F30, to nas baš zanima), tako je bilo i s ovom jedinicom. Odlični materijali u interijeru, raspored tipki i prečaca točno ondje gdje ih očekuješ i pogonski sklop bez zamjerke.

118d pogonjen je dvolitrenim dizelašem sa 150 konjskih snaga. Kao što smo spomenuli i u testu prave serije 1 (one sa zadnjim pogonom) 150 konjića je idealna brojka za svakodnevne gradske aktivnosti uz povremenu bržu cestu. Motor je responzivan, ovjes je sportski, 350 NM okretnog momenta nije malo, a mjenjač sve to podnosi odlično. Dostupni su i osnovni sigurnosni sistemi poput upozorenja na sudar i izlazak iz trake koje je u današnje vrijeme vrlo korisno imati.

Ako baš želimo naći zamjerku, fokusirat ćemo se na kotače koji su jednostavno po našem sudu preveliki. Da, izgledaju zaista moćno, ali previše na uštrb udobnosti. Zima definitivno 18’’, na ljeto bi možda i prihvatili 19’’, ipak se treba pokazati. Jednako tako, udobnosti ne pomaže činjenica da je smanjen međuosovinski razmak, a stariji model također nije odisao pretjeranom udobnosti.

Za kraj ćemo citirati jednog stranog auto novinara koji je odlično sumirao bit ovog automobila:

Natjerat će vas da razmišljate o Instagramu umjesto o snošaju kada vidite Kylie Jenner, spustit će vam razinu testosterona brže nego litra mlijeka od soje. … I nije problem u seriji 1 kao hatchbacku, odličan je to automobil, ali problem je u tržištu koje je pokretano primjerenošću i prikladnošću.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Imajući na umu da je BMW zadnji uskočio na vagon FWD hatchbackova, možemo reći da je iskopirao sve što su konkurenti poput A-klase ili Atrojke već posložili. Mi bi definitivno u obzir uzeli i Mazdu 3 i Toyotu Corollu.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Čistokrvni Omotenashi

Next
Next

Nisam GLE, a nisam ni E.