Otrov se čuva u malim bočicama
Hyundai i20 N
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Najmanji, ali možda i najbolji proizvod koji dolazi iz Hyundaieve N divizije. Hyundai i20 N.
Koje je boje i veličine?
Veličina je tek zanemarivo iznad 4 metra, a boja je jedina koja bi trebala biti dostupna na ovom ili bilo kojem drugom N automobilu - “Performance Blue” s Phantom Black Pearl krovom.
Kakva su svjetla?
Svjetla su u potpunosti u LED tehnologiji i prate zavoj kojih će u ovom automobilu, nadamo se, biti što više.
Kakvi su kotači?
215/40R18 s Pirelli P-Zero gumama, ali su na ovom primjerku standardne felge zamijenjene s Tomason TN25 felgama. Koliko god mi bili ‘puristi’ i preferirali OEM dijelove, ne bi imali ništa protiv ove sitne modifikacije.
Hvata li poglede?
Ako ga ne primijetite na prvu, čut ćete ga. i20 sadašnje generacije izgleda dosta dobro, a N verzija u ovoj boji, s crvenim detaljima i spojlerom nije nimalo diskretan auto koji prolazi ispod radara.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Volan je kožni, multifunkcionalan i na njemu se nalaze 3 “neobična” gumba. Dva plava gumba predstavljaju N modeove koje možete namjestiti po želji, a treći, crveni gumb je za automatski rev matching. Sjedala su u kombinaciji kože i tkanine s vrlo jakom bočnom potporom tako da i20 N pazi i na vašu dijetu. Ako previše jedete nećete se niti voziti. Prednja i stražnja sjedala su grijana, kao i volan. Ručica mjenjača najbolji je dio svega navedeog i baš je onakva kakva treba biti - jednostavna i kratkog hoda. Sve spomenuto ima detalje na sebi u plavoj boji i veliki broj N oznaka kako u niti jednom trenutku ne bi zaboravili da se nalazite u N modelu.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Mjesto za odlaganje stvari relativno je skromno. Prednja sjedala imaju džepove sa stražnje strane, pretinci u vratima sprijeda i straga dovoljni su za i veće bočice, ali je pretinac ispod središnjeg naslona za ruke podosta malen. Ispred mjenjača nalazi se mjesto za mobitel s bežičnim punjačem.
Što ima zanimljivo od opreme?
Stražnji parking senzori s kamerom, držanje u traci, ambijentalno osvjetljenje, ulazak i kretanje bez ključa, tempomat, navigacija, upozorenje na sudar, BOSE ozvučenje. Sve to je standardna oprema jer dodatne zapravo ni nema, osim metalik boje. Zapravo, i20N ima sve što vam treba uključeno u standardnu opremu. Ono što je zanimljivo je da ima rev matching, da je u odnosu na “normalan” i20, sve pojačano i promijenjeno kako bi razlikovalo N verziju od obične i ono najbitnije, i20 N ima LSD, točnije Limited Slip Differential ili sad da bi nas svi razumjeli - šperu.
Prtljažnik?
Prtljažnik je veličine 352 litre, ali… postoji trostruko dno jer se ispod duplog dna nalazi još jedan prostor za rezervnu gumu koje nema, tako da ćete u ovu malu jurilicu moći nagurati začuđujuće puno stvari.
Situacija na stražnjoj klupi?
Dva natprosječno visoka čovjeka su se sasvim ugodno vozila straga dok su im se istovremeno grijale stražnjice. Iako je nama bilo u redu za kraće relacije, teško je za očekivati da više od dvoje ljudi može putovati u automobilu ovih gabarita.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija se nalazi na vrhu središnje konzole u obliku ekrana od 10,25’’. Iako inače nismo fanovi multimedije kod NeNijemaca jer znaju biti sporije i lošijih grafika, ova je ugodno iznenađenje. Grafike su vrlo jasne, postoji hrpa postavki za sve moguće stvari u automobilu, a opet je dosta intuitivna. Veliki plus je što se pojačavanje muzike radi preko kotačića, a klima ima fizičke kontrole.
Zanimljivosti?
Unutar multimedije nalazi se meni u kojem su dostupne trkaće staze poput Nürburgringa, Jules Tachenya i mnogih drugih što jasno daje do znanja kakav je ovo automobil. Osim toga, u N-modeu dostupno je milijun parametara poput količine momenta, pritiska u kočnicama i temperature ulja, a moguće je namještati odaziv motora, rev matching, otvorene ili zatvorene klapne, tvrdoću volana i ESC u tri jačine - NORMAL, SPORT I SPORT+. Nema šanse da nećete moć’ složit svoju postavku.
Također, zanimljivo je da je u multimediji dostupan Quiet mode koji pušta muziku i radio samo na prednjim sjedalima i stišava muziku kako bi klinci ili kompići straga mogli spavati. Ne znamo koliko je to korisno u ovak’ malom autu, a i ako upalite N mode ništa im ne znači tiša muzika.
Kako se mogu povezati?
Bluetooth, AndroidAuto i Apple CarPlay preko žice. Osim toga, i20N ima i Bluelink koji je Hyundai-eva aplikacija preko koje možete pratiti i namještati razne stvari u autu na svom mobitelu.
(Ne)obična instrument tabla?
Digitalna instrument tabla koja u N-modeu prikazuje cajger u sredini i s lijeve strane temperaturu ulja i temperaturu vode, a s desne strane pritisak turba i količinu momenta - baš kako bi i trebala.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Ispod haube nalazi se 1.6 turbo motor s 204 konjske snage. Do stotke vas baca za 6.2 sekundi i gura skroz do 230 km/h.
Što mijenja brzine?
Brzine mijenja ručni mjenjač sa 6 brzina i rev matchingom.
Koliko troši?
Čak i uz povremeno divljanje, prosječna potrošnja drži se oko 8 i pol litara.
Koliko goriva stane u njega?
U njega stane 40 litara goriva.
Pogon je na…?
Prednje kotače koji će dati sve od sebe da ne završite u understeeru. Da ponovimo, ima i šperu.
DOJAVE IZA VOLANA
Ukratko, Hyundai i20N dovoljno je malen da se snalazi u gradu, dovoljno jak da se snalazi na autocesti, ali ono gdje je bitno i što vas zanima je kako se ponaša na zavojitoj cesti. Odgovor je - ponaša se odlično. Vidljivo je tvrđi od bilo kojeg običnog automobila i čak nam se čini da se N divizija u Hyundai-u malo i zaigrala kada je nagurala toliko toga u ovaj auto. Koliko god ga stiskali i gurali u zavojima, odlično drži cestu što je sigurno djelomično i do guma koje su napravljene samo za njega. Ako vam se ne sviđa odaziv gasa, promijenite ga, ako vam je volan premekan, stavite ga u tvrđe postavke - jednostavno postoji milijun načina da auto prilagodite sebi. U konačnici, i20N je težak jednako kao i njegova WRC verzija - 1190 kg. Kada ga normalno vozite u gradu, možete očekivati normalnu potrošnju, ali isto tako budite spremni da će biti daleko od udobnog automobila, jednostavno nije napravljen za to.
Glavno pitanje na kraju je koliko je Hyundai i20N dobra vrijednost za novac. 30 tisuća eura je daleko od malo novaca za automobil, pogotovo ove veličine, ali ovakvi zabavni automobili su odumirujuća vrsta (208 GTI i Clio RS su ugašeni) stoga mislimo da je ovo odličan automobil ako želite zabavu na cesti uz povremeni izlet na stazu. Dovoljno je jak da uživate u njemu, a dovoljno “slab” da svaki put kada stisnete gas niste u zatvoru - upravo onako kako ovakav automobil i treba biti.
AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Volkswagen Polo GTI i Ford Fiesta ST, a s vremenom će se ta lista smanjivati jer su 208 GTI i Clio RS već otišli na vječna lovišta.
Koliko košta?
Hyundai i20N koštat će vas 30-ak tisuća eura i vjerujemo da je to odlična vrijednost za novac.
Gdje ga mogu nabaviti?
Klikom na…