Raskopat ću ti dvorište!

JCB 3CX Sitemaster

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Drugi veliki žuti na našem webu. Ni ovaj put nije u pitanju Hummer, već JCB 3CX Sitemaster rovokopač-utovarivač.

Koje je boje i veličine?

Boju smo već spomenuli, a razlog zašto su žuti jest da bi ih lakše uočili na gradilištu, neovisno o tome je li dan ili noć u pitanju. Dugačak je otprilike kao produžena verzija Rolls Royce Phantoma. Nažalost, nemamo “prizemniju” usporedbu s obzirom na gabarite.

Kakva su svjetla?

Uz cijenu ovog utovarivača u svijetu automobila očekivali bi napredne tehnologije za koje vam je potreban tečaj, ali ovdje su u pitanju obična halogena svjetla koja se, vjerujemo, pale samo u ekstremnim slučajevima.

Kakvi su kotači?

Stražnje gume su veličine 480/80-26. Imajte na umu da je jedna guma (samo guma, bez “felge”) teža od 100 kg.

Hvata li poglede?

Pčela i sličnih letećih i pikajućih kukaca, a naravno i vaših kada ga treba zaobići na cesti.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su od crne izdržljive tkanine sa žutim šavom i vrlo su udobna. Podesiva su, moguće je namještati visinu donjeg dijela i naslona te pomoću kotačića odabrati kut naslona, jer radna fotelja mora biti udobna. Volan je trokraki, naravno “s kuglom”, jer treba netko i okrenuti ovu grdosiju. S lijeve strane volana nalazi se truba i odabir smjera kretanja (gore-dolje). S desne strane nalaze se kontrole svjetala, brisača i žmigavci.

Gdje mogu pospremiti stvari?

U duboki pretinac s desne strane (ili lijeve ako kopate iza), mali pretinac pored radija za sakriti sitnice te 2 cupholdera. Ispred stepenica za ulazak u 3CX također se nalazi još jedan pretinac. Ono što vas vjerojatno više zanima je koliko stane u žlicu naprijed, a koliko u žlicu straga. Iako postoji više mogućnosti, naprijed stane jedan kubik čega god odaberete, a straga je to u prosjeku petina kubika sa žlicom. Ako ste pravi frajer, straga ćete imati čekić za razbijanje potpuno prohodnih prometnica kako bi zamijenili nebitnu cjevčicu.

Što ima zanimljivo od opreme?

Klimatizaciju s čak 3 razine puhanja, podesiv stup upravljača, prednje i stražnje brisače sa špricaljkama za čišćenje stakla, podesivo sjedalo, autostabilizaciju gdje se stabilizatori straga pritiskom na gumb namjeste kako bi utovarivač bio u potpunosti ravan i omogućio vam da kopate na “ravnoj” podlozi. Ima čak i tempomat.

Zanimljivosti?

Najzanimljiviji aspekt je da se sjedalo okreće i da rovokopač ima žlicu s obje strane, što mu uvelike povećava funkcionalnost. Prednja žlica zbog svog dizajna ima 6 funkcija poput kopanja, ravnanja, sipanja, doziranja… ni sami ne znamo razliku između tog. Pomoću stabilizatora, stražnja žlica može kopati na dubini od skoro 5 metara. Također, osovina stražnje žlice se može micati lijevo-desno što vam zapravo omogućava da kopate i na boku.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi?

Nalazi se s desne strane vozača u obliku ekrana sasvim pristojne veličine od 7’’. Nije na touch, nego se ekranom upravlja pomoću kotačića koji jako podsjeća na BMW-ov iDrive. Na ekranu su dostupni podatci o radu, čemu služi koja tipka, količini goriva, kako se što koristi - za neke stvari su snimili čak i video

Kako se mogu povezati?

AUX, USB, Bluetooth i radio koji pušta vašu omiljenu muziku dok kopate.

(Ne)obična instrument tabla?

Oni s blagim OCD-em bit će uznemireni brzinomjerom s lijeve strane, ali kada se utovarivač upali s desne strane se prikazuju informacije vezane uz brzinu, količinu goriva i slično.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Dizelski motor od 4,8 litara sa 110 ks i ogromnih 516 Nm (perspektive radi, 300d Mercedes motor ima 245 konjskih snaga i 16 Nm okretnog momenta manje). Što se brzine tiče, katapultirat će vas do 40 km/h, u prijevodu, ništ’ od autoputa.

Što mijenja brzine?

JCB Powershift mjenjač s 4 brzine za naprijed i 4 brzine za rikverc.

Koliko troši?

Ima tank od 173 litre koji ‘produžuje intervale punjenja za maksimalnu produktivnost’, veli nam JCB marketinški tim.

Pogon je na…?

Sve kotače, ima čak i Limited Slip Deferential za ozbiljne terene.

KAKO SE TO ČUDO UOPĆE KORISTI?

U par navrata smo spomenuli kako je velika prednost 3CX-a to što možete kopati naprijed i straga.

U donjem desnom kutu možete vidjeti dvije ručice koje služe za upravljanje žlicom.

  • Lijeva ručica - pomicanjem prema naprijed, žlica se spušta, a pomicanjem prema natrag, žlica se diže. Pomicanjem prema desno, žlica se otvara, tj. ispušta teret, dok se pomicanjem prema lijevo zatvara, tj. sakuplja teret.

  • Desna ručica vezana je uz već spomenuti 6u1 - možete otvoriti žlicu na dva dijela i pomicanjem ručice prema naprijed žlica se otvara, dok se pomicanjem prema natrag zatvara.

Straga je situacija vrlo slična, lijeva ručica kontrolira “osovinu” na kojoj se žlica nalazi, a desna ručica otvara i zatvara žlicu te produljuje put dosega.

Sad kad smo objasnili kako se kopa, moramo nekako i doći do sljedećeg gradilišta. Sjedi se kao u najvećim SUV-ovima na tržištu, ali mislimo da će 3CX ipak privući koji pogled ženske osobe više.

*ne odgovaramo za potencijalne netočne informacije u ovom članku. Nismo stručnjaci, iskustvo s ovakvim strojevima nam je vrlo skromno, mi samo volimo sve na četiri kotača.

AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG ROVOKOPAČA -UTOVARIVAČA

Koliko košta?

Kao novi Lexus NX350h u F-Sport opremi + PDV. O starom NX-u moći ćete pročitati ubrzo.

Gdje ga mogu nabaviti?

Previous
Previous

Nisam GLE, a nisam ni E.

Next
Next

620kg čistog veselja