Raskopat ću ti dvorište!
JCB 3CX Sitemaster
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Drugi veliki žuti na našem webu. Ni ovaj put nije u pitanju Hummer, već JCB 3CX Sitemaster rovokopač-utovarivač.
Koje je boje i veličine?
Boju smo već spomenuli, a razlog zašto su žuti jest da bi ih lakše uočili na gradilištu, neovisno o tome je li dan ili noć u pitanju. Dugačak je otprilike kao produžena verzija Rolls Royce Phantoma. Nažalost, nemamo “prizemniju” usporedbu s obzirom na gabarite.
Kakva su svjetla?
Uz cijenu ovog utovarivača u svijetu automobila očekivali bi napredne tehnologije za koje vam je potreban tečaj, ali ovdje su u pitanju obična halogena svjetla koja se, vjerujemo, pale samo u ekstremnim slučajevima.
Kakvi su kotači?
Stražnje gume su veličine 480/80-26. Imajte na umu da je jedna guma (samo guma, bez “felge”) teža od 100 kg.
Hvata li poglede?
Pčela i sličnih letećih i pikajućih kukaca, a naravno i vaših kada ga treba zaobići na cesti.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Sjedala su od crne izdržljive tkanine sa žutim šavom i vrlo su udobna. Podesiva su, moguće je namještati visinu donjeg dijela i naslona te pomoću kotačića odabrati kut naslona, jer radna fotelja mora biti udobna. Volan je trokraki, naravno “s kuglom”, jer treba netko i okrenuti ovu grdosiju. S lijeve strane volana nalazi se truba i odabir smjera kretanja (gore-dolje). S desne strane nalaze se kontrole svjetala, brisača i žmigavci.
Gdje mogu pospremiti stvari?
U duboki pretinac s desne strane (ili lijeve ako kopate iza), mali pretinac pored radija za sakriti sitnice te 2 cupholdera. Ispred stepenica za ulazak u 3CX također se nalazi još jedan pretinac. Ono što vas vjerojatno više zanima je koliko stane u žlicu naprijed, a koliko u žlicu straga. Iako postoji više mogućnosti, naprijed stane jedan kubik čega god odaberete, a straga je to u prosjeku petina kubika sa žlicom. Ako ste pravi frajer, straga ćete imati čekić za razbijanje potpuno prohodnih prometnica kako bi zamijenili nebitnu cjevčicu.
Što ima zanimljivo od opreme?
Klimatizaciju s čak 3 razine puhanja, podesiv stup upravljača, prednje i stražnje brisače sa špricaljkama za čišćenje stakla, podesivo sjedalo, autostabilizaciju gdje se stabilizatori straga pritiskom na gumb namjeste kako bi utovarivač bio u potpunosti ravan i omogućio vam da kopate na “ravnoj” podlozi. Ima čak i tempomat.
Zanimljivosti?
Najzanimljiviji aspekt je da se sjedalo okreće i da rovokopač ima žlicu s obje strane, što mu uvelike povećava funkcionalnost. Prednja žlica zbog svog dizajna ima 6 funkcija poput kopanja, ravnanja, sipanja, doziranja… ni sami ne znamo razliku između tog. Pomoću stabilizatora, stražnja žlica može kopati na dubini od skoro 5 metara. Također, osovina stražnje žlice se može micati lijevo-desno što vam zapravo omogućava da kopate i na boku.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi?
Nalazi se s desne strane vozača u obliku ekrana sasvim pristojne veličine od 7’’. Nije na touch, nego se ekranom upravlja pomoću kotačića koji jako podsjeća na BMW-ov iDrive. Na ekranu su dostupni podatci o radu, čemu služi koja tipka, količini goriva, kako se što koristi - za neke stvari su snimili čak i video…
Kako se mogu povezati?
AUX, USB, Bluetooth i radio koji pušta vašu omiljenu muziku dok kopate.
(Ne)obična instrument tabla?
Oni s blagim OCD-em bit će uznemireni brzinomjerom s lijeve strane, ali kada se utovarivač upali s desne strane se prikazuju informacije vezane uz brzinu, količinu goriva i slično.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Dizelski motor od 4,8 litara sa 110 ks i ogromnih 516 Nm (perspektive radi, 300d Mercedes motor ima 245 konjskih snaga i 16 Nm okretnog momenta manje). Što se brzine tiče, katapultirat će vas do 40 km/h, u prijevodu, ništ’ od autoputa.
Što mijenja brzine?
JCB Powershift mjenjač s 4 brzine za naprijed i 4 brzine za rikverc.
Koliko troši?
Ima tank od 173 litre koji ‘produžuje intervale punjenja za maksimalnu produktivnost’, veli nam JCB marketinški tim.
Pogon je na…?
Sve kotače, ima čak i Limited Slip Deferential za ozbiljne terene.
KAKO SE TO ČUDO UOPĆE KORISTI?
U par navrata smo spomenuli kako je velika prednost 3CX-a to što možete kopati naprijed i straga.
U donjem desnom kutu možete vidjeti dvije ručice koje služe za upravljanje žlicom.
Lijeva ručica - pomicanjem prema naprijed, žlica se spušta, a pomicanjem prema natrag, žlica se diže. Pomicanjem prema desno, žlica se otvara, tj. ispušta teret, dok se pomicanjem prema lijevo zatvara, tj. sakuplja teret.
Desna ručica vezana je uz već spomenuti 6u1 - možete otvoriti žlicu na dva dijela i pomicanjem ručice prema naprijed žlica se otvara, dok se pomicanjem prema natrag zatvara.
Straga je situacija vrlo slična, lijeva ručica kontrolira “osovinu” na kojoj se žlica nalazi, a desna ručica otvara i zatvara žlicu te produljuje put dosega.
Sad kad smo objasnili kako se kopa, moramo nekako i doći do sljedećeg gradilišta. Sjedi se kao u najvećim SUV-ovima na tržištu, ali mislimo da će 3CX ipak privući koji pogled ženske osobe više.
*ne odgovaramo za potencijalne netočne informacije u ovom članku. Nismo stručnjaci, iskustvo s ovakvim strojevima nam je vrlo skromno, mi samo volimo sve na četiri kotača.
AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG ROVOKOPAČA -UTOVARIVAČA
Koliko košta?
Kao novi Lexus NX350h u F-Sport opremi + PDV. O starom NX-u moći ćete pročitati ubrzo.
Gdje ga mogu nabaviti?
Mokar san svakog obrtnika
Zastrašujuć Volkswagen Golf R
Karakteristična Honda CR-V
Kompletna BMW serija 3 Touring
Tradicionalan Daimler Double Six
Dizelska Mazda CX-60
Jaguar XF 2.0d R-Sport
Land Rover Range Rover Autobiography 3.0 TDV6
DS DS7 Crossback 130 BlueHDi CHIC
Peugeot 207 1.4i Access
Seat Tarraco 2.0 TDI FR DSG
Zamaskiran Audi A3
Zahvalna Hyundai Kona
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark
Neodlučan Volkswagen Tiguan
Uspješan Porsche Macan
Prevelika Škoda Superb Scout
Zaokružen BMW serije 3
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 4WD
Citroen DS DS4 1.6 HDi
Poželjan Volkswagen T-Roc
Veliki Mercedes-Benz GLE
Veseli Volkswagen Polo
Prostrana Škoda Kodiaq
Prekrasna Alfa Romeo Giulia
Renault Megane Grandtour 1.5 DCi
Stereotipan BMW X4 M40d
Ovako bi izgledao Audi A3 da je Korejac.