(ne)objektivno razočaranje.
Range Rover Velar SE D300
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Sin pravog, “The” Range Rovera i brat njegove Sport inačice - Range Rover Velar.
Koje je boje i veličine?
Na testiranom Velaru crna boja u potpunosti dominira. Ovakva konfiguracija ne bi bila naš izbor, ali ono što moramo priznati je da ćete ostaviti ozbiljan dojam na vaše kolege i partnere. Što se tiče dimenzija, s dužinom od 4,8 metara konkurira Audiju Q5, Mercedes GLC-u i sličnima.
Kakva su svjetla?
LED tehnologija apsolutno dominira, što i priliči jednom luksuznom SUV-u. Kod našeg modela valja istaknuti da se radi o Matrix LED svjetlima, koja sama gase dio snopa kako ne bi zaslijepili automobile oko vas.
Dizajn prednjih i zadnjih svjetala specifičan je i unikatan za Range Rover te je u njih zasigurno uloženo poprilično puno novaca, tako da su morali uštedjeti na stvarima koje ćemo spomenuti kasnije u tekstu.
Kakvi su kotači?
Dimenzija je 265/45 R21. Što to točno znači možete pogledati na linku. Našem Velaru stoje kao saliveni, crna boja i dimenzija su točno u skladu s onime što očekujete.
Hvata li poglede?
Ljubomornih mama koje voze djecu na trening u Evoque-u.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Interijer dizajnom opravdava cijenu, ali prvi puta kada zakoračite unutra počnete se pitati sljedeće: Da li su sva novčana sredstva uložena isključivo u dizajn? Osim kožnih presvlaka, ostatak materijala odaje dojam da su sakupljani po britanskim buvljacima. Koža na sjedalima je odlična te se isto može reći i za volan, ali već kada prvi put primite kolo mjenjača opere vas hladan klimavi plastični tuš. Nije nam jasno zašto je danas toliko teško dizajn interijera popratiti i kvalitetom. Ako razmatrate kupovinu, svakako prvo sjednite u jednog i dobro ispipajte sve oko vas. Tek onda odlučite isplati li se potrošiti novac na Velara.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Uzevši u obzir glomaznost ovog automobila sigurno biste pomislili da svoje stvari možete pospremiti u mnoge pretince. Istina ne može biti drukčija od toga. Svoje stvari možete pospremiti isključivo u standardne pretince koje gotovo svako vozilo ima. Jedino što je možda vrijedno spomena jest držač za čaše koji se nalazi “skriven” neposredno pored kola mjenjača.
Što ima zanimljivo od opreme?
Velar je vrlo dobro opremljen, ali niti jedna od tih stavki neće vas iznenaditi, oduševiti i natjerati da ga odaberete prije Njemačkih konkurenata. Meridian Sound System, memorija i grijanje sjedala, električni prtljažnik, panorama, zračni ovjes i zadnja sjedala na struju stavke su koje volimo vidjeti u automobilu, ali s obzirom na klasu i cijenu ne možemo reći da je u pitanju nešto revolucionarno.
Situacija u prtljažniku?
‘Standardna konfiguracija s pet sjedala daje mokru zapremninu od 834 litara, pri čemu je korisna suha zapremnina 513 litara.’ - Land Rover Press team. U prijevodu, 513 je broj koji vas interesira. Manje od Njemačkih konkurenata.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Ako dobro promotrite ovaj automobil primijetit ćete da se na cijeloj središnjoj konzoli nalazi samo jedna jedina tipka te ona služi za otvaranje pretinca. Multimedija je podijeljena na dva ekrana od kojih gornji ispunjava funkciju klasične multimedije, a donji služi za klimu, sjedala i postavke vozila. Sve funkcije su dostupne na dodir. Ono što je nama najzanimljiviji detalj jest kako se pali grijanje sjedala - pritiscima na kotačić na donjem ekranu birate između podešavanja temperature klimatizacije i grijanja sjedala. Upravljati ekranom možete i putem tipki na volanu koje svoju funkciju mijenjanju ovisno o tome u kojem izborniku se nalazite.
Usporedba s konkurencijom/Zanimljivosti?
Konkurentski sustavi uglavnom su brži i intuitivniji, ali Land Roverov je sadržajan sa stavkama poput Valet Mode-a ili dimenzija automobila. Ne bi vam falile da ih nema, ali zabavno ih je imati.
Kako se mogu povezati?
Apple CarPlay i Android Auto nisu dostupni na ovom Velaru, dok na novijim primjercima jesu. Za nekih dvjestotinjak eura mogu postati, ako vam Bluetooth, AUX i USB nisu dovoljni.
(Ne)obična instrument tabla?
Digitalna i podesiva, nešto kao Audijev digitalni kokpit, ali s britanskim diskretnim kopiranjem.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Na papiru je situacija vrhunska. 3.0 motor, 6 cilindara u V konfiguraciji, 300 KS, 700 NM. U praksi je to Jaguar Land Rover.
Što mijenja brzine?
ZF automatik s 8 brzina. Sigurno pouzdanije od svih britanskih opcija.
Koliko troši?
Lako ćete zaći u dvoznamenkaste brojeve.
Koliko je ekološki?
Britanski ‘luksuz’ zagađuje.
Pogon je na…?
Sva četiri kotača, kao što bi pravi SUV trebao imati.
DOJAVE IZA VOLANA
Ovaj automobil nov je koštao više od 100.000 €, a problemi se počinju pojavljivati kada krenete gledati detalje i način izrade. Automobil te klase i cjenovnog ranga jednostavno ne može imati plastične i neoznačene prekidače prozora i retrovizora. Ključanica poklopca prtljažnika je oštećena od otvaranja i zatvaranja zbog premalog razmaka između panela. Uz premali razmak, ne tako rijetka pojava je i prevelik razmak. Podešavanje sjedala je skromno, a plastika je zajednički nazivnik svih dijelova ovog automobila.
Glede vožnje i vozačkih performansi, sjedi se vrlo visoko te se tijekom cijelog boravka u Velaru osjećate kao kralj ceste. Dizelskih 300 konja i više su nego dovoljni za ovaj SUV srednje veličine, tako da nećete imati nikakvih problema prilikom pretjecanja ili dinamičnije vožnje. Mjenjač je reaktivan, a zračni ovjes pobrinuti će se da se ne uznemirite prilikom prelaska preko neravnina. Možemo reći da se u usporedbi s drugim SUV konkurentima Velar odlično vozi zbog dobre pozicije sjedenja i vrhunskog ovjesa. Iz tog razloga nam je jasnije zašto ljudi hvale udobnost Range Rovera jer tu uzima prednost pred konkurentima. Međutim, iako automobil izgleda vrlo atraktivno, kako izvana, tako i iznutra, očekivali smo puno više što se tiče kvalitete izrade.
AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA
Koje su mi opcije?
Koliko košta?
Kada bi bila na prodaju, ova hrpa plastike i neposvećenosti detaljima koštala bi oko 80 000 €.
Gdje ga mogu nabaviti?
Klikom na…