Odmrzavam bolonjez straga

Hyundai Tucson 1.7 CRDi

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Hyundai Tucson 3. generacije predstavljen 2015. godine, a naš primjerak je godinu dana mlađi. Nije atraktivan kao trenutna generacija, ali ako nastavite čitati saznat ćete koliko toga zapravo nudi ovaj automobil.

Koje je boje i veličine?

Dugačak je 4,5 metara, slično kao i svi konkurenti koje smo naveli na kraju. Boja se naziva Chromium Silver, iako nama više vuče na boju dosade.

Kakva su svjetla?

LED pozicije za po danu, čim padne noć projektori će vam osvijetliti svaki ležeći dok idete po djecu na trening.

Kakvi su kotači?

17’’ aluminijski kotači s vrlo mesnatim gumama profila 225/60. Neće vam riješiti bubrežni kamenac, a neće vas ni prijatelji provocirati da vozite kolica iz obližnjeg dućana.

Hvata li poglede?

Jedino ako ste u potrazi za nečim sličnim i znate koliko je Tucson dobra vrijednost za novac.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je multifunkcionalan sa začuđujuće puno tipki. Sjedala su udobna, ručno podesiva i napravljena od tkanine u crno-plavoj boji, a vozač ima privilegiju da lumbalnu potporu namješta na struju. Ručica mjenjača jednostavno ‘postoji’.

Gdje mogu pospremiti stvari?

U glovebox, pretince u vratima uobičajene veličine, dva cupholdera naprijed ili straga te ispod središnjeg naslona za ruku. Vaše omiljene sunčane moći ćete sakriti u pretincu za naočale pored prekidača za svjetlo i kontrola panorame.

Što ima zanimljivo od opreme?

Tempomat, držanje u traci, navigacija, grijana četiri sjedala, panoramski krov, ulazak i kretanje bez ključa, smjer kretanja u centralnom retrovizoru, kamera za vožnju unatrag s prednjim i stražnjim parking senzorima, izbor profila vožnje - apsolutno sve što bi ikome ikad moglo trebati, što bi kod njemačkih konkurenata katapultiralo cijenu na duplo od spomenutog iznosa na kraju teksta.

Osim opreme u klasičnom smislu, tu je i par stvarčica koje vam čine putovanja ljepšim. Ako pogledate 3. sliku niže vidjet ćete kako ‘štitnik’ od sunca ima produžetak koji će i najzahtjevnije braniti od napada sunčevih zraka. Također, uz AUX i USB ulaz imate čak dvije 12v utičnice posvećene isključivo prednjim sjedalima. Djeca neka gledaju van kada im se baterije isprazne.

Situacija na stražnjoj klupi?

Situacija na stražnjoj klupi je iznenađujuće prostrana. Viši ljudi će se bez problema smjestiti, grijanje sjedala straga je veliki plus, a panoramski krov po cijeloj dužini brine se da i na stražnjoj klupi ima dosta svjetla.

Prtljažnik?

Kapaciteta je 513 litara što je u skladu s konkurencijom. Ako tražite neki sadržaj u gepeku, vratite se u kabinu.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi na vrhu središnje konzole i ekran je, iako ne luđački dobre grafike, začuđujuće responzivan. Koristi se na touch uz par gumbića ispod koji služe kao prečaci za glavne kategorije.

Zanimljivosti?

Nema ništa zanimljivo. Dosada živa. Što god stisneš radi, gdje god klikneš destinacija ima smisla. Gdje je sad onaj **l*o sustav koji nam je krepao tijekom testa…

Kako se mogu povezati?

Bluetooth te AndroidAuto i Apple CarPlay ako vam je kablić pri ruci.

(Ne)obična instrument tabla?

Analogna s malim ekranom u sredini gdje se kriju sve informacije o vožnji koje bi vas mogle zanimati. Tipkama na volanu možete prebacivati po ekrančiću, te izvući poneku korisnu informaciju o vožnji.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.7 dizelski motor sa 116 ks. Dovoljno, a detaljnije o tome ćemo u dojavama.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač sa 6 brzina koji nas je ugodno iznenadio svojom kooperacijom.

Koliko goriva stane u njega?

Čak 62 litre. Nećete biti sretni kada vidite račun na obližnjoj benzinskoj postaji, ali barem ju nećete morati često posjećivati.

Koliko troši?

6-7 litara, ako ste nervozniji na gasu popet će se i do 8.

Pogon je na…?

Prednje kotače. Jači motori nude i 4x4 pogon, ali zapitajte se treba li vam i isplati li se dodatni trošak.

DOJAVE IZA VOLANA

Primijetili smo da su svi naši vjerni čitatelji složni u tome da ako auto kupujete razumom, ne kupujete SUV. S tim se, generalno, slažemo - više troše, skuplji su i manje zabavni za vožnju. Ali ako ‘morate’ kupiti SUV, recimo zbog potrebe za velikim gepekom ili želje za višom pozicijom sjedenja, nema puno automobila koji nude bolju vrijednost za novac od Tucsona. Zašto?

Recimo, kolega Riki je mislio da ga Krešo za*ebava kad je rekao da auto ima grijanje sjedala straga. Da, plastike u interijeru je više nego što bi htjeli, ali je li vas stvarno briga za to? Imate više opreme od većine Njemačkih prometala na cesti.

Osim toga, Tucson se jako lijepo vozi - sve funkcionira kako treba, motor daje dojam da je i malo jači (malo, da naglasimo), a mjenjač je kao i u Stonicu koji smo vozili prošli vikend - stvoren za vozače kojima je vaga nepoznat pojam (naravno, ne pričamo o osobnoj niti kuhinjskoj vagi). Da razjasnimo, ovo nije zabavan automobil, već odlično rješenje za prometalo kod kojeg ne morate previše razmišljati ni o čemu.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Nissan Qashqai, Kia Sportage, Opel Grandland, Peugeot 3008, Renault Kadjar, Škoda Karoq… sve ovisi što vam se sviđa.

Koliko košta?

Za ovaj primjerak morat ćete izdvojiti sitno preko 17.000 €.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Više MAXI nego MINI

Next
Next

München cili oduvik je bili