Rjeđi od Ferrarija F40.

Abarth 695 Rivale 175th Anniversary Edition

POGLED IZVANA

*ovaj test vrlo je dug i informativan. S obzirom na to da se zaista radi o zanimljivom automobilu ulazit ćemo u sfere iz kojih smo ranije bježali, tako da nam nemojte zamjeriti ako pretjeramo s nepotrebnim informacijama. Ovaj test čitajte uz kavu, ne na WC-u.

Tko je danas s nama?

Do sada ste na oautima.hr čitali o raznim rijetkim i specifičnim automobilima, ali ovaj je nadjačao sve njih. Sportska inačica Fiata 500, Abarth 595 ili 695 zanimljiva je i vrlo zabavna jurilica čak i za one manje iskusne, s obzirom na to da se radi o prednjem pogonu. Abarth 695 Rivale relativno je rijedak model, oko 3000 komada za cijeli svijet napravljeno u suradnji s Rivom. Abarth 695 Rivale Anniversary ekstremno je rijedak model kojih je napravljeno samo 350 za cijeli svijet. Tj. 175 coupe i 175 cabrio modela. Naš je 13. od 175 coupe-a.

Riva, kompanija čiju 175. obljetnicu slavi ovaj model Abartha poznata je po proizvodnji brodova poput ovog na slici niže. Riva brodovi pojavljivali su se u filmovima poput Oceanovih 12 i James Bond Golden Eye. Također, želimo istaknuti povezanost brenda Riva s automobilima jer su tijekom povijesti u više navrata brodovi bili pogonjeni motorima iz Lamborghinija, Cadillaca ili Chryslera. Ako se kojim slučajem pitate koja je cijena takvog broda, recimo da možete kupiti 3 Porsche Taycana Turbo S za cijenu jedne Rive. Ali, prekrasna je…

Riva Aquarama Lamborghini

Sad kada smo završili povijesnu crticu, možemo se konkretno dotaknuti ovog Fiće (bla bla, znamo da 500 nije pravi Fićo bla bla). Baziran je na modernom Riva brodu, konkretno 56’ Rivale modelu koji košta skromnih 1.750.000 USD. Bacite oko na link ako ste hrabri…

Riva Rivale 56'

Koje je boje i veličine?

Dimenzijama ne odskače previše od obične 500-tice na kojoj je baziran. Par centimetara u dužinu i par u širinu. Kod boje počinju zanimljivosti i hommage Riva brodovima. Nakon što ste bili hrabri i kliknuli na link, oni dobrog oka primijetit će sitnu svijetlo plavu liniju koja okružuje brod, jednako kao što okružuje i ovog Abartha. Iako smo se mi nadali da će biti dio laka, ipak je samo naljepnica. Jednako tako, Aquamarine Blue linija pojavljuje se i na brodu na slici iznad. Što se ostatka boje tiče, također je preuzet s moderne Rive, kombinacija tamno plave i sive. Retrovizori i kvake su satinirani.

Kakva su svjetla?

Kombinacija Xenona kao glavnih svjetala i LED pozicija.

Kakvi su kotači?

Supersport 17’’ kotači koji su bili dostupni isključivo na Rivale modelima. Pilot Sport gume, naravno.

Hvata li poglede?

Jednostavno vas nije briga. Ima ih manje nego E46 M3 CSL-ova. Skoro 8 puta manje.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Nemojmo se lagati, Fiat 500 nije oličenje kvalitete i završne obrade. ALI. Rivale Abarth nema apsolutno nikakve veze s klasičnom 500-ticom, izuzev možda klime i prekidača za prozore. Full kožna sjedala u kombinaciji crne i plave boje udobna su i s idealnom količinom potpore. Na naslonima za glavu pronaći ćete štikani natpis obilježavanja 175. godišnjice Rive - obični 500 ima gumene naslone za glavu. Ako tražimo zamjerku sjedalima, možemo reći da je suludo što se ne mogu podešavati po visini, pa bi dosta visoke osobe mogle čak imati i problema s prostorom za glavu.

Također, kako se donjem dijelu sjedala može mijenjati nagib, pod određenim nagibima dogodit će se da vam stvari skliznu sa sjedala putnicima straga među stopala, jer je između gornjeg i donjeg dijela sjedala rupa. Što se volana tiče, obložen je kožom i karbonskim umetcima, vrlo ugodan pod rukom. Ručica mjenjača je također izvedena u karbonu te ju je milina provlačiti kroz brzine.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Što manje očekujete, to ćete se manje razočarati. Pretinac ispred suvozača, džepovi u vratima i nešto sitno između sjedala. Pozitivno je što dobijete 4 držača za čaše.

Što ima zanimljivo od opreme?

Osim ‘uobičajenih’ stvari poput automatske klime, parking senzora, navigacije, panorame, samozatamnjujućeg retrovizora i sličnog, ono po čemu nam se ovaj automobil urezao u pamćenje je posvećenost detaljima. Tepisi kod prednjih sjedala imaju utisnut broj 695, ali ne samo to. BMW, Mercedes i ini obično imaju crne plastične ‘gumbe’ kojima zakvačite tepih za pod, ali Rivale ne. Kod Rivalea se radi o metalnom šarafiću na kojem čak i piše Abarth. Sve tri pedale plus mjesto za odmoriti nogu su Abarth brendirani, detalji i štik na sjedalima, natpisi u karbonu i sam karbonski dash, koža iznad instrument table, koža na ručnoj kočnici. Čak i ako pogledamo eksterijer, metalni i brendirani poklopac za gorivo, ikonica škorpiona umjesto antene na krovu, Aquamarine Blue linije, pravi otvori za zrak, karbonskih pragovi…

A trešnjica na šlag na Abarth torti pločica je između sjedala na kojoj piše 13/175. Da to nikada ne zaboravite.

Prtljažnik?

Ispod 200 litara, mali je to autić. Ali, jednako kao i na podu naprijed, u prtljažniku nalazimo plavi kožni tepih.

Situacija na stražnjoj klupi?

Mi smo uspjeli ugmizat unutra, ali ne bi se htjeli tamo voziti.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedijski ekran od 7’’ neloš je. Grafike i ikonice izgledaju moderno, ali ne bi mu falilo malo responzivnosti. Za Talijana smatramo da je vrlo dobar. Koristit ćete ga dodirom i prečacima s lijeve i desne strane. Također, Rivale ima Beats ozvučenje.

Zanimljivosti?

Prilikom paljenja i gašenja 695 Rivalea, na ekranu se pojavljuje animacija autića i otvaranja/zatvaranja garažnih vrata.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth, AUX i USB.

(Ne)obična instrument tabla?

Više je cajger nego tabla, s obzirom na to da je samo jedan krug u igri. Lijevo su okretaji, desno brzina, a u sredini se nalazi ekran s ponešto informacija. Najbolja stvar, naravno, nalazi se lijevo od cajgera, a zove se ‘turbo bar’. Da možete pratiti pritisak u turbu tijekom jurcanja.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

1.4 litreni Turbo benzinac s 4 cilindra koji ispucava 180ks i 250nm. I jako dobro prede.

Što mijenja brzine?

Vi, naravno. I to s karbonskom ručicom mjenjača.

Koliko troši?

Ako bolje promotrite prvu sliku u gridu iznad, primijetit ćete natpis 5,4 km/l. Na prvu to zvuči sumnjivo, onda pogledate opet i shvatite da je km/l, a ne l/100 km. U prijevodu, bit ćete oko 15l na 100km.

Koliko je ekološki?

139g/km, nije strašno.

Pogon je na…?

Prednje kotače.

DOJAVE IZA VOLANA

U trenutku kada prvi put okrenete ključ i upalite Abartha jasno je o kakvom je automobilu riječ. Susjedi će vas zamrziti nakon tjedan dana, a vama će biti potpuno svejedno. Neka se žale gospodi Carlu Abarthu, Carlu Rivi i Igoru Akrapoviču.

180 konjskih snaga možda ne zvuči kao jako puno, ali upareno s ručnim mjenjačem i činjenicom da automobil ima malo više od 1 tone garantira zabavu bez kompromisa. Ručni mjenjač, iako nije najprecizniji, veoma je dobar i lako ćete odabrati željeni stupanj prijenosa. Ono što valja naglasiti je da je pedala gasa vrlo mekana, možda je do naših nogu, a možda je stvarno tako. Teško je reći.

Sport Mode stisnuti će volan i učiniti automobil još agresivnijim nego što je. Zvuk auspuha se ne mijenja, ali preporučujemo da Sport ne koristite po gradu jer jednostavno više otežava nego zabavlja.

Što se same vožnje tiče, nismo skidali osmjeh s lica. Automobil nije nadnaravno brz, nekakvih 7 sekundi do stotke neće vas učiniti najbržim na cesti, ali razvlačenje brzina, krckanje auspuha i spuštanje u nižu je ono bitno kod ovog Fiće. Magistralna ili bilo kakva zavojita prometnica dat će vam priliku da testirate sve svoje vozačke sposobnosti i da skupite iskustvo u vožnji jer osim relativno prihvatljive količine snage, Abarth fenomenalno drži cestu.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Neka malo češća verzija Abartha ili MINI Cooper S.

Koliko košta?

Kolekcionarski primjerak Abartha koštat će vas 25.000 € te vam je sada jasno kako su si mogli dopustiti materijale i izradu na ovoj razini.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Kakve veze imaju Mickey Mouse i Countryman?

Next
Next

Obiteljski zoom zoom