Kada 3 sjedalice nisu dosta...
Citroen Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDi Exclusive
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Protiv demografskog pada borimo se testovima monovolumena!
Možda su pred izumiranjem, ali oni ne samo što su praktični, već i sadržavaju veliki broj iznimno kreativnih rješenja. Za prvi primjerak iz te vrste odabrali smo Citroen Grand C4 Picasso sa 7 sjedala.
Koje je boje i veličine?
Ruby Red crvena boja istaknut će vas među dosadnim sivim, crnim i bijelim njemačkim crossoverima, a dimenzija od 4.6 metara neće vam nimalo komplicirati život. Usporedbe radi, ovaj Citroen je 10 centimetara KRAĆI od novog BMW-a serije 3.
Kakva su svjetla?
Naprijed nalazimo LED pozicije i halogena glavna svjetla, dok su zadnja svjetla magneti koji će privući suprotan spol ka vašoj jurilici.
Kakvi su kotači?
Aluminijske felge u promjeru mjere 17 zolla što je po našem sudu najbolja dimenzija za ovaj automobil.
Hvata li poglede?
Tko zna će pogledati, a tko ne pogleda, propušta. Mi ćemo se svaki puta okrenuti za njim i razmišljati kako je to interesantan automobil. Zašto je tako interesantan, slijedi u nastavku.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Veoma udobna sjedala izvedena su u kombinaciji kože i tkanine te su uglavnom ručno podesiva. Sad kada smo spomenuli ono dosadno, bacamo se na zabavne stvari. Ovaj C4 ima masažu prednjih sjedala, koja iako nije nešto pretjerano zanimljiva, pridonosi ukupnom dojmu. Nadalje, naslon za glavu vrlo je konfigurabilan u prva dva reda sjedala. Ako pogledate fotografiju prednjeg sjedala vidjet ćete da na naslonu za glavu možete podešavati lijevu i desnu stranu kao i kut pod kojim vam naslon dolazi do glave. Idealno za namjestiti djeci u drugom redu kako bi što ugodnije spavali. Kao što to biva s Francuzima, to nije sve, ali zadnje stavke ćemo se dotaknuti u pitanju o opremi. Što se volana tiče, poveći je te ima čak 12 tipki i 4 kotačića koje uz vrtnju gore dolje možete i stisnuti. Ručica mjenjača je jednostavno tu zato što mora biti.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Picasso ima niz mjesta za odložiti stvari, ali s obzirom na primarnu namjenu ovog automobila, to je bilo i za očekivati. Uz uobičajene pretince u vratima i ispred suvozača, tu su i držači za čaše i pretinac u prostoru oko mjenjača, ‘tech’ pretinac ispod ekrana multimedije, mrežice na sjedalima, pretinac ispod volana i nama najzanimljiviji, pretinci u podu 2. reda sjedala i pretinac ispod vozačkog sjedala - svaki auto bi trebao imati tako nešto.
Što ima zanimljivo od opreme?
Kolega Riki svoje je znanje francuskog jezika iskoristio na najbolji mogući način te proučio Picassov Manuel d'instructions.
Redom od naprijed prema iza:
Širokokutno zrcalo, iznad klasičnog, kako bi mogli lako baciti oko što klinci iza rade. (slika 4)
Vaš automobil ima štitnik za sunce, C4 ima štitnik i zavjesu koja se spusti kako bi prekrila dio šajbe. (slika 5)
Ako vozite Mercedes, možda ste doplatili za miris koji se nalazi u pretincu za rukavice kako bi vam automobil mirisao po proljetnom cvijeću, kod Picassa se takav isti miris nalazi na centralnoj konzoli odmah ispred instrument table. (slika 3)
Suvozačko sjedalo ima naslon za noge koji se na struju izvuče i uz spuštanje sjedala i masažu imate priliku malo odrijemati. (slika 7)
2. red sjedala ima stoliće za piknik s ugrađenom lampicom. (slika 10)
Ako vozite S klasu iz 2021 i niste bili velikodušni s novcem za opremu, straga ćete imati samo 2 otvora za klimatizaciju, bez ikakvih opcija podešavanja. C4 vam daje opciju podešavanja jačine ventilacije u 2. i 3. redu. (slika 8)
Stražnji prozori imaju integrirane zavjese za zaštitu od sunca. (slika 9)
U prtljažniku se nalazi prijenosna svjetiljka. (slika 16)
Naravno, možemo i o dosadnoj opremi poput navigacije, senzora, rikverc kamere, automatske klime, nadzora mrtvog kuta…
Prtljažnik?
Citroen navodi da Picasso sa svih 7 sjedala ima oko 160 litara prtljažnog prostora, ali u stvarnosti tamo vam ne stane apsolutno ništa, eventualno jakna i dvije kutije cipela. Ali zato kada spustite 3. red, dobivate preko 600 litara kvadratnog prtljažnog prostora. Vešmašinu pojede bez problema, možda i dvije. Kada spustite i drugi red, možete se slobodno useliti unutra.
Situacija na stražnjoj klupi?
Trebali smo preformulirati pitanje u ‘Situacija na stražnjim klupama?’… S obzirom na dimenzije i klasu automobila nismo previše očekivali, no ugodno smo bili iznenađeni. U drugom redu je iznimno ugodno te sjedala imaju funkciju pomicanja sjedišta naprijed nazad jednako kao i promjenu nagiba naslona i ranije spomenute potpore za glavu. U 3. redu je također vrlo komforna atmosfera. Bez ikakvih problema smo uspjeli ući u 3. red te bi ondje mogli provesti kraće putovanje. U prosjeku smo visoki oko 185 cm.
Pristup 3. redu vrlo je jednostavan i brz, ali uz jedan mali problem, a to je da se sjedište preklapa prema naslonu, tako da ne možete imati sjedalicu i pustiti ljude u 3. red.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija je ustvari dosta skromna kod Picassa. Ekrančić od 7 incha nalazi se odmah ispod instrument table i nije zadnji krik tehnologije. Upravljat ćete primarno dodirom, a tu su i prečaci za glavne funkcije. Kada vam bude dosadno možete se igrati na kalkulatoru ili kalendaru.
Zanimljivosti?
Navigacija se može otvoriti i na gornjem i na donjem ekranu, ali ako maknete navigaciju s donjeg, nestat će i s gornjeg. Inicijalno smo mislili da se radi o problemu s našim konkretnim primjerkom, ali detaljnijom analizom smo otkrili da je to zaista tako na svim C4 modelima.
Kako se mogu povezati?
Povezivat ćete se Bluetoothom, USB-om i AUX-om, također na raspolaganju vam je i 12V utičnica. Jedina stvar koja nam fali, a dostupna je u C4 modelima jest kućna utičnica.
(Ne)obična instrument tabla?
Kao i većina stvari u ovom automobilu, instrument tabla je poprilično neobična. Nalazi se na sredini upravljačke ploče te ima dijagonalu od čak 12 incha. Audijev Virtual Cockpit, koji svi smatramo standardom kada se priča o digitalnim instrument pločama, izašao je u isto vrijeme kada i Citroenov sustav. Iako ovaj nije baš najbrži, velika količina informacija je dostupna. Također, moguće je imati kartu i rikverc kameru na instrument tabli.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Ispod poklopca nalazi se 1.6 litreni dizelaš koji na raspolaganje daje skromnih 118 konjskih snaga. Što se motora generalno tiče, radi se o dizelašu s četiri cilindra koji se primjenjuje u modelima Mazde, Peugeota, Citroena, Forda, a čak i u 2. generaciji Mini Coopera.
Što mijenja brzine?
U testiranom smo brzine mijenjali preko ručnog mjenjača, istovremeno smo bili sretni jer nije bio robotizirani manual, a malo i znatiželjni kako bi funkcionirao torque converter mjenjač, s obzirom na to da su sva tri bila dostupna u ovom modelu.
Koliko troši?
Posudit ćemo podatke od prošlog vlasnika koji je na uzorku od preko 10 000 kilometara imao potrošnju oko 6 litara.
Pogon je na…?
prednje kotače.
DOJAVE IZA VOLANA
Po ulasku u Grand C4 Picasso primijetit ćete dvije stvari, prva jest čudna i neuobičajena pozicija prednjeg stakla koja traži kratko navikavanje, a druga je iznimna količina svjetla u automobilu. Po privikavanju na šajbu, shvatit ćete da ste jako lako našli ugodnu poziciju za sjedenje i da vas već u leđima mazi Citroenova masaža. Mjenjač i pozicija sjedenja su nas vrlo ugodno iznenadili, mjenjač lijepo sjeda u brzine, kvačilo je primjereno, jednako kao i generalan osjećaj u vožnji kada se radi o monovolumenu. Teško je reći jesmo li premalo očekivali… no, vozi se puno bolje od mlađeg mu brata o kojem ćete moći čitati ubrzo.
Naravno, važno je biti svjestan kakav je ovo automobil i da bi bilo apsurdno uspoređivati dojam vožnje BMW-a ili Mercedesa i Citroena, ali vozili smo i ‘sportskije’ automobile za koje nemamo ovako pozitivne riječi.
Glede motora i snage, priča s papira prenesena je u stvarnost. 118 dizelskih konja su prihvatljivi, ali ništa više od toga. Uostalom, vlasniku neće biti na pameti snaga već sadržaj, praktičnost i ekonomičnost, a to je točno ono u čemu je ovaj Picasso dobar.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Za sve one koji razmišljaju o ovom Citroenu u obzir bi mogli uzeti i Renault Grand Scenic, Ford S-Max ili VW Touran.
Koliko košta?
110.000,00 HRK dijeli vas od najkul tate u kvartu.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…