Zoom Zoom Vroom Vroom
Mazda 3 G120 SkyActiv
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Jedna zanimljiva alternativa dosadnim njemačkim i francuskim hečbecima - Mazda 3 G120 SkyActiv iz 2013. godine.
Koje je boje i veličine?
Žao nam je reći da se radi o standardno bijeloj Mazdi s obzirom na činjenicu da Mazdama odlično stoji Soul Red - crvena boja. Začuđujuće velika u odnosu na konkurenciju (+10 cm), ako vam trebaju dimenzije jer se pitate stane li vam u garažu; 4,5 metara duga i 1,8 metara široka.
Kakva su svjetla?
Na prvu izgledaju kao ksenon, no kada bolje pogledate shvatite da su u pitanju “moderne” halogenke unutar projektorske leće. Straga je ista tehnologija, ali zanimljivog dizajna.
Kakvi su kotači?
U pitanju su 16” felge osrednjeg dizajna, taman za budžet, ali premalene za “dobar look”. Zoll više ne bi bio na odmet.
Hvata li poglede?
Ne hvata.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Odgovor na ovo pitanje započeti ćemo s ručicom mjenjača koja lijepo leži u ruci i kraćeg je hoda. Sjedala su dvobojna, minimalno profilirana i dovoljno udobna za klasu. Multifunkcionalni volan je 2013. godine izgledao dobro, ali danas vas neće oduševiti.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Mjesta su uobičajena te su dovoljno velika za većinu stvari koje biste planirali pospremiti u, na ili ispod njih. Nabrajanje nema smisla te ako vas zanima popis, pošaljite nam mail pa će se možda netko potruditi i napraviti ga.
Što ima zanimljivo od opreme?
Ovdje je riječ o osnovnom modelu Mazde 3, stoga je za pohvalu standardna oprema poput dvozonske klime, tempomata, samozatamnjujućeg središnjeg retrovizora, navigacije, prednjih i stražnjih parking senzora, automatskih svjetala i pokretanja bez ključa. Za sve te stavke inače se mora masno nadoplatiti, no ekipa iz Mazde je to velikodušno upakirala već u osnovni model.
Prtljažnik?
Zbog lijepe guzice - ispodprosječan.
Situacija na stražnjoj klupi?
Zadovoljavajuća, ali ne bi preporučili vožnju tri košarkaša dalje od lokalne kafane.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Jednostavna i pregledna. Ekran je “nataknut” na vrh središnjeg grebena i prikazuje vam osnovne izbornike koje odabirete dodirom prsta ili okretanjem kotačića na središnjoj konzoli.
Zanimljivosti?
Zanimljiv je način korištenja ove multimedije jer već spomenuta dva načina ne možete koristiti uvijek. Za vrijeme vožnje, multimedijom je moguće upravljati isključivo preko kotačića, dok prilikom stajanja na semaforu možete prstima ostavljati fleke po ekranu. Jedini smisleni razlog tome koji nam pada na pamet je sigurnost.
Kako se mogu povezati?
Najbitnije je da bluetooth funkcionira za pozive i glazbu.
(Ne)obična instrument tabla?
Neobična je jer najviše prostora zauzima brzinomjer, a s obzirom na to da je u pitanju atmosferac s ručnim mjenjačem, dosta pažnje treba posvetiti i brojaču okretaja.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Mazdin nebesko-aktivni motor s 88kW ili 120 konja, otkuda i oznaka G120.
Što mijenja brzine?
Vi kroz šest brzina uz pomoć ručice mjenjača.
Koliko troši?
Devetka vam se smiješi, a možda i više jer ćete stalno “vrtjeti” nebesko-aktivni atmosferski benzinac.
Koliko je ekološki?
Aktivno.
Pogon je na…?
Prednje kotače.
DOJAVE IZA VOLANA
Mazda 3 je ispunila sva naša očekivanja u pogledu vozačkog iskustva. Znali smo da je zabavnija od Nijemaca, a pogotovo od Francuza. Nakon navikavanja na činjenicu da turbine nema i da treba motor vrtjeti do samog kraja kako bi izvukli svaku od 120 konjskih snaga vožnja prestaje biti aktivnost i pretvara se u rutinu.
Problem vam mogu stvarati gradske situacije zbog manjka instantnog “šusa”. S druge strane, gradske situacije uvelike olakšavaju prednji i stražnji parking senzori koji nisu bili standard klase tih godina. Ako ćemo biti iskreni, najviše nas je iznenadio autoput gdje je trojka izuzetno tiha i stabilna te bi se čak moglo reći “za klasu iznad”. Sve ostalo, poput opće udobnosti i upravljivosti je u prosjeku klase, izuzev malo življe vožnje po magistralnim prometnicama gdje vas ova kombinacija motora i mjenjača figurativno tjera da izvučete maksimum, a svi znamo da je tako najzabavnije.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koliko košta?
Ova Mazda vlasnika je izašla 70ak tisuća kuna, a koliko će vas ovisi o paketu opreme. Mi bi pljunuli malo više i pronašli Revolution paket jer on sadrži doslovno sve što vam ikad može zatrebati.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…
Mokar san svakog obrtnika
Zastrašujuć Volkswagen Golf R
Karakteristična Honda CR-V
Kompletna BMW serija 3 Touring
Tradicionalan Daimler Double Six
Dizelska Mazda CX-60
Jaguar XF 2.0d R-Sport
Land Rover Range Rover Autobiography 3.0 TDV6
DS DS7 Crossback 130 BlueHDi CHIC
Peugeot 207 1.4i Access
Seat Tarraco 2.0 TDI FR DSG
Zamaskiran Audi A3
Zahvalna Hyundai Kona
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark
Neodlučan Volkswagen Tiguan
Uspješan Porsche Macan
Prevelika Škoda Superb Scout
Zaokružen BMW serije 3
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 4WD
Citroen DS DS4 1.6 HDi
Poželjan Volkswagen T-Roc
Veliki Mercedes-Benz GLE
Veseli Volkswagen Polo
Prostrana Škoda Kodiaq
Prekrasna Alfa Romeo Giulia
Renault Megane Grandtour 1.5 DCi
Stereotipan BMW X4 M40d
Ovako bi izgledao Audi A3 da je Korejac.