Najbolja Golfternativa
Seat León 1.6 TDI Style
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Automobil za sve vas koji želite pozitivne značajke VW Golfa VII, ali isto tako ne želite da vas prati “Golf” stigma. S nama je danas Španjolac kojeg zovu Seat León. Da budemo precizniji, riječ je o facelift modelu treće generacije proizvedenom 2018. godine.
Koje je boje i veličine?
Sivilo nažalost prevladava, ali srećom nije uobičajeni “bijeli Golf” od kojeg je dulji za 8 i širi za čak 19 milimetara. Jedini razlog kojim to možemo opravdati jest da je “Španjolska ruka” VW grupe morala pokazati da ima većega.
Kakva su svjetla?
U ovoj generaciji prvi je put ponuđena kompletna LED rasvjeta koja po nama izuzetno dobro izgleda. Zamjerki ni pohvala na njihov rad nemamo, osim činjenice da “rikverc” ima snagu majčine dušice.
Kakvi su kotači?
Testirani primjerak leži na običnim 16” kotačima čije prednosti, a i mane čak i ptice na grani znaju. Palac gore za udobnost i cijenu guma, ali gubi bodove na atraktivnosti.
Hvata li poglede?
Hvatat će vaš pogled prvih mjesec dana vlasništva, ali s vremenom će se utopiti u masi.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Interijer Leona zaista je preuzeo najbolje od Golfa upakiravši to u vlastiti dizajn. Odličan primjer su kontrole klimatizacije koje su jednostavne i pregledne kao i ostatak dugmića iz VW košare za dijelove. Sjedala od tkanine, iako dosadno izgledaju, prilično su udobna te nude adekvatne mogućnosti ručnog podešavanja. Kožni volan je multifunkcionalan, ugodan po rukom i ostavlja puno sportskiji dojam nego što zapravo je. Isto se može reći i za ručicu mjenjača, jako lijepo sjeda u brzine i nismo slinili za DSG-om.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Uvijek se žalimo na manjak pretinaca u automobilima, pogotovo onima više klase. Drago nam je da možemo reći da u Leónu problema s njima nećete imati. Na raspolaganju su vam sljedeći “nenamjenski” pretinci:
pored volana
kod središnjeg retrovizora
ispred suvozača
ispod vozačevog sjedala
ispod suvozačevog sjedala
ispod središnjeg naslona za ruku
džepovi u vratima
Volimo široke mogućnosti pospremanja stvari u automobilu jer vjerujemo da svatko od nas ima “one stvari što drži u autu”. Odlična stvar je što mobitel možete odložiti ispod kontrola klimatizacije gdje će se on i bežično puniti, a sve vrste pića u držače za čaše.
Što ima zanimljivo od opreme?
Style paket opreme ne donosi ništa specijalno, ali već rado viđene stavke su prisutne. Klimatizacija je dvozonska, tempomat na sigurnom, a ni autohold “nije za bacit”. Prednji i stražnji parking senzori rade u tandemu sa stražnjom kamerom koja je odlične rezolucije.
Situacija na stražnjoj klupi?
Vaši suputnici neće imati previše prigovora.
Prtljažnik?
380 litara kao i VW Golf… sumnjivo.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Ekran od 8” smjestio se na dobroj poziciji i koristi se dodirom. Grafike su mračne i jednostavne, ali spomenuto pridonosi jednostavnosti korištenja. Opremljena je navigacijom što je zapravo prilično irelevantno jer ćete za istu vjerojatno koristiti mobilni uređaj.
Usporedba s konkurencijom?
Ako na papir stavimo Škodu, VW i Seat, prvo mjesto na ljestvici opće kvalitete multimedije zauzela bi Škoda, odmah iza nje VW i na kraju Seat. Razlike su minimalne jer se radi o gotovo identičnom sustavu, ali raznobojne grafike i jednostavnost korištenja definitivno idu Škodi u prilog.
Kako se mogu povezati?
Neposredno ispred kontrola klimatizacije pronaći ćete dva USB utora koji vam omogućuju Apple CarPlay i Android Auto. Ako baš želite bežično, zadovoljit će vas Bluetooth.
(Ne)obična instrument tabla?
Malo baca na sportski štih, ali zaista ne postoji ništa pretjerano uzbudljivo u vezi nje..
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Dobro poznati 1.6 litreni dizelaš sa 115 konja.
Što mijenja brzine?
Također dobro poznati ručni mjenjač s 5 brzina.
Koliko goriva stane u njega?
50 litara može popiti u jednom gutljaju, a s obzirom na potrošnju to vam je dovoljno za prosječne mjesečne potrebe.
Koliko troši?
Dovoljno malo da vam promjene u cijenama goriva ne udaraju pretjerano na budžet. Konkretno, kreće se između 6 i 7 litara.
Pogon je na…?
Prednje kotače.
DOJAVE IZA VOLANA
Već smo najavili da nismo sigurni zašto Seat Leon uvijek nekako živi u sjeni brata Golfa, a ovaj test nam je samo to i potvrdio. U konačnici, prilikom vožnje nam je jedna stvar padala na pamet, a to je da je ovo jednostavno jako dobar auto. Provjeren motor kojem čak i ne fali snage, izrazito ugodan i dummy-proof mjenjač i niska potrošnja. Leon je ugodan i ovom Style paketu opreme nismo mu našli veće zamjerke. Prednji i stražnji parking senzori s kamerom branit će vaše branike od svih mogućih napada, a sitnice poput tempomata, bežičnog punjača i autoholda čine vožnju u ovakvom automobilu značajno komfornijom.
Kada bi trebali naći zamjerku, onda bi to bio manjak 6. brzine koji na autoputu umanjuje rad dobrog 1.6 TDI motora. Snage mu ne fali, međutim pri višim brzinama bez te spomenute šeste brzine motor se dosta vrti i samim time umanjuje osjećaj komfora. Također, neki materijali u interijeru mogli bi biti bolji, a uz zoll veće felge sve bi se to lijepo zaokružilo.
Međutim, nakon sveg ovog nismo saznali odgovor na pitanje zašto Golf ne bi bio alternativa Leonu, a ne obrnuto?
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Što se već moglo naslutiti iz članka, glavna alternativa je Volkswagen Golf ili Škoda Octavia koja dijeli istu platformu. Ako pogledate malo dalje od koncerna, puno je mogućnosti poput Renault Megane-a, Hyundai-a i30, Kie Ceed i još mnogih drugih..
Koliko košta?
Veliki adut Leona leži u činjenici da je u prosjeku jeftiniji od VW Golfa, a testirani primjerak može biti vaš za 15 250 EUR.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…