Švedska serija 5
Volvo S90 D4 Momentum
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Sjajan automobil za sve koji su odlučili ostati u hrvatskoj i propustiti priliku za rad na sjeveru. Kako bi se barem u automobilu mogli osjećati kao pravi Šveđani tu je luksuzna S90 limuzina iz švedsko/kineske tvornice Volvo.
Koje je boje i veličine?
Znate koliko je duga BMW serija 5? Znate. S90 je u milimetar kopirao popularnu njemačku limuzinu. Što se ostalih gabarita tiče, minimalne su razlike. Boja je ‘diskretna’ siva. Rado bi da je na S90 dostupna crvena kao na S60 ili specifična Volvo plava. Trenutno dostupne “raznolike” boje na S90 su:
Kakva su svjetla?
Sprijeda se nalaze prepoznatljiva Thor svjetla koja su pun pogodak za Volvo. LED tehnologija je tu, naravno.
Kakvi su kotači?
Točno kakvi trebaju biti. Puno krakova, srebrni i primjerenih 18’’. Dimenzija guma je 245/45 - dovoljno su mesnate da vam ne unište kunjanje na zadnjem sjedalu.
Hvata li poglede?
Eventualno iznenađenih presretača kada primijete da ovaj Volvo ide i preko 180km/h.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Sjedala karakterističnog Volvo dizajna presvučena su crnom kožom i iznimno su udobna. Podešavanje je kombinirano manualno i električno. Volan je također prekriven crnom kožom sa setovima tipki s lijeve i desne strane, minimalistički, baš švedski. Što se ručice mjenjača tiče, nemamo ništa posebno za istaknuti, osim činjenice da nije fiksirana u jednom mjestu kao BMW ili Mercedes ručice, već ju morate baš pomicati.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Mjesta su uglavnom vrlo uobičajena i ne prevelikih gabarita. Pretinac za rukavice i onaj lijevo od volana, držači za čase i prostor ispod naslona za ruke. Ako ništa drugo, u pretinac bez poklopca na stražnjem naslonu za ruku stat će vam i moderni veći mobiteli.
Što ima zanimljivo od opreme?
S obzirom na klasu automobila, većina opreme je očekivana i opravdana. S90 opremljen je stavkama poput prtljažnika na struju, grijanih i električnih prednjih sjedala, raznim sigurnosnim sistemima, rikverc kamerom, automatskim parkiranjem, samozatamnjujućim retrovizorom i slično…
No, na naše iznenađenje naišli smo na nekoliko interesantnih i potpuno beskorisnih, ali vrlo zanimljivih stvarčica. Prva stavka je plastična ‘pinceta’ s kojom skidate poklopce sa šarafa na felgama (fotka je niže dolje, strpljenjaaaa), druga stvar je mala Švedska zastavica na sjedalima koja je uobičajena za Volvo modele. Treći znak švedske kreativnosti je natpis ‘Since 1959’ na kopči pojasa koji označava godinu kada je osmišljen sigurnosni pojas u 3 točke, patent koji je Volvo odlučio ostaviti nezaštićen kako bi svi proizvođači mogli učiniti svoje automobile sigurnijim. Posljednja stavka je 3. ključ koji dobijete s Volvo automobilom, a služi za sve isto za što i obični ključevi, samo što nema fizičkog ključa u njemu i ne možete mu promijeniti bateriju.
Prtljažnik?
Prtljažnik je na okruglih 500 litara prostora, što je minimalno manje od njemačkih konkurenata.
Situacija na stražnjoj klupi?
Vrlo udobna. Naslon za ruku i udobna sjedala pomažu generalnom komforu tijekom vožnje na sjedalima straga. Od sadržaja nema ničega osim tipke za spuštanje sjedala s kojom možete provocirati putnika do vas jer pritiskom na istu nasloni za glavu padaju prema vama.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija zauzima veći dio središnjeg grebena te u sebi uz uobičajene stavke poput radija ili navigacije sadrži i kontrole klimatizacije. Izuzev par tipki podno ekrana multimedijom upravljate isključivo dodirom. Što se tiče samog sustava, veoma nas podsjeća na iPhone. Iako je sve vrlo jednostavno, minimalistično i lijepo dizajnirano, nekada sustav ni sam ne zna što želi i treba vam vremena da dođete do željene stavke.
Usporedba s konkurencijom?
Nije na razini BMW, Audi, Mercedes, ali značajno je bolji od japanske ili britanske konkurencije.
Kako se mogu povezati?
Nema što nema! Od CD-a, USB-a i AUX-a, sve do Bluetootha, Android Auta i Apple CarPlaya.
(Ne)obična instrument tabla?
Iako je ekranizirana, konfigurabilnost nije značajna. No, nakon što naučite kako njome upravljati shvatit ćete da vam više ni ne treba.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Pod poklopcem se nalazi 2.0 četverocilindraš sa 190 konjskih snaga. Što reći osim da ima jednako momenta i konja kao 520d serija 5.
Što mijenja brzine?
Automatski mjenjač s kojim smo u dobrim odnosima jer nije stvarao nikakve probleme niti imamo ikakve zamjerke. Navodno se radi o vrlo važnom mjenjaču, prvi mjenjač s 8 brzina za aute s prednjim pogonom koji se montira transverzalno.
Koliko troši?
Najiskrenije, tijekom testa nam se doseg povećavao. Ovisno o težini noge, 7-8 litara bi trebalo biti uobičajeno.
Pogon je na…?
Za razliku od petice, Volvo ima pogon na prednje kotače.
DOJAVE IZA VOLANA
Volvo S90 nas iza volana nije iznenadio, ali samo zato što smo znali što očekivati. Vrlo je stabilan i imate dojam da ste u konkretnom automobilu. Čak bi se usudili reći da odaje dojam i većeg auta u odnosu na konkurenciju, iako to na papiru nije. Snage je dovoljno, s obzirom na to da je 520d najčešća verzija petice na našim cestama hrvatski kupci moraju se složiti s time. Mjenjač radi skladno s motorom tako da zamjerki na tom polju nemamo. Valja napomenuti da upravo takve vozne karakteristike Volvo kupci i traže, tako da je iz te perspektive automobil potpuno pogođen.
S obzirom na to da smo se u ovom Volvu osjećali kao švedski državnici, odlučili smo se staviti u njihovu poziciju i izvidjeti situaciju sa zadnjeg sjedala. Ondje smo zaključili da je S90 vrlo udoban i tih, te je već iz prvog zavoja vidljivo da je cilj Volva bio maksimalan komfor puno prije sportskih karakteristika. Nećete privući pažnju na svakom semaforu ili ispred vašeg omiljenog kafića, ali vjerujemo da kupci to ni ne traže.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Volvo je ovim automobilom na ciljniku imao A6-icu, E-klasu i 5-icu. Iako je vrlo dobro ciljao, nije u potpunosti pogodio. Možda u tome i je bit.
Koliko košta?
Od titule švedskog dužnosnika u Hrvatskoj dijeli vas 210.000,00 HRK.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…